نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 آبان 1402 - 17:21

نوای جنوب:شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضوری پر رنگ و فعال در "نمایشگاه روایت پیشرفت و خدمات دوساله دولت مردمی"، روایتگر توسعه پایدار و رشد متوازن صنعت بی بدیل و ارزش آفرین پتروشیمی بود.                 

نوای جنوب:شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضوری پر رنگ و فعال در "نمایشگاه روایت پیشرفت و خدمات دوساله دولت مردمی"، روایتگر توسعه پایدار و رشد متوازن صنعت بی بدیل و ارزش آفرین پتروشیمی بود. نمایشگاه روایت پیشرفت، با هدف معرفی دستاوردهای دولت سیزدهم از 23 لغایت 27 آبان‌ماه در محل باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با نقش آفرینی خود در غرفه وزارت نفت، تلاش کرد تا آخرین دستاوردها و اقدامات صنعت ارزش آفرین پتروشیمی را در زمینه های مختلف همچون افزایش ظرفیت تولید، معرفی طرح های توسعه ای و نیز معرفی فناوری های نوین و بومی سازی کاتالیست های صنعت پتروشیمی را ارائه دهد.

در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و "بیان جمله کلیدی "تولید داخلی یک مسئله مقدس است"، چارچوب و استراتژی "توسعه پایدار" صنعت پتروشیمی پایه ریزی شده است. توسعه فن آوری ها، ارتقای دانش فنی و ساخت پیچیده ترین تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنعت پتروشیمی با تکیه بر توان و نیروی متخصص داخلی از مهمترین و شاید اصلی ترین چارچوب های نظام توسعه و پیشرفت این صنعت در پنج سال آینده است.

این الگوی بدیع، طراحی مدلی منسجم از توسعه صنعت پتروشیمی با نگاه ویزه به ایجاد ارزش افزوده را شامل می شود، بطوریکه از طریق توسعه متوازن و تکمیل زنجیره محصولات، می توان سبد متنوعی از رشد و توسعه را در صنعت نفت و بطور مشخص در صنعت پتروشیمی ایجاد کرد.

از سوی دیگر، به منظور جلوگیری از خام فروشی و در راستای کمک به افزایش تولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال، راهبرد مهم شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش محصولات است.

 

اقداماتی که شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این خصوص انجام داده است، این امکان را می دهد تا خدمتگذاران مردم در سنگرهای "اقتصاد مقاومتی" و سیاست "نگاه به داخل" را باز تعریف کرده و علاوه بر ایجاد اشتغال، با تولید انواع کالاهای ایرانی، ساخت داخل را نیز در این بخش مورد تاکید مجدد قرار دهند.
























          



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پتروشیمی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار