نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 اسفند 1401 - 13:19

نوای جنوب:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نظارت و بازرسی قیمت کالاها در مراکز عرضه و بازارها را یک ضرورت دانست و گفت: برخورد با گران‌فروشی و احتکار کالا باید در دستور کار گشت‌های نظارتی و بازرسی قرار بگیرد.

نوای جنوب:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نظارت و بازرسی قیمت کالاها در مراکز عرضه و بازارها را یک ضرورت دانست و گفت: برخورد با گران‌فروشی و احتکار کالا باید در دستور کار گشت‌های نظارتی و بازرسی قرار بگیرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نظارت و بازرسی قیمت کالاها در مراکز عرضه و بازارها را یک ضرورت دانست و گفت: برخورد با گران‌فروشی و احتکار کالا باید در دستور کار گشت‌های نظارتی و بازرسی قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر، با اشاره به در پیش‌رو بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان و ضرورت توزیع کالاهای اساسی اظهار داشت: در این راستا ضمن برپایی نمایشگاه بهاره، طرح فجر تا فطر اجرایی شده که 34 قلم کالای اساسی با تخفیف 10 تا 25 درصد عرضه می‌شود.

وی رویکرد طرح فجر تا فطر را حمایت از معیشت مردم و سفره خانواده‌ها دانست و بیان کرد: برای عرضه مستقیم، بر اساس هماهنگی انجام شده مکان‌های رایگان در اختیار توزیع کنندگان کالا باید قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به توزیع میوه شب عید توسط اتحادیه تعاونی روستایی استان خاطر نشان کرد: با افزایش مراکز توزیع توزیع در نقاط مختلف استان زمینه دسترسی آسان مردم به این فروشگاه‌ها فراهم شود.

باستین باتأکید بر تعیین نانوایی کشیک و افزایش سهمیه آرد برخی نانوایان شهرهای مهمان‌پذیر استان بوشهر اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان بوشهر نسبت به توزیع گوشت قرمز و مرغ با قیمت مصوب اقدام کند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید نسبت به تأمین و توزیع کالاهای اساسی اقدام کند گفت: اکنون وضعیت جوجه‌ریزی و توزیع گوشت مرغ در استان بوشهر مناسب و مطلوب است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر تک نرخی شدن گوشت مرغ گرم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: کشتارگاه مرغ استان بوشهر باید در سامانه تولید و توزیع، اطلاعات خود را بارگذاری کند در غیر این صورت مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

باستین خرید دسترسی آسان مردم نسبت به کالاهای اساسی از جمله میوه شب عید را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید زمینه خرید میوه شب عید و دیگر کالاهای اساسی در روستاها با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: باید در زمینه نحو توزیع و آدرس مکان‌ها و فروشگاه‌های توزیع‌کننده کالاهای اساسی تنظیم بازار اطلاع‌رسانی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نظارت و بازرسی قیمت کالاها در مراکز عرضه و بازارها را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: برخورد با گران‌فروشی و احتکار کالا باید در دستور کار گشت‌های نظارتی و بازرسی قرار بگیرد.

باستین از تشکیل تیم‌های گشت نظارتی و بازرسی بر بازار استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این گشت‌ها همراه بودن قاضی کشیک برای صدور احکام متخلفان اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان ضروری است.

وی اضافه کرد: باید احکام قضایی برای متخلفان اقتصادی به گونه‌ای باشد تا قدرت بازدارندگی برای جلوگیری از  تخلف از جمله گران‌فروشی و احتکار کالا ایجاد شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
باستین

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار