نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 فروردين 1400 - 10:08

نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت دو مورد فوتی جدید کرونایی در استان خبر داد

نوای جنوب:سعید کشمیری   در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته ۳۹ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند و ۲۲ بیمار نیز با حال خوب از این بخش‌ها ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: دو مورد فوتی جدید در استان ثبت شد تا مجموع جانباختگان کرونا در استان بوشهر به ۹۱۴ نفر برسد؛ هم اکنون ۱۱۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ۱۳ نفر در مراقبت‌های ویژه بوده و شش نفر در وضعیت حاد بیماری قرار دارند.

وی توضیح داد: در راستای آزمایش تست کرونا خدمات آزمایشگاهی توسط دانشگاه علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی ارائه می‌شود؛ یک آزمایشگاه خیلی مجهز تست کرونا با حمایت وزارت نفت در جنوب استان بوشهر راه‌اندازی و علاوه بر آن در برازجان آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا ایجاد شده که این درحالی است که در بوشهر ۲ آزمایشگاه فعال و ۲ آزمایشگاه خصوصی هم خدمات لازم به مراجعان ارائه می‌کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: ۲۵۰ هزار نفر در اولویت دریافت واکسن کرونا در استان بوشهر قرار دارد که شامل افراد بالای سن ۵۰ سال، بیماران زمینه‌ای و خاص، کارکنان بهداشت و درمان، افراد آسیب‌پذیر، زنان باردار و افراد معلول است و طبق برنامه وزارت بهداشت تا پایان سه ماه فصل بهار علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

کشمیری تصریح کرد: خبرنگاران جز افراد پرخطر محسوب می‌شوند و دریافت واکسن کرونا برای خبرنگاران بر اساس سند ملی واکسیناسیون در اولویت قرار گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۵۰ بیمار ابتلا به کرونا جهش یافته انگلیسی در استان بوشهر شناسایی شده و این در درحالی است که اگر کیت تشخیص بیشتری وجود داشت مسلما تعداد افراد بیشتری شناسایی می‌شد اما اصل بر این است که تمام ویروس‌های شناخته شده جهش یافته و مبنا بر این اساس قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به نارنجی بودن شهرهای گناوه، دیلم و بوشهر چون این شهرها و اینکه هدف گردشگری بوده و تعطیلات نوروز امسال شاهد کاهش چشمگیر ورود گردشگران هستیم تعداد بیماران، مبتلایان و بستری‌ها کاهش یافته است.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار