نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 17 ارديبهشت 1402 - 16:02

نوای جنوب:سال گذشته در هر شبانه روز 371 نفر در استان متولد شدند و امروز جمعیت ثبت شده استان به یک میلیون و 201 هزار و 229 نفر رسیده است.

نوای جنوب:سال گذشته در هر شبانه روز 371 نفر در استان متولد شدند و امروز جمعیت ثبت شده استان به یک میلیون و 201 هزار و 229 نفر رسیده است.

اسکندر پاسالار  اظهار کرد: سال گذشته در هر شبانه روز 371 نفر در استان متولد شدند و امروز جمعیت ثبت شده استان به یک میلیون و 201 هزار و 229 نفر رسیده است.

پاسالار افزود: بزرگترین پدر در استان طی سال گذشته 73 ساله بوده که در این سن شامل سه نفر بوده است.

وی بدون اشاره به شهرستان محل زندگی این پدران یا جزییات بیشتر مبنی بر داشتن همسر اول یا دوم، ادامه داد: بزرگترین مادر نیز 53 ساله بوده که پارسال در استان صاحب فرزند شد.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان، میانگین سن مادران در ولادت فرزند اول 27 سال می باشد.

 

پاسالار درباره بیشترین فراوانی اسامی فرزندان در استان طی سال گذشته هم این آمار را داد: برای پسران به ترتیب: محمد، حسین، علی، امیرمحمد و امیرحسین و در دختران به ترتیب: فاطمه، زهرا، رستا، فاطمه زهرا و زینب.

 

پاسالار درباره معطلی زیاد شهروندان برای دریافت کات ملی هوشمند اظهار کرد: خوشبختانه با فناوری داخلی کارت های هوشمند ملی، 10 میلیون کارت ایرانیان که طی چندسال اخیر در نوبت صدور بود، به دست صاحبان آن رسیده و انتظار می رود بزودی تعهدات سال گذشته هم اجرایی شده و به زودی شاهد روال عادی در این خصوص باشیم و طی 20 روز تا یک ماه کارت ها صادر شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر یادآور شد: البته 20 هزار کارت ملی هوشمند در استان طی سنوات گذشته صادر و در دفاتر پیشخوان مانده که با وجود پیامک به صاحبان آن، ولی مراجعه نداشته اند که احتمال دارد برخی افراد شماره موبایل شان تغییر کرده یا پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده اند، از این رو درخواست داریم این افراد به همان دفتر پیشخوان که تقاضای کارت هوشمند ملی داده اند مراجعه کنند.

به گفته وی، بیش از 98 درصد بوشهری های واجد شرایط کارت هوشمند ملی (15 ساله به بالا) آن را دریافت کرده اند.

 

مدیرکل ثبت احوال استان با بیان اینکه صدور شناسنامه به افراد فاقد مدارک هویتی جزو برنامه های دولت سیزدهم بوده، ادامه داد: تاکنون 46 نفر در استان که عموماً در نقاط صعب العبور فاقد شناسنامه بوده اند شناسایی و برای 11 نفرشان شناسنامه صادر شده، مابقی نیز در مراحل استعلام و امور اداری است.

پاسالار با اشاره به قانون تابعیت ایرانی فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی ادامه داد: در این خصوص تاکنون 540 شناسنامه برای این فرزندان صادر شده که مشکلات هویتی آنها برای زندگی در اجتماع را مرتفع کرده است.

به گفته وی، اغلب این ازدواج ها با مردان افغان است، تبعه عراقی، بنگلادشی و اندونزی هم داشته ایم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
فرزند

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار