نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 آبان 1399 - 21:25
نگاهی به افزایش قیمت‎های برخی اقلام مصرفی در بازار بوشهر

نوای جنوب: بی ثباتی قیمت ها از یک سو و کسادی بازار از سوی دیگر، بلبشویی را ایجاد کرده و مشتریان و فروشندگان را در گرداب سردرگمی انداخته است.

نوای جنوب:

در سه ماه اخیر اقلام مختلف پرمصرف در بازار کشور و بوشهر به شدت دچار شوک قیمتی بوده و سفرهای مردم روز به روز گوچک تر می شود.

 بی ثباتی قیمت ها از یک سو و کسادی بازار از سوی دیگر، بلبشویی را ایجاد کرده و مشتریان و فروشندگان را در گرداب سردرگمی انداخته است.

آن هایی که کالایی را لازم دارند با زیر و رو کردن فروشگاه ها و مقایسه قیمت ها فروشندگان را کلافه می کنند و فروشندگان هم برای عرضه اجناس خود به دلیل بی ثباتی قیمت ها کاسه چه کنم در دست گرفته اند.

مثلا طی سه ماه اخیر برنج های پرمصرف (هندی و پاکستانی) بین 25 تا 30 درصد رشد قیمت داشتند.

همچنین انواع حبوبات نیز از 6 تا 36.5 درصد طی این مدت افزایش قیمت داشته و روغن خوراکی نیز حال و روز مناسبی نداشت. (البته این روزها با کاهش شدید عرضه این کالا شائبه های جدی در مورد برداشته شدن ارز دولتی و افزایش قیمت این کالا نیز بین فعالان صنفی مطرح می شود.)

روند فعلی و شوک های پیاپی به بازار باعث کاهش همه روزه ارزش سرمایه کسبه شده است و تعداد زیادی از بازاریان افق روشنی پیش روی خود نمی بینند.

برپایه گزارش اتاق اصناف بوشهر، با این روند احتمالا روند تعطیلی ها شدت خواهد گرفت و بازار با موج های پیاپی خروج و ورود نیروهای جدید به واحدهای صنفی مواجه خواهد شد.

در این بین وضعیت مردم به عنوان مصرف کنندگان به مراتب بدتر از قبل شده است.

از آنجا که افزایش قیمت هایی که در زیر می آید فقط مربوط به سه ماه اخیر است می توان درک کرد که مردم حال و روز خوبی ندارند:



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گرانی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار