نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 17 مهر 1402 - 16:49

نوای جنوب:به گزارش خبرنگار نوای جنوب  از آبپخش : به مناسبت روز جهانی کودک و تخم مرغ ، جشنواره  "تغذیه سالم  در مدرسه دبستان فاطمه زهرا شهر آبپخش  برگزار شد.

نوای جنوب:به گزارش خبرنگار نوای جنوب  از آبپخش : به مناسبت روز جهانی کودک و تخم مرغ ، جشنواره  "تغذیه سالم  در مدرسه دبستان فاطمه زهرا شهر آبپخش  برگزار شد.

 

در این همایش جمع کثیری از دانش آموزان مقطع ابتدایی مدرسه  فاطمه زهرا شهر آبپخش  حضور داشتند تا فرهنگ استفاده از غذاهای سالم را بیاموزند.

 

سکینه بناری مدیر دبستان فاطمه زهرا  شهر آبپخش  ظهر  امروز در  مراسم روز جهانی کودک و تخم مرغ و تغدیه سالم  اظهار داشت : روز جهانی کودک به عنوان روز تجلیل از کودکان، این سرمایه های ملی شناخته شده است. کودکان آینده سازان این کشور هستند و باید روزی مخصوص به خود داشته باشند. 

 

بناری افزود : در کشور عزیزمان ایران 16 مهر به عنوان روز ملی کودک نام گذاری شده است روز جهانی کودک یک تاریخ یادبود است که به افتخار کودکان و به منظور یادآوری حقوق آنها برگزار می شود و  کودکان روحیه لطیفی دارند و حساس ترین گروه جامعه هستند.

 

بناری  مدیر دبستان فاطمه زهرا آبپخش به مناسبت روز جهانی  تخم مرغ به منظور آشنایی دانش‌آموزان با ارزش تغذیه‌ای این ماده مغذی،  اظهار داشت :  هر ساله ۱۷ مهر روز جهانی تخم مرغ در تقویم بهداشتی است و بسیاری از متخصصین برجسته‌ی سلامت، تخم‌مرغ را غذایی کامل می‌دانند.

 

بناری افزود : تخم مرغ به عنوان یک منبع غذایی طبیعی و کامل مطرح است؛ تخم مرغ دارای پروتئین با کیفیت بالا و دارای تمام ۹ اسید آمینه ضروری و مقدار قابل توجهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است.

 

بناری ابراز داشت : پروتئین تخم مرغ یک پروتئین کامل، قابل جذب و دارای بیشترین اسید آمینه‌های ضروری برای بدن است که درصد جذب بالایی دارد، پروتئین تخم مرغ هم در سفیده و هم در زرده آن وجود دارد که نسبت آن‌ها ۶۰ درصد به ۴۰ درصد است.

 

مدیر دبستان فاطمه زهرا آبپخش اظهار داشت : به دلیل کیفیت بالای تخم مرغ، این ماده نقش مهمی در ایجاد سیری به ویژه هنگامی که در وعده صبحانه مصرف شود، دارد و به همین دلیل باعث کاهش وزن می‌شود، زیرا علاوه بر القای احساس سیری، میزان کالری بسیار کمی تولید می‌کند.

 

بناری افزود  :دیگر خواص تخم مرغ عبارت است از:  تاثیر بر کاهش وزن ، دارا بودن کلسترول خوب ، مغذی بودن برای تمام سنین ، موثر بودن بر سلامت چشم است .

 

مدیر دبستان فاطمه زهرا شهر آبپخش اظهار داشت : بهترین مکان برای آموزش و فرهنگسازی تغذیه سالم ، مدرسه است.

 

وی بیان داشت: می توان با استفاده از آموزش در مدارس و داشتن تغذیه سالم در پایگاههای تغذیه مدارس، در این راستا فرهنگسازی کرد.

 

بناری  افزود: یکی از موارد شش گانه تربیت اقتصادی دانش آموزان در سند تحول بنیادین تغدیه سالم است و پایگاه تغذیه سالم از این ویژگی برخوردار است.



















































































کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ابپخش

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار