نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 اسفند 1398 - 17:16
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اضافه شدن سه بیمار دیگر تعداد بیماران کرونایی استان بوشهر به ۲۱ نفر رسید.

 





نوای جنوب:دکتر سعید کشمیری افزود: یکی از این بیماران از کارکنان شاغل در جزیره خارک و اهل گیلان است که به دنبال اقامت ده روزه در تهران و با پیدا شدن علائم از خارک به بیمارستان شهدای خلیج فارس منتقل شد و اکنون حال عمومی او خوب است.

وی گفت: نفر دوم همسر یکی از بیماران سابق است و اکنون تحت درمان است و نفر سوم یکی از کارکنان مرکز بهداشت برازجان است که به نظر می رسد در اثر ارتباط با شهرستان کازرون مبتلا شده است.

کشمیری افزود: از ۳۸ بیمار بستری در بیمارستان شهدای خلیج فارس ۸ نفر مبتلا هستند و بقیه یا آزمایش هایشان منفی است یا جواب آزمایش هایشان دریافت نشده است.

وی با تاکید و توصیه به مردم گفت: برای قطع زنجیره انتقال در خانه بمانیم. بهترین کار این است فقط در منزل بمانیم تا بیمار نشویم زیرا این بیماری واکسن و درمان دارویی خاصی ندارد و اکنون از درمان ترکیبی برای مداوای بیماران استفاده می شود بنابراین خوردن مواد غذایی خاص اعم از سرما و گرما مانع ابتلای به این بیماری نیست. تنها راه در خانه ماندن و سفر نرفتن و شست و شوی مرتب دست هاست.

دکتر کشمیری افزود: استان های آلوده امسال به بوشهر سفر نکنند حتی کسانی که در دیگر استان ها ساکن هستند و می خواهند برای دیدن نزدیکان به بوشهر بیایند عید امسال از سفر صرف نظر کنند.

وی هر نوع شایعه در خصوص انتقال بیمار با اتوبوس از استان های آلوده به بوشهر را تکذیب کرد .  سفرهای رفت و برگشت به مقصد استان های آلوده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار