نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 بهمن 1402 - 08:35

نوای جنوب:آرد و بنزین در استان بوشهر دو کالای مصرفی همه مردم هستند، که با کیفیتی خیلی ضعیف، ولی با همان قیمت استان‌های همجوار یعنی فارس و خوزستان، برای مصرف مردم توزیع می شود! 





نوای جنوب:آرد و بنزین در استان بوشهر دو کالای مصرفی همه مردم هستند، که با کیفیتی خیلی ضعیف، ولی با همان قیمت استان‌های همجوار یعنی فارس و خوزستان، برای مصرف مردم توزیع می شود! 

خرید اجباری این دو کالای بی کیفیت توزیع شده در استان، اقتصاد خانوارها را خیلی تحت تاثیر قرار می دهد. در این یاداشت بصورت موجز به مشکلات پیرامون این دو کالا مصرفی می پردازیم.

 

 اول اینکه آرد مصرفی نانوایی‌های استان بوشهر چنان بی کیفیت است، که به گفته ی کارشناسان سلامت، نان پخت شده از این آرد توزیع شده در استان بوشهر، بر *لثه و دندان و دستگاه گوارش* ما مردم استان بوشهر *اثرات زیانباری* داشته است، بر این اساس *هزینه درمانی خانوارهای هم استانی و هزینه بهداشت و درمان* استان را نیز افزایش می دهد. البته کسانی که بیشتر عمرشان را در  تهران زندگی کرده باشند، این مشکل برایشان موضوعیت نداشته و ندارد! 

با پیگیری مجمع نمایندگان استان چنانچه عزم و اراده ای باشد، این مشکل با استفاده از ورود گندم با کیفیت از استان‌های دیگر به کارخانه‌های آرد استان مرتفع می شود. 

 

در خصوص بنزین نیز در استان‌های فارس و خوزستان و اکثر نقاط کشور بنزین یورو۴ توزیع می شود، که باعث کاهش مصرف بنزین در هر کیلومتر در ساعت می گردد وهمچنین عمر خودروها را افزایش می دهد. اما متاسفانه در تمامی جایگاه های سوخت استان بوشهر بنزین بی کیفیت ولی با همان قیمت یورو۴ توزیع می شود، که میزان مصرف آن در هر کیلومتر ساعت بسیار بیشتر از بنزین یورو ۴ و اینکه عمر موتور خودروهای ما مردم استان را نیز کاهش می دهد، شوربختانه این مشکل مردمی که همواره ساکن استان بوشهر هستند و نه کسانی که سالها در تهران سکونت دارد. طبیعی کسی که درد نداشته باشد، برای درمانش نیز اقدام موثری انجام نمی دهد. 

 

اکنون وقت آن رسیده که مردم دشتستان از شخصی که این دردها را لمس کرده است، برای تغییر این وضعیت وکیلی دردآشنا را انتخاب نمایند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اسماعیل ضیا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار