نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 تير 1402 - 17:42

نوای جنوب:جمعیت زندان های استان ۹ درصد کاهش یافت/ رهایی هشت زندانی از چوبه دار/ ۱۲۱ زندانی جرایم غیرعمد بوشهر چشم انتظار خیران هستند/ اشتغال به کار۱۵۶۰ زندانی در استان

نوای جنوب:جمعیت زندان های استان ۹ درصد کاهش یافت/ رهایی هشت زندانی از چوبه دار/ ۱۲۱ زندانی جرایم غیرعمد بوشهر چشم انتظار خیران هستند/ اشتغال به کار۱۵۶۰ زندانی در استان ، مدیرکل زندان‌های استان بوشهر گفت: امسال ۱۱۰ نفر از زندانیان واجد شرایط استان با پابند الکترونیک از زندان آزاد و محکومیت خود را در کنار خانواده طی می‌کنند.

  محتشم حسینی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه یادآور شد: از مزایای پابند الکترونیک، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، ادامه اشتغال فرد و جلوگیری از آسیب‌ به خانواده زندانی است.

حسینی با بیان اینکه محکومانی که یک چهارم حبس خود را تحمل و حضور آنها در جامعه برای شهروندان مشکلی ایجاد نمی‌کند، مشمول پابند الکترونیکی می شوند، اضافه کرد: با اجرای طرح پابند الکترونیکی، محکومان به حبس در محدوده جغرافیایی مشخص تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک قرار می‌گیرند و حضور مددجو در خارج از محدوده موجب هشدار این سامانه می‌شود.

کاهش ۹ درصدی جمعیت زندان های استان

وی از کاهش 9 درصدی جمعیت زندان های استان بوشهر طی سه ماهه امسال نسبت به دوره مشابه خبر داد و گفت: در بهمن ماه سال گذشته 951 نفر از زندانیان استان مشمول عفو رهبر انقلاب شدند که تعداد 561 نفر از آنان آزاد و 390 نفر نیز تخفیف مجازات شامل حال شان شد.

آزادی 66 زندانی در بوشهر

مدیرکل زندان های استان خبر داد: طی سه ماه گذشته ۶۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در بوشهر با همت ستاد دیه و همکاری خیران با پرداخت چهار میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از زندان آزاد شدند.

حسینی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۱۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی با همت ستاد دیه و خیران و با پرداخت هشت میلیارد تومان کمک بلاعوض و رضایت شکات از زندان آزاد شدند.

وی یادآور شد: اکنون ۱۲۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان بوشهر با ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی چشم انتظار نگاه مهربانانه خیران و نیک اندیشان هستند.

حسینی اظهار کرد: چک‌های غیرکلاهبرداری بیشترین جرم زندانیان جرائم غیرعمد در استان بوشهر است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هدف ستاد دیه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شامل دیه، چک غیر کلاهبرداری، نفقه و مهریه است.

وی همکاری خیران در کمک به آزادی زندانیان را از طریق فضای مجازی و حساب ستاد دیه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شماره حساب ۰۴۰۲۱۰۰۰۰۰۰۱۰۰۰۲۱۴۹۱۴۵۷۳ و یا شماره کارت بانک عامل ۶۲۷۷۶۰۷۰۰۰۰۵۵۵۱۲ برای کمک‌رسانی در آزادی زندانیان تعیین شده است.

رهایی هشت زندانی از چوبه دار

به گفته حسینی در سه ماه گذشته با همت شورای حل اختلاف، کمیته‌های صلح و سازش زندان‌ها و همکاری و همراهی مراجع قضایی و ریش سفیدان و ائمه جمعه و جماعات هشت نفر از زندانیان محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافتند.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز ۲۱ نفر از زندانیان محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتند.

اشتغال به کار۱۵۶۰ زندانی

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر گفت: هزار نفر از زندانیان استان به صورت اشتغال نشسته و تعداد ۲۰۰ نفر نیز در قالب اشتغال کارگاهی مشغول به کار هستند.

حسینی افزود: همچنین ۳۶۰ نفر از زندانیان از طریق کارآفرینان و بخش خصوصی به کارخانه‌ها و امور خدماتی اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: این زندانیان که شامل کارگران ساده، ماهر و متخصص هستند در حوزه فضای داخل و اعزام به کار که براساس میزان ساعتی که کار می کنند دستمزد پرداخت می‌شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
زندانی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار