نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 شهريور 1402 - 07:31

نوای جنوب:: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از اواسط شهریور تاکنون بیش از هفت هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان توزیع شده است.

نوای جنوب:: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از اواسط شهریور تاکنون بیش از هفت هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان توزیع شده است.یحیی رضایی اظهار کرد: توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی با برند فلوگارد (Fluguard) با قیمت ۲۶۳ هزار تومان آغاز شده است.

او گفت: توزیع واکسن‌های خارجی اینفلووَک (INFLUVAC) تولید هلند با قیمت ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و وَکسی‌گریپ (Vaxigrip) تولید فرانسه با قیمت ۲۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان از نیمه دوم شهریور در داروخانه‌ها آغاز می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، بهترین زمان تزریق واکسن را از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان اعلام کرده و گفت: درصورت تزریق نکردن واکسن در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز بخصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

او گفت: بهتر است تمام افراد بالای ۶ ماه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، ولی در صورت کمبود کودکان ۶ ماه تا ۵ سال، بزرگسالان بالای ۵۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، زنان باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال را دارند، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۴۰ در اولویت هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه فروش و توزیع واکسن‌های آنفولانزا، مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ و یا حضوری به معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
واکسن

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار