نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 مهر 1402 - 21:56

نوای جنوب:مصدق کشاورزی به شهرداری های سراسر استان بخصوص شهرستانهای ممنوعه هشدار داد دو هفته فرصت می دهیم موضوع دستفروشی ها را ساماندهی کنید هرجائی با دستفروشی مواجه شدیم که از اتباع غیرمجاز می باشد از نظر ما متولی این دست فروشان شهرداری است و ما مستقیما شهرداری مربوطه را جریمه و اعمال قانون خواهیم کرد.





نوای جنوب:مصدق کشاورزی به شهرداری های سراسر استان بخصوص شهرستانهای ممنوعه هشدار داد دو هفته فرصت می دهیم موضوع دستفروشی ها را ساماندهی کنید هرجائی با دستفروشی مواجه شدیم که از اتباع غیرمجاز می باشد از نظر ما متولی این دست فروشان شهرداری است و ما مستقیما شهرداری مربوطه را جریمه و اعمال قانون خواهیم کرد.

 

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال قبل

 

کشاورزی با بیان اینکه کارگرانی که به‌صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست می دهند زیر چتر بیمه بیکاری قرار می گیرند، اظهار داشت: کارگرانی‌ که بدون میل و اراده و یا بر اثر حادثه و غیر ارادی از کار بیکار می شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت متاهل بودن حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر به کاهش پرونده های بیمه بیکاری در استان نسبت به سال قبل خبر داد و افزود:کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان 1574 هستند که به صورت ماهیانه مقرری خود را از طریق سازمان تامین اجتماعی دریافت می کنند .

 

لزوم تقویت فرهنگ مهارت آموزی در استان بوشهر

 

کشاورزی افزود: این استان به شدت با چالش فقدان مهارت و تکنسین روبروست و لازم است هنرستان‌ها تقویت و دانش‌آموزان بیشتر به سمت مهارت آموزی هدایت شوند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاع اجتماعی استان بوشهر با اشاره به حضور ۸۶۰ هزار نفر بوشهری در پنجره طلایی جمعیت و جوانی جمعیت این استان، بیان کرد: اگر سالانه ۳۰ هزار اشتغال جدید در استان بوشهر ایجاد شود موفق می‌شویم نرخ بیکاری را در وضعیت کنونی حفظ کنیم.

 

کشاورزی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان بوشهر 6.4 درصد است که همه افراد وارد شده به سن اشتغال را شامل می‌شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان بوشهر بیش از این است و دغدغه ما در این حوزه بیشتر است.

 

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۴۶ هزار دانشجو در استان بوشهر تحصیل می‌کنند که ۶۲ درصد در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

 

استان بوشهر پیشتاز در کسب عناوین کشوری

 

مصدق کشاورزی گفت: در هجدهمین جشنواره انتخاب تعاونی های برتر ملی که به عنوان اولین همایش ملی اقتصاد تعاونی با حضور رییس جمهور در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد از یک تعاونی برتر استان بوشهر به عنوان تعاونی برتر ملی تقدیر شد.

 

وی افزود: در سی‌ و چهارمین دوره جشنواره امتنان از کارگران و گروههای کار نخبه و واحد های نمونه از نخبه ملی از شرکت کشت و صنعت پاسارگاد تنگستان با حضور رئیس جمهور تقدیر بعمل آمد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: در سیزدهمین جشنواره‌ ملی تجلیل از کارفرمایان سلامت محور، به پاس تلاش های مستمر در راستای حفظ و بهبود سطح سلامت کارگران، رشد تولید و توسعه محیط کار سالم، کارفرمای سلامت محور در سطح ملی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از استان بوشهر انتخاب شده است.

 

توزیع عادلانه ثروت و عدالت اجتماعی با تدبیر استاندار بوشهر در بخش تعاون

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تعداد 3574 شرکت تعاونی در استان بوشهر در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، خدمات، صنعت فعال است.

 

خدمات با تعداد 1138 تعاونی و 10711 نفر عضو و ایجاد 25858 فرصت شغلی

 

کشاورزی با تعداد 1062 تعاونی و 6445 نفر عضو و ایجاد 15775 فرصت شغلی

 

صنعتی با تعداد 626 تعاونی و 3657 نفر عضو و ایجاد 9144 فرصت شغلی

 

مصدق کشاورزی در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت تعاونی‌‎های فعال استان گفت: علاوه بر نظارت میدانی، تمامی تعاونی‌های فعال استان هر روز عملکرد خود را در سامانه جامع هوشمند تعاون ثبت می‌کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: اتفاقی که در سال گذشته در حوزه تعاون با درایت استاندار بوشهر انجام شد توزیع عادلانه ثروت و عدالت اجتماعی در بخش تعاون استان بوشهر بود.

 

کشاورزی گفت: اراضی سایت‌های پرورش میگو به ۱۱۰ تعاونی با دستور استاندار بوشهر در راستای اعتقاد به تعاون به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی و سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شد.

 

کشاورزی ادامه داد: تعاونی‌های ویژه سه دهک درآمدی اول جامعه ایجاد خواهد شد تا بتوانند عدالت اجتماعی را در این حوزه برقرار کنیم.

 

وی افزود: سند توسعه بخش تعاون در دولت سیزدهم به صورت جدی دنبال می‌شود که در جلسه استانی آن مقرر شد در راستای این سند یک سند توسعه تعاون ویژه استان بوشهر تدوین شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اداره کار

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار