نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 دي 1401 - 23:24

نوای جنوب:به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان بوشهر: محسن پاپری زارعی گفت: طرح سرشماری ثبتی مبنا  1405 به صورت آزمایشی در شهرعالیشهر در حال اجرا می باشد.





نوای جنوب:به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان بوشهر: محسن پاپری زارعی گفت: طرح سرشماری ثبتی مبنا  1405 به صورت آزمایشی در شهرعالیشهر در حال اجرا می باشد.

 

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی افزود این طرح با همکاری مرکز آمار ایران و در راستای آمارگیری و سرشماری ثبتی مبنا برای تعیین آمار دقیق جمعیت و مسکن کشور در سال 1405 در حال اجرا می‌باشد.

 

ایشان تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن در ایران هر 10 سال یکبار انجام می‌شود ودر شیوه سرشماری ثبتی مبنا دیگر خبری از سرشماری‌های میدانی نیست و از شیوه حضوری به ثبتی مبنا تغییر یافته است.

 

وی اظهار داشت: هدف از اجرای سرشماری ثبتی مبنا تعداد جمعیت و خانوار ایرانی و غیر ایرانی در نقاط مورد آزمایش و تقویت زیر ساخت های مورد نیاز سرشماری ثبتی مبنا شامل بروز رسانی نقشه ها،پلاک کوبی، کدپستی،اعلام نشانی افراد با همکاری سازمان های مرتبط با سرشماری جمعیت می باشد.

 

پاپری زارعی گفت: اطلاعات و داده‌‎های متصل به کدپستی ثبت شده، نیاز به مراجعه مستقیم و آمارگیری حضوری را مرتفع و به این طریق علاوه بر در دسترس بودن همیشگی آخرین وضعیت اطلاعات یک شهر یا روستا، از صرف هزینه‌های هنگفت سرشماری حضوری جلوگیری می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: به منظور تعیین روش‌های اجرایی و نهایی‌ کردن روند سرشماری ثبتی مبنا 1405، این فرایند به صورت آزمایشی در 70 شهر منتخب کشور و در استان بوشهر نیز در شهرعالیشهر در بین افراد بالای 15 سال ایرانی و غیر ایرانی به مرحله اجرا در آمده است.

 

ایشان در پایان اضافه کرد: در این مرحله افراد بالای 15 سال ایرانی که در محدوده آزمایش سرشماری، شهر عالیشهر قرار گرفته اند می بایست با ورود به سامانه www.ncr.ir , و افراد غیر ایرانی به آدرس   Kanoonnobat.ir  مراجعه و اطلاعات درخواستی را طبق فرآیند درخواستی سامانه وارد نمایند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
محسن پاپری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار