نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 دي 1402 - 15:31

نوای جنوب:جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی به ریاست بخشدار شبانکاره و با حضور رئیس ثبت احوال بخش و اعضای این شورا برگزار شد.





نوای جنوب:جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی به ریاست بخشدار شبانکاره و با حضور رئیس ثبت احوال بخش و اعضای این شورا برگزار شد.

ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره در این جلسه ضمن تبریک سوم دی ماه، روز ملی ثبت‌احوال به سیر تحول ثبت احوال از بدو تاسیس اشاره کرد و افزود: از بدو تاسیس ثبت احوال در سال1297 تاکنون و همزمان با پیشرفت های کشور و نیاز به آمارهای جمعیتی این سازمان با ساختار به روز خود توانسته  با گردآوری چهار دسته اطلاعات اصلی جمعیتی یعنی  ثبت تولد، مرگ، ازدواج و طلاق و با در اختیار داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی به یکی از سازمان های مهم  کشور تبدیل شود.

 

بخشدار شبانکاره و رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی بخش شبانکاره به اجرای طرح کارت ملی هوشمند در کشور اشاره کرد و افزود: کارت ملی هوشمند  نقش مهمی در راستای دولت الکترونیک دارد و باید با اتخاذ تدابیری از تمام قابلیت های این کارت استفاده شود و سعی شود با توجه به افزایش خدمات ارائه شده با این کارت از مدت زمان ثبت نام متقاضیان تا تحویل کارت به افراد کاسته شود.

وی در ادامه بر ثبت به موقع آمار حیاتی، اطلاعات و آمار مشابه آن در راستای برنامه ریزی برای توسعه و پیشرفت کشور تاکید نمود و افزود: همه آمار های مرتبط با وقایع حیاتی اصلی ترین ملاک برنامه ریزی و زمینه ساز توسعه در هر منطقه و کشور است.

در ادامه بخشدار شبانکاره با توجه به آمار ارائه شده در زمینه نرخ باروری، فرزند آوری و ولادت اظهار داشت: نرخ کاهشی فرزندآوری قابل تأمل، نگران کننده و نیازمند بررسی و کار فرهنگی ویژه است. یکی از قدرت های اصلی در حاکمیت سرمایه و نیروی انسانی است برای بهبود شرایط کشور در این حوزه نیاز است در بین آحاد مردم از هر فضا و ظرفیتی در جهت فرهنگ سازی فرزند آوری و جوانی جمعیت بهره گرفت.

حسینی بخشدار شبانکاره به سیاست های اشتباه سال های قبل درخصوص کنترل جمعیت اشاره کرد و متذکر شد: این سیاست غلط اگر چه در زمان اجرا، مورد اقبال جوامع بین المللی قرار گرفت اما تبعات زیادی را برای ما به همراه داشت.

حسینی ادامه داد: با توجه به این که حتی در برخی از خانواده های برخوردار و مرفه که وضعیت مالی آنها خوب است، باز هم با پدیده تک فرزندی مواجهیم، لذا این موضوع ارتباطی به تنگناهای اقتصادی ندارد و باید به عنوان مسئله ای کاملاً فرهنگی نقد و بررسی شود.

 

در ادامه برامکی رئیس ثبت احوال شبانکاره گزارش مبسوطی از وقایع حیاتی بخش شبانکاره بیان کرد و تصریح نمود: در بخش شبانکاره در 9 ماهه نخست سال ۱۴۰۲  نسبت جنسی ولادت ۱۳۷ و نسبت جنسی فوت ۸۱ می باشد.






کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار