نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 03 اسفند 1402 - 12:16

نوای جنوب:معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شرکت های آب و فاضلاب باید در موضوع پساب و همچنین کاهش هدررفت آب برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اهتمام جدی داشته باشند.

 





نوای جنوب:معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شرکت های آب و فاضلاب باید در موضوع پساب و همچنین کاهش هدررفت آب برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اهتمام جدی داشته باشند.

 

 

مسعود علویان صدر در نشست تشریح برنامه های رفع تنش آبی در استان بوشهر اظهار داشت: در بودجه ریزی عملیاتی، افزایش درآمد، مدیریت هزینه ها و افزایش بهره وری برای رسیدن به خروجی مناسب در جهت حل مسائل و مشکلات مربوط به مردم باید مورد توجه جدی شرکت ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: در صنعت آب و فاضلاب راهکارهای جز اصلاح فرایندها برای ایجاد موازنه بین هزینه تولید و فروش و ایجاد ظرفیت های جدید درآمدی وجود ندارد که در رویکرد نخست باید به وضعیت اقتصادی مردم توجه ویژه شود.

علویان صدرادامه داد: در شماری از شرکت های آب و فاضلاب مانند شرکت آبفا استان بوشهر ظرفیت های بسیار خوبی برای افزایش منابع درآمدی وجود دارد که یکی از آنها بحث پساب است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی سرمایه گذار و جذب سرمایه گذار در حوزه پساب و کاهش هدررفت باید در اولویت های راهبردی شرکت آب و فاضلاب قرار دارد که تیم مدیریتی شرکت ها باید به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

علویان صدر افزود: در موضوع هدرفت آب باید مدل های مالی تعریف و همچنین راهکارهای صرفه جویی صنایع در مصرف آب مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: وقتی صحبت از درآمد پایدار در صنعت آب است باید ظرفیت های جدید موجود در صنعت آب استان ها شناسایی شود.

علویان صدر ادامه داد: مدیریت تقاضا از جمله مقوله هایی مهم در حوزه آب است چراکه با توجه به ورود کشور به چهارمین سال خشکسالی باید توزیع آب شرب با نگاهی واقع  بینانه به کمبود منابع آبی مورد توجه لازم قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در حوزه مدیریت تقاضا روابط عمومی شرکت های آبفا باید برنامه های متنوعی برای آگاه سازی و فرهنگ سازی در جامعه اجرایی کنند تا مردم نسبت به مصرف بهینه آب حساس تر عمل کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در فعالیت کارگروه سازگاری با کم آبی دستگاه های مختلفی پای کار بیایند تا به تاثیرگذاری مناسب و بیشتر این کارگروه در استان ها کمک شود.

علویان صدر عنوان کرد: باید فرهنگ مصرف صحیح آب در جامعه بخوبی نهادینه شود که نتیجه گیری در این بخش بدون تردید نیازمند سرمایه گذاری و گذر زمان است.

وی گفت: در بحث آب شیرین کن ها، آبی که با هزینه و زحمت بسیار بالا تولید می شود باید تدبیر مناسبی شود تا این آب با کمترین هدر رفت به  دست مشترکان برسد که در این زمینه باید از تجربه استان های موفق الگوگیری شود.

علویان صدر افزود: هوشمندسازی در معنی درست و واقعی مکانیزم هوشمند برای گرفتن راهکار از سیستم برای حل مسائل و مشکلات است که باید این مقوله در دستور کار جدی شرکت های آبفا قرار گیرد.

وی در پایان از عملکرد موفق شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در آیتم های تعریف شده در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بویژه در اجرا طرح جهاد آبرسانی در روستاها و پروژه های رفع تنش آبی قدردانی کرد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ابفای استان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار