نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 مرداد 1402 - 10:39

نوای جنوب: معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر از ممنوع شدن صید ماهی شیر با روش گوشگیر در آب‌های استان از ۲۵ مرداد خبر داد.

نوای جنوب:بیژن ساسانی‌پور در نشست بررسی وضعیت صید آبزیان در نوار ساحلی استان بوشهر با اشاره به اینکه صید میگو از ۱۷ مرداد در سواحل استان آغاز شده است، افزود: ۹ هزار صیاد با استفاده از شناور‌های صیادی (قایق و لنج) به صید این آبزی مشغول هستند.

وی با تاکید بر این‌که حفظ ذخایر آبزیان در زیستگاه‌های مختلف خلیج فارس مورد توجه ویژه قرار دارد، افزود: در این راستا صید میگو در خلیج فارس با کشتی صنعتی ممنوع است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر از محدودیت و ممنوعیت صید ماهی شیر در خلیج فارس خبر داد و اضافه کرد: با توجه به عضویت ایران در کمیسیون منطقه‌ای شیلات و بر اساس تصمیم‌ها و مصوبه‌های دهمین اجلاس کمیسیون منطقه شیلاتی با توجه به شروع تخم‌ریزی شیر ماهیان، صید انواع این ماهی‌ها با روش گوشگیر با هدف حفظ ذخایر این آبزی ارزشمند از ۲۵ مرداد تا ۲۵ مهر به مدت ۲ ماه در استان بوشهر ممنوع است.

وی از جامعه صیادان و تشکل‌های صیادی استان بوشهر خواست در راستای اجرا هرچه بهتر طرح ممنوعیت صید ماهی شیر، از صید این نوع ماهی با تور گوشگیر خودداری کنند.

ساسانی‌پور تاکید کرد: در بازه زمانی تعیین شده برای ممنوعیت صید ماهی شیر، نظارت کامل بر روند اجرای آن و صدور مجوز صید خواهد شد و یگان حفاظت منابع آبزیان با متخلفان برخورد خواهد کرد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ماهی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار