نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 مهر 1399 - 12:49
مردم عادی بی‌بهره از دریافت واکسن آنفلوآنزا

نوای جنوب: در هفته های اخیر تعداد زیادی از شهروندان برای خرید واکسن آنفلوانزا از داروخانه پیگیری های زیادی انجام داده اند، اما داروخانه ها آب پاکی را روی دست جست و جوکنندگان این واکسن ریخت.

نوای جنوب:با وجود اینکه زمان مناسب تزریق واکسن آنفولانزا رو به اتمام است، اما خبری از عرضه آن در داروخانه ها نیست.

در هفته های اخیر تعداد زیادی از شهروندان برای خرید واکسن آنفلوانزا از داروخانه پیگیری های زیادی انجام داده اند، اما داروخانه ها آب پاکی را روی دست جست و جوکنندگان این واکسن ریخت.

درگیری اقشار جامعه با ویروس کرونا و شباهت علائم این بیماری با آنفلوانزا، تزریق واکسن آنفلوانزا را بیش از سال‌ های گذشته دارای اهمیت کرده است؛ موضوعی که در هفته های اخیر سردرگمی زیادی را برای افراد دارای بیماری های خاص، کادر درمان و حتی افراد سالم که دنبال ایمنی در برابر ویروس آنفلوانزا هستند، ایجاد کرده است.

براساس اعلام متخصصان بیماری های عفونی، هفته آخر شهریورماه و هفته ابتدایی مهرماه بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزاست اما با وجود اینکه امسال طبق آمارهای رسمی اعلام شده 10 برابر بیشتر از سال گذشته واکسن آنفلوانزا به کشور وارد شده است، هنوز برخی گروه های آسیب پذیر در بلاتکلیفی برای تزریق این واکسن به سر می برند.

با این حال با آغاز هفته سوم مهرماه، هنوز بخش زیادی از افراد پرخطر و در معرض ابتلا، موفق به تزریق واکسن آنفلوانزا نشده اند و بررسی میدانی خبرنگار «خلیج فارس» نیز نشان می دهد داروخانه ها هنوز این واکسن را برای عرضه ندارند.

در همین خصوص، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می گوید: سهمیه واکسن آنفولانزا که تاکنون رسیده، در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه جهت توزیع در مراکز بهداشتی و بیماران در معرض ابتلا قرار گرفته است.

یحیی رضایی درباره اینکه پیش تر قول توزیع واکسن در داروخانه ها داده شده ولی با گذشت دو هفته محقق نشده، ادامه داد: گفته ما براساس وعده مسئولان سازمان غذا و دارو در سطح کشور بوده، ولی طبق اطلاعی که داریم مشکلات ارزی برای ورود محموله جدید واکسن مرتفع شده و منتظریم تا سهمیه بعدی وارد استان شود که البته هنوز اولویت با مراکز بهداشتی و بیماران در معرض خطر مانند زنان باردار، جانبازان، بیماران خاص و سالمندان است.

وی افزود: توزیع واکسن در داروخانه ها به وسیله معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد و کماکان دستورالعملی برای توزیع واکسن در داروخانه ها و زمان توزیع آن ابلاغ نشده و باید در انتظار تصمیم وزارت بهداشت در این زمینه باشیم. به محض ابلاغ دستورالعمل توزیع واکسن در داروخانه ها، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وقتی از معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می پرسیم که آیا سهمیه های بعدی به زمان مناسبی که برای تزریق وجود دارد می رسد، می گوید: طبق صحبت برخی متخصصان، تا اوایل آبان نیز می توان تزریق کرد.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار