نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 21 فروردين 1400 - 13:24

نوای جنوب:دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: حضور یک مهمان کرونایی که خارج از استان آمده بود در یک دورهمی باعث ابتلای ۴۵ نفر به کرونا شد.

نوای جنوب:دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: حضور یک مهمان کرونایی که خارج از استان آمده بود در یک دورهمی باعث ابتلای ۴۵ نفر به کرونا شد.

 یک مهمان در بوشهر ۴۵ نفر را کرونایی کرددبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: حضور یک مهمان کرونایی که خارج از استان آمده بود در یک دورهمی باعث ابتلای ۴۵ نفر به کرونا شد.
 
 دکتر سعید کشمیری بیان کرد: دیروز بیماری در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر داشتیم که گفت در یک دروهمی، مهمانی از خارج از استان داشته‌اند و با وجود اینکه به او گفته بودند به خانه شان نیاید، اما آمده بود و سرماخوردگی معمولی با آبریزش مختصر بینی داشت به طوری که به نظر نمی‌رسید کرونا داشته باشد، اما ۴۵ نفر را مبتلا کرده است.
 
وی با اشاره به افزایش شدید تعداد مبتلایان در استان در روز‌های گذشته، افزود: این آمار نشان می‌دهد که سرعت و ابعاد انتقال ویروس جهش یافته کرونا بسیار بالا است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: در شرایط کنونی چیزی به نام سرماخوردگی نداریم. وقتی یک بیماری همه گیر می‌شود همه بیماری‌ها را باید کنار بگذاریم و هر علامتی از اسهال و بدن درد و سردرد و هر مورد غیرعادی را که قبلا نداشتیم به عنوان علامت بیماری بدانیم و خود را جدا کنیم.
 
وی ادامه داد: در این شرایط نباید کسی را که علامتی از بیماری دارد در خانه راه دهیم و اگر خودمان علامتی داریم نباید در جمع شرکت کنیم، چون مانند بمب منفجر می‌شود.
 
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: در وضعیت کنونی، باید جداسازی صورت گیرد تا بیماری بیش از این منتشر نشود.
 
محدودیت‌های کرونایی از امروز تشدید می‌شود
 
وی با اشاره به تشدید محدودیت‌های کرونایی از امروز گفت: در تمام شهر‌های قرمز فقط اصناف گروه یک که ضروری هستند مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و برخی تعمیرگاه‌ها می‌توانند فعالیت کنند و فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ با همکاری خودشان و نظارت اتاق اصناف، تعزیرات و فرمانداری‌ها تا ۱۰ روز ممنوع است.
 
دکتر کشمیری تاکید کرد: از مردم توقع همکاری داریم.


کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار