نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 09 ارديبهشت 1399 - 01:53

نوای جنوب:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با آغاز روند افزایشی دما در این استان گرمای هوا دربرخی شهرهای این استان از ۴۰ درجه گذشت.

نوای جنوب:پیام مساعدی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت عسلویه و برازجان به ترتیب دمای ۴۲ و ۴۰.۵ درجه و دیلم و اهرم نیز دمای ۴۰ درجه را تجربه کردند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بوشهر و خورموج نیز دمای ۳۰ درجه را تجربه و جم نیز با ۲۱.۵ درجه کمترین میزان دما را داشت‌.

مساعدی ادامه داد: به سبب تداوم وزش باد شدید جنوبی علاوه بر خیزش گرد و خاک، خلیج فارس و سواحل استان بویژه سواحل شمالی و مرکزی (از بندر دیلم تا مطاف) مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در ساعت‌هایی از امروز در برخی نقاط جنوبی و شرقی استان رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مساعدی گفت: از اواخر وقت امروز با خروج تدریجی این موج ناپایدار از استان، وزش باد شمال غربی روی دریا و سواحل استان آغاز می‌شود که سبب افزایش تلاطم دریا در سواحل جنوبی استان در روز دوشنبه خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک، امروز در برخی نقاط استان نیمه ابری با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و فردا کاهش ابر و احتمال مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده‌است.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، از اواخر امشب بتدریج شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ و روی دریا و سواحل استان گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۸۰ و گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ و فراساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۴۶ ، مد اول ۱۰:۳۱، جزر دوم ۱۷:۵۵ و مد دوم ۲۳:۵۳ خواهد بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گرما

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار