نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 دي 1398 - 20:19

نوای جنوب: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود یک سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود در نیمه جنوبی استان بارش‌ها از شدت و مقدار بیشتری برخوردار باشد.

نوای جنوب:؛فرج‌الله  اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز تا ظهر فردا وضعیت جوی و دریایی استان به نسبت آرام است.

بارش باران و تگرگ در استان بوشهر/ خلیج فارس متلاطم می‌شود

وی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان، خاطرنشان کرد: از بعدازظهر فردا جمعه با نفوذ سامانه ناپایدار جو، به تدریج سرعت وزش بادهای جنوبی بر روی دریا افزایش می‌یابد.

شکوهی‌پور خاطرنشان کرد: با تداوم و تقویت فعالیت سامانه بارشی طی روزهای شنبه و یکشنبه در سطح استان، وقوع بارش باران همراه با وزش باد شدید، گاهی رگبار باران و رعدوبرق به همراه تند باد و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: انتظار می‌رود در نیمه جنوبی استان بارش‌ها از شدت و مقدار بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: بر اثر فعالیت این سامانه آب‌گرفتگی معابر در برخی نقاط استان به‌ویژه نیمه جنوبی، وزش باد شدید و افزایش تلاطم دریا تا دو متر، وقوع رعد و برق شدید در برخی نقاط، بارش تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل بارش در مناطق بالادست رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

شکوهی‌پور تاکید کرد: توصیه می‌شود به سبب وزش باد شدید و تلاطم دریا، از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری در روزهای شنبه و یکشنبه اجتناب شود.

وی ادامه داد: با توجه به بارش‌های رگباری و همچنین احتمال بارش تگرگ، اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: از صعود به ارتفاعات به سبب احتمال برخورد صاعقه خودداری شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بارش

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار