نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 دي 1401 - 08:27

نوای جنوب:مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: ۲ زندانی محکوم به قصاص در زندان برازجان مرکز شهرستان دشتستان در مراسمی با رضایت خانواده‌های مقتول از چوبه دار رهایی یافتند.

نوای جنوب:سید محتشم حسینی در حاشیه این مراسم در گفت وگو با ایرنا افزود: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، کمیته صلح و سازش، قضات، معتمدان، خیران و ریش سفیدان این ۲ زندانی محکوم به قصاص بعد از تحمل ۶ و چهار سال زندان آزاد شدند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون۱۳ پرونده قتل عمد که به قصاص نفس محکوم شده بودند، با تلاش شوراهای حل اختلاف، مراجع قضایی، هیات‌های صلح و سازش، ستاد صبر و شورای حل اختلاف زندان و مجموعه ریش سفیدان و معتمدان آزاد و به دامان خانواده و اجتماع بازگشته اند.

حسینی ادامه داد: ترویج فرهنگ عفو، گذشت و تاثیر این حرکت خداپسندانه در تلطیف فضای جامعه بسیار اثر گذار و مهم و باید در جامعه رواج داده شود.

به بیان حسینی براساس آموزه های دینی و با بخشیدن جان و روح دوباره به زندانی این کار می تواند نقشی مهم در ارتقای سطح امنیت اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ۶۳ نفر از زندانیان جرائم عمومی استان بوشهر آزاد شدند و افزون براین به ۱۵ نفر از اعضای گروه سرود زندان برازجان مرخصی یک هفته ای اعطا شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
عفو

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار