نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 مهر 1402 - 09:48
روز گذشته:

نوای جنوب:آیین تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره «جایزه امید آفرین» همزمان با اجتماع نخبگان سرآمدان بومی استان با حضور استاندار بوشهر برگزار شد.

نوای جنوب:آیین تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره «جایزه امید آفرین» همزمان با اجتماع نخبگان سرآمدان بومی استان با حضور استاندار بوشهر برگزار شد.

 

  استاندار بوشهر در آیین تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره «جایزه امید آفرین» با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکستن حصر آبادان به بخشی از عملیات رزمندگان و جنایات رژیم بعث عراق پرداخت و اظهار داشت: 5 مهر ماه سال 1360 نخستین عملیات گسترده ایران در مقابل ارتش متجاوز عراق پس از عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا با دستور امام راحل که حصر آبادان باید شکسته شود با موفقیت کامل انجام شد.

 

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه پس از گذشت روزهای آغازین جنگ از رود کارون تا جنوب جاده ماهشهر به آبادان در اشغال نیروهای عراقی بود خاطرنشان کرد: در این دوران جاده اهواز به آبادان و ماهشهر به آبادان در تصرف رژیم بعث عراق قرار گرفته بود.

 

وی حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام در عملیات شکستن حصر آبادان را ستود و بیان کرد: عملیات ثامن‌الائمه با دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، یکی از عملیات‌های بزرگ و برجسته تاریخ دفاع مقدس رقم خورد و شهر آبادان از محاصره دشمن خارج و منجر به شکست کامل دشمن و وارد شدن خسارت‌های فراوان به بعثی‌ها شد.

 

محمدی‌زاده در ادامه بوشهر را یک استان صنعتی نام برد و افزود: این ظرفیت صنعتی باید با توانمندی علمی استان بوشهر پیوند یابد.

 

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان بوشهر باید از لحاظ ظرفیت کاری و تولیدی نخبگان توانمند شود گفت: اولویت پرداخت تسهیلات اعتباری و بانکی باید به شرکت‌هایی پرداخت شود که پایه اصلی آن از نخبگان در استان بوشهر شکل گرفته است.

 

استاندار بوشهر حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان استان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: یک فرصت‌های استخدامی در استان بوشهر فراهم شده و در این راستا ضمن استخدام 1500 نفر در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر همین میزان در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استخدام می‌شوند.

 

محمدی‌زاده با بیان اینکه امسال در مجموع 3 هزار نفر از جوانان استان بوشهر در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های وابسته به وزارت نفت استخدام می‌شوند افزود: در استخدام این دستگاه‌ها و صنایع باید حتما نخبگان استان بوشهر در اولویت قرار داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه تا 2 سال پیش تقریباً 90 درصد آب مصرفی استان بوشهر از خارج استان تأمین می‌شد افزود: در این راستا برای حل مشکل آب مصرفی استان بوشهر در دولت سیزدهم توجه خاصی شد و ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها، سدها و طرح‌های تسریع یافت و اکنون روند تکمیل این طرح‌ها فراهم شده است.











































































کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار