نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 05 دي 1402 - 08:26

نوای جنوب:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی این استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج در خلیج‌ فارس به ۲ متر رسید.

نوای جنوب:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی این استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج در خلیج‌ فارس به ۲ متر رسید.فرج‌الله شکوهی‌‌پور در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در خلیج‌ فارس، اظهار داشت: مخاطرات این هشدار تا روز چهارشنبه 6 دی‌ماه ادامه دارد و افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج در خلیج‌ فارس از آثار این هشدار دریایی است

وی نوع مخاطره این هشدار دریایی را وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی با سرعت بیش از 40 کیلومتر در ساعت دانست و بیان کرد: افزایش ارتفاع موج دریا خلیج فارس تا 2 متر از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه از فردا تا پایان هفته جاری با وزش بادهای شمالی، سواحل استان به تناوب متلاطم پیش‌بینی می‌شود اضافه کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت تا 44 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور ارتفاع موج دریا خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر تا 2 متر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن به‌ویژه شناور سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تور صیادی و خطر غرق شدن شناگران از دیگر مخاطرات هشدار دریایی یاد شده است.

وی باتاکید بر خودداری از فعالیت‌های دریایی به ویژه تردد قایق‌های صیادی و تفریحی و اجتناب از شنا در سواحل استان بوشهر گفت: لازم است تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی در این وضعیت آب و هوایی اتخاذ شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
هشدار

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار