نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 فروردين 1403 - 15:13
گزارش خوب شپدیس در اسفند از محل فروش موجودی

نوای جنوب:پردیس نه تنها در دوره مدیریتی دکتر میری لواسانی تمام رکوردها را زدعلیرغم کاهش میانگین ۳۰ درصدی قیمت اوره توانست ۸ درصد رشد نسبت به دوره های گذشته داشته باشد.





نوای جنوب:بررسی_گزارش_کدال  شپدیس




گزارش شپدیس در اسفند از محل فروش موجودی

 پتروشیمی پردیس در ماه اسفند (ششمین ماه سال مالی 1403) به درآمد فروش  4،169 میلیارد تومانی دست یافته  که نسبت به ماه قبل 69%  و نسبت به میانگین سال،  45% افزایش داشته است.  همچنین جمع مبلغ  فروش شرکت  در دوره 6 ماهه منتهی به اسفند به رقم  18.5 همت رسیده  که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته  8 درصد افزایش داشته است.

 

 مقدار تولید اوره شرکت در دی ماه 234 هزار تن بوده که رشد 16% نسبت به ماه گذشته داشته است، ولی در مقایسه با میانگین سال با حدود 3 درصد کاهش همراه بوده است و علت اصلی این افت، کاهش گاز خوراک شرکت به دلیل برودت هوا در سطح کشور بوده است. 

 

  فروش مقداری اوره شرکت 331 هزار تن (80 درصد صادراتی و 19 درصد اوره حمایتی) بوده که نسبت به ماه گذشته 56 درصد و نسبت به میانگین سال 40 درصد رشد داشته است. (نکته مورد توجه درمورد پتروشیمی پردیس این است که ذخیره‌سازی این شرکت با سایر اوره‌سازان متفاوت بوده و تنها ۲۰ روز توان ذخیره سازی در شپدیس وجود دارد، با توجه به این موضوع حتی اگر نرخ‌های جهانی برای شرکت جذابیت نداشته باشد، به دلیل محدودیت شرکت در نگهداری، مجبور به فروش اوره خود خواهد شد.)

 

 با توجه به تولید 234 هزار تنی و فروش 331 هزار تنی، پتروشیمی پردیس به میزان 97 تن اوره اضافه بر تولید خود را از انبار به فروش رسانه است و حدود 41 درصد از درآمد شرکت در ماه اسفند از محل فروش موجودی اوره بوده است.

 

نرخ فروش اوره صادراتی شرکت در ماه سپری شده رقم 11.6 میلیون (حدود 290 دلار) در هر تن گزارش شده که در مقایسه با ماه گذشته با 0.8 درصد کاهش همراه بوده است. 

 

 شپدیس در دوره 6 ماهه موفق به فروش 1،511 هزار تن اوره ( 71% اوره صادراتی و 29 درصد اوره کشاورزی) شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با 15 درصد افزایش همراه بوده است.

 

  آخرین قیمت سهم 16401 تومان بوده و بازدهی یک ماه اخیر آن 11.8%  می باشد 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پتروشیمی پردیس

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار