نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 20 فروردين 1403 - 17:33

نوای جنوب:انعقاد قرارداد تسهیلات اعتباری ماده ۵۶ فاضلاب شهر بوشهر با بانک ملت برای شتاب دهی به پروژه / تخصیص 533 میلیارد ریال اعتبار ملی به این پروژه 

 





نوای جنوب:انعقاد قرارداد تسهیلات اعتباری ماده ۵۶ فاضلاب شهر بوشهر با بانک ملت برای شتاب دهی به پروژه / تخصیص 533 میلیارد ریال اعتبار ملی به این پروژه 

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به تخصیص 533 میلیارد اعتبار ملی جهت طرح احداث شبکه فاضلاب مرکز استان، گفت: پیشرفت فیزیکی طرح احداث شبکه فاضلاب شهر بوشهر به 63 درصد رسید.

 

ابوالحسن عالی درابتدای جلسه با  تجلیل از مدیرعامل بانک ملت استان بوشهر به عنوان بانک پیشتاز در اجرا پروژه شبکه فاضلاب محلات جنوبی شهر بوشهر اظهار داشت: تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات اعتباری ماده ۵۶ بانک ملت به پیمانکار جهت اجرای شبکه وخط انتقال فاضلاب مناطق جنوبی شهر در آذرماه سال پیش در حضور استاندار استان به امضا رسیده بود، پس از دریافت مجوزهای لازم از وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی امروز قرار داد آن به تایید طرفین رسید.

وی بیان کرد: ورود بانک ملت به تامین اعتبار این پروژه ارزشمند که با رویکرد جبران بخشی از عقب ماندگی های محلات جنوبی شهر بوشهر بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

عالی یادآور شد: پروژه  اجرای شبکه جمع آوری، ایستگاه های پمپاژ و خط انتقال اصلی فاضلاب منطقه جنوب شرقی شهر بوشهر(تنگک ها) در سال 1402 آغاز شده که اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه حدود هفت درصدی دارد.

وی اظهار کرد: اعتبار مصوب این طرح در سال 1402 یکهزار و 76 میلیارد ریال بوده که تا پایان سال 533 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: احداث شبکه فاضلاب در محلات شمالی شهر بوشهر در مرحله پایانی قرار داشته و اکنون عمده حجم کار در محلات جنوبی قرار دارد.

عالی ادامه داد: عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب مناطق جنوبی بوشهر در مجموع با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در شهریور سال گذشته عملیاتی شده مدت زمان اجرا آن 2 سال است.

وی گفت: طول شبکه فاز اول پروژه فاضلاب مناطق جنوبی شهر بوشهر ۹۰ کیلومتر و دارای سه باب ایستگاه پمپاژ است که اعتبار آن نیز از محل منابع عمومی، تهاتر نفت و ماده ۵۶ تامین خواهد شد.

عالی عنوان کرد: هدف اصلی از احداث این پروژه دفع صحیح و بهداشتی فاضلاب مناطق جنوبی بوشهر به عنوان یکی از مطالبات دیرینه ساکنان این محلات است.

وی افزود: در دولت سیزدهم به احداث شبکه فاضلاب شهرهای ساحلی توجهی ویژه ای شده و این مهم در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم بخوبی در مسیر تحقق قرار دارد.

 

در پایان جلسه عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به پاس همکاری و مساعدت بانک ملت در اجرا پروژه فاضلاب محلات جنوبی از مسلم مختاری مدیرعامل این بانک در استان تجلیل کرد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ابفای استان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار