نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 30 مرداد 1402 - 19:49

نوای جنوب:فرماندار کنگان گفت: به زودی ۱۶۰ تن کالای اساسی در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

نوای جنوب:فرماندار کنگان گفت: به زودی ۱۶۰ تن کالای اساسی در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

۱۶۰ تن کالای اساسی در کنگان توزیع می‌شود

بوشهر- فرماندار کنگان گفت: به زودی ۱۶۰ تن کالای اساسی در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

 

 ، احمد غریبی ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۶۰ تن برنج هندی و ۱۰۰ تن شکر خانوار به منظور نظارت بر زنجیره تولید و توزیع کالای اساسی با قیمت مصوب هر کیسه برنج ۱۰ کیلویی ۳۵۰ هزار تومان و هر کیلو شکر خانواده به صورت فله ۲۸ هزار تومان توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: به منظور تنظیم بازار و کنترل فرآیند توزیع و فروش کالا، عدم احتکار و گرانفروشی و با هدف حذف دلالی و واسطه گری نا سالم در شبکه توزیع اقلام ضروری و مصرف مردم این کالاها توزیع خواهد شد.

فرماندار کنگان با اشاره به توزیع ۲۸۸ تن کالای تنظیم بازار در سال گذشته اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۲۵۴ تن به صورت مستمر کالای تنظیم بازار اعم از برنج هندی و تایلندی، شکر، گوشت منجمد گوسفندی، گوشت منجمد گوساله و مرغ منجمد در سطح شهرستان توسط عاملین فروش توزیع شد.

غریبی گفت: اطلاع رسانی توزیع این کالاها از طریق رسانه‌های محلی و همچنین توسط جهاد کشاورزی و روابط عمومی فرمانداری در گروه‌های فضای مجازی و نصب بنر در محل‌های توزیع صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: هدف اصلی از طرح تنظیم بازار، تأمین به موقع کالاهای اساسی و پر کردن خلاء ها و کمبودهای اقلام اساسی مورد نیاز مردم می‌باشد و در واقع این طرح در مواقعی که عرضه و تقاضای کالاهای اساسی به هر دلیلی با کمبود و مشکل مواجه می‌گردد، نقش مهم و استراتژیکی در جبران کمبودها و از بین بردن تنش و بحران ایجاد شده در بازار و حفظ آرامش اکثریت جامعه را بر عهده دارد.

غریبی گفت: به عنوان مثال می‌توان به کمبود مرغ گرم در فصل بهار به دلیل مشکلات جوجه ریزی در لاین‌های مادر در کل کشور اشاره کرد که همزمان با این رویداد در شهرستان کنگان ۱۲۵ تن مرغ منجمد ذخیره و به تدریج در بازار تزریق گردید که به تبع آن کمبود این کالای اساسی جبران و آرامش بازار و مردم حفظ شد.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار