نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 اسفند 1402 - 22:21

نوای جنوب:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به آغاز پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای طرح‌های اشتغال‌زایی از ابلاغ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حمایت از تولیدکنندگان استان خبر داد.





نوای جنوب:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به آغاز پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای طرح‌های اشتغال‌زایی از ابلاغ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حمایت از تولیدکنندگان استان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در جمع مدیران و کارکنان واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تبریک میلاد امام زمان(عج) سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی را رونق تولید، رفع موانع در این مسیر و تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: بر اساس شعار مهار تورم و رشد تولید اقدامات مهم و اثرگذاری در استان بوشهر ایجاد شده است.

 

وی احیا واحدهای راکد تولیدی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، افزایش ظرفیت تولید را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در این حوزه گام‌های مهمی برداشته شده است گفت: در 2 سال گذشته اقدامات مهمی انجام شده که با پیگیری‌ها با تصویب هیئت دولت کالاهایی که از محدوده منطقه اول ویژه اقتصادی بندر بوشهر به محدوده دوم این منطقه ویژه، عبور داده می‌شوند، مشمول تخفیف سود بازرگانی شدند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: تصویب و اجرایی شدن این مهم رونق تولید و افزایش درآمد و اشتغال‌زایی در پی دارد.

 

باستین با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال در سال 1401 حدود 22 هزار نفر بود که با تلاش بخش خصوصی به 30 هزار و 500 نفر رسید که 141 درصد نسبت به تعهد افزایش یافت.

 

وی تعهد اشتغال‌زایی سال جاری را 18 هزار و 300 نفر اعلام و تصریح کرد: در سال جاری تاکنون 24 هزار نفر اشتغال‌زایی شده است که نسبت به تعهد یاد شده 131 درصد افزایش دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه سال گذشته از محل تبصره 16 قانون بودجه بیش از یک‌هزار و 785 میلیارد تومان به 15 هزار و 784 نفر برای طرح‌های اشتغال‌زایی پرداخت شد گفت: استان بوشهر در این عرصه رتبه نخست در کشور کسب کرد و در سال جاری 2300 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود 4 درصد ابلاغ شده و در حال پرداخت شدن است.

 

باستین  از ابلاغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل تبصره 18 قانون بودجه در حمایت از تولیدکنندگان استان خبر داد و اضافه کرد: در 2 سال گذشته 160 واحد تولیدی راکد، با حمایت ویژه احیا شدند به چرخه تولید بازگشته‌اند و ظرفیت تولید 180 واحد تولیدی استان بوشهر نیز افزایش یافت.

 

وی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 108 واحد اقتصادی در دهه فجر امسال خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها با 91 هزار میلیارد تومان افتتاح و یا اجرایی شد که 91 درصد آن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در 11 اسفند جمعه هفته جاری خاطرنشان کرد: آنچه موجب اقتدار و صلابت ایران اسلامی می‌شود مشارکت حداکثری در انتخابات است که حضور و مشارکت واجدین شرایط در این عرصه بسیار مهم و تکلیف است.

 

باستین با بیان اینکه انتخابات در نظام اسلامی ایران یک نعمت است گفت: اکنون در بسیاری از کشورها انتخابات اصلاً وجود ندارد و در برخی از کشورها هم حضور زنان در انتخابات منع است، ولی در جمهوری اسلامی ایران برای همه حوزه‌ها و عرصه‌ها انتخابات برگزار می‌شود و زمینه مشارکت افراد دارای شرایط در این عرصه فراهم شده است.

 

وی اضافه کرد: مشارکت در انتخابات 11 اسفند ضمن اینکه سبب شکست دشمن در اهداف خود می‌شود، اقتدار ملت ایران بیش از پیش نشان داده می‌شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
باستین

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار