نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 اسفند 1399 - 08:33

نوای جنوب:در حالی که روز‌های پایانی زمستان سپری می‌شود هوای بوشهر تابستانی و گرم شده است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته دمای نقاط مختلف به ۳۰ تا ۳۶ درجه سلسیوس رسید.

نوای جنوب:در حالی که روز‌های پایانی زمستان سپری می‌شود هوای بوشهر تابستانی و گرم شده است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته دمای نقاط مختلف به ۳۰ تا ۳۶ درجه سلسیوس رسید.روزهای پایانی اسفند با گرم شدن هوا برای بوشهری‌ها همراه شده و اهالی این استان در خانه‌ها، محل کار و خودروها از وسایل خنک کننده استفاده می‌کنند.

گرم شدن هوا با خیزش گردوخاک نیز همراه شده به طوری که خانه تکانی‌ها را بی ثمر کرده است.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، در شبانه روز گذشته دمای هوا در گرم‌ترین ساعت در اهرم،برازجان، دیلم،کنگان و عسلویه ۳۶، بندر امام حسن و خورموج ۳۵،گناوه ۳۴، بوشهر ۳۳، جم ۳۲ و خارگ و دیر ۳۰  درجه سلسیوس بوده است.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین در این مدت کمترین دما با ۱۷ درجه سلسیوس از جم و بندر امام حسن گزارش شده است.

او همچنین گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز با افزایش سرعت وزش باد‌های جنوبی، دریا به نسبت متلاطم خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود از فردا با تغییر جهت جریانات به سمت شمالی و تداوم وزش آن تا یکشنبه، در برخی از ساعات ضمن افزایش ارتفاع موج دریا، خیزش گردوخاک نیز رخ دهد.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: تا پیش از ظهر فردا، آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گرد و غبار خواهد بود که در برخی نقاط بر میزان ابر افزوده می‌شود و احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و مه صبحگاهی وجود دارد.

انصاری بیان کرد: جهت وزش باد امروز جنوب شرقی تا جنوب غربی و از فردا به تدریج جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او افزود: ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و در برخی ساعات تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ و در فراساحل ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۱۳ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۴۸، جزر دوم ساعت ۱۷:۴۷ و مد دوم ساعت ۲۳:۲۱ خواهد بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گرما

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار