نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 28 مرداد 1402 - 08:40

نوای جنوب: امام جمعه دشتی گفت: بزرگترین ضعف دولت سیزدهم لکنت زبان در بیان دستاوردهای خود دولت است.

نوای جنوب: امام جمعه دشتی گفت: بزرگترین ضعف دولت سیزدهم لکنت زبان در بیان دستاوردهای خود دولت است.

 حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج با بیان اینکه روز جهانی مسجد اساساً یک روز انقلابی است اظهار داشت: تشکیل این روز و تعیین این روز به خواست و مطالبه جمهوری اسلامی بود و در سازمان کنفرانس اسلامی به‌عنوان روز مسجد تصویب شد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: مسجد می‌تواند پایگاه همه کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرت‌افزاییِ افراد باشد.

امام جمعه دشتی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، بیان کرد: هدف از نامگذاری شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت، آن است که سبک خدمتگزاری آنان نصب العین مسئولان و مدیران کشور قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین ضعف دولت سیزدهم لکنت زبان در بیان دستاوردهای خود دولت است تصریح کرد: حجم خدمات و دستاوردهای دو ساله دولت مردمی برابر با بیش از ۱۰ سال خدمات است.

زاهددوست خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی دقیق و بموقع خدمات دولت در مرحله اول وظیفه خود دولتمردان است و هفته دولت فرصت مغتنمی است که دستاوردهای ارزشمند دولت سیزدهم به صورت دقیق به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم اخیر دولت آزادسازی پول‌های ایران در چند کشور از طریق دیپلماسی انقلابی و عزتمندانه بود افزود: دیپلماسی و مذاکره در دنیای امروز، بدون پشتوانه قدرت سیاسی و اجتماعی، کاری لغو و بی‌فایده است.

امام جمعه دشتی خاطرنشان کرد: اینکه دشمن به این نتیجه برسد که هزینه کوتاه‌آمدن مقابل ما، کمتر از مقابله با ماست نیاز مند اقتدار در حوزه‌های مختلف است که این نعمت اقتدار را ما امروز به برکت خون شهدا برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: پیروزی‌های ملت ایران در فضای سیاسی و ایستادگی در برابر مقابل نقشه‌های پیچیده دشمن در اغتشاشات، دشمنان ما را خاضع می‌کند. یکی از حوزه‌های اقتدار کشور، قدرت اطلاعاتی و امنیتی است و دستگیری افراد دو تابعیتی توسط دستگاه امنیتی، مانور عظمت امنیتی ایران بود و همین، دشمن را مجبور به آزاد کردن اموال بلوکه‌شده ایران می‌کند.

زاهددوست تاکید کرد: به اذعان مقامات آمریکایی و صهیونیست‌ها، این اتفاق یک بُرد بزرگ تاریخی برای ایران تلقی می‌شود، و بی‌دستاوردی مطلق دولت بایدن در ۲ سال گذشته وی را وادار به پذیرش این توافق و مبادله کرده است. بنابراین برخی تلاش‌های رسانه‌های آمریکایی و غربی در انحراف افکار عمومی و نیز تقلاهای برخی رسانه در داخل که درصدد تقلیل وزن این موفقیت هستند از سر جهالت و نادانی است.

لزوم تسهیل سفر اربعین

وی با اشاره به سفر اربعین گفت: آنچه که مورد انتظار است، تسهیل شرایط و کاستن هزینه‌های مختلف برای زیارت زائران ایام اربعین است. اینکه زائران در ایام اربعین چند برابر روزهای عادی قیمت بلیط پرداخت کنند با انصاف سازگار نیست.

امام جمعه دشتی اضافه کرد: باید هزینه‌های حمل و نقل اتوبوس در داخل کشور و یا حتی در عراق مدیریت شود تا افراد سودجو به بهانه‌های مختلف از جمله خالی برگشتن اتوبوس از مرز، قیمت‌ها را افزایش ندهند. ضمن اینکه مدیریت شود از تکرار تجربه تلخ سالهای گذشته جلوگیری شود تا زائران در مرز عراق به دلیل کمبود وسیله حمل و نقل سرگردان نشوند.

وی افزود: واقعاً انتظار زائران این است که پس از رایزنی‌های دولت با عراق و حذف ویزا و همچنین ارائه گذرنامه اربعین که خبر خوش برای زائران و قابل تقدیر است، مسئولین محترم هزینه‌های حمل‌ونقل را نیز مدیریت کنند.

دشمن دنبال ناامن جلوه دادن کشور است

زاهددوست با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در شاهچراغ خاطرنشان کرد: این عملیات تروریستی را می‌توان به نوعی کلیدزدن زودهنگام التهاب، در آستانه سالگرد اغتشاشات سال گذشته و با هدف ناامن جلوه دادن ایران اسلامی و تحت الشعاع قرار دادن موفقیت‌های اخیر دولت دانست.

وی بیان کرد: اپوزیسیون درمانده و مفلوک منافقین درمانده، می‌خواهند با برخی اقدامات پیش‌دستانه، بقول خودشان اقتدار امنیتی نظام اسلامی را بشکنند و به یاران در لانه خزیده‌شان را از لانه‌های خود بیرون بکشند و نفس مصنوعی را در کالبد گروه جانی داعش بدمند اما قطعاً نیروهای جان برکف و مقتدر امنیتی و اطلاعاتی کشور با هوشمندی همیشگی، توطئه‌های بعدی آنها را خنثی خواهند ساخت.

امام جمعه دشتی اظهار داشت: تردیدی نداریم که ریشه این اتفاقات هم در اتاق‌های وضعیت رژیم غاصب صهیونیستی و با حمایت غرب خصوصاً آمریکاست. پنجه‌های قدرتمند مقاومت حلقوم نحس جانیان و حامیان آنها در هرکجای دنیا خواهد فشرد و مجال نفس کشیدن به آنها را نخواهد داد.

وی تاکید کرد: دشمن باید بداند ملت ایران در هیچ شرایطی ردپای دشمن اصلی خود را گم نخواهد کرد. با دم شیر بازی کردن خطرناک است. اسرائیلی که امروز با یک تشر سید حسن نصرالله که خود را شاگرد مکتب انقلاب و رهبری انقلاب می‌داند در سوراخ موش پنهان می‌شود بدانند که اگر رهبر و مولا و مقتدای ما اراده به محو و نابودی رژیم صهیونیستی کند در کمتر از ۲۴ ساعت تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار