نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 07 بهمن 1402 - 09:20

نوای جنوب:علی باستین در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور رئیس قوه قضاییه اظهار کرد:  دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به استان بوشهر برای قرارگرفتن در مسیر توسعه دارد اما همچنان نیاز توجه ویژه قوای سه گانه کشور، از جمله قوه قضائیه برای تسریع این مسیر است





نوای جنوب:علی باستین در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور رئیس قوه قضاییه اظهار کرد:   دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به استان بوشهر برای قرارگرفتن در مسیر توسعه دارد اما همچنان نیاز توجه ویژه قوای سه گانه کشور، از جمله قوه قضائیه برای تسریع این مسیر است.

 

وی افزود: تاکنون قوه قضاییه برای رفع بخشی از مشکلات تجارت کالای همراه ملوان تلاش کرده اما برای سرعت‌بخشی به تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی تجارت کالای همراه ملوان (ته لنجی) با حفظ حقوق مرزنشینان، منتظر همکاری بیشتر قوه قضاییه هستیم.

 

معاون اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: با توجه به نزدیکی بنادر کنگان و بوشهر به کشور عربستان، خواستار تبدیل استان بوشهر به عنوان معین تجاری کشورمان با عربستان سعودی هستیم.

 

باستین عنوان کرد: قانوگذار برای حمایت از تجارت محلی در مناطق مرزنشین، تخفیف ۲۰ درصدی واردات کالا به پنج بندر این استان را مصوب کرده اما ۹۰ قلم کالا مشمول تخفیف نشده است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بنادر کوچک استان قادر به پهلودهی شناورهای بزرگ نیستند، حذف ۹۰ قلم کالا از معافیت یادشده، بنادر استان را از رونق انداخته و تجار تمایلی به استفاده از بنادر استان ندارند.

 

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خواستار کمک قوه قضاییه برای قرارگرفتن این ۹۰ قلم کالا در بخش تخفیف ۲۰ درصدی شد.

 

باستین با اعلام تولید ۶۵۰ هزار تن تولید محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان، گفت: یک سوم تولید استان مازاد نیاز بازار داخل کشور است و باید صادر شود، در حال حاضر با تعیین غیرکارشناسی قیمت پایه صادراتی و در نظر گرفتن ۲۰ درصد از این قیمت به عنوان تعرفه گمرکی، عملا نه تنها امکان صادرات این محصول را به کمترین حد رسیده بلکه سبب بدهی های فراوان و خسارت های وسیع برای گوجه کاران شده است.

 

وی ادامه داد: تقاضای ما کاهش قیمت پایه صادراتی و حذف تعرفه گمرکی گوجه فرنگی است که از قوه قضاییه درخواست داریم در این زمینه نیز کمک حال کشاورزان استان در نشست های کلان کشور باشد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
باستین

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار