نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 16 آبان 1401 - 14:37
بیانگر اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر :

نوای جنوب:شرکت پتروشیمی پردیس مستقر در پارس جنوبی یکی از برترین مراکز پتروشیمی کشور در زمینه تولید و صادرات است که با مدیریت مدیر جوان،انقلابی و متخصص خود عرضه محصولات خودرا در جهان عرضه و در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند





نوای جنوب:شرکت پتروشیمی پردیس مستقر در پارس جنوبی یکی از برترین مراکز پتروشیمی کشور در زمینه تولید و صادرات است که با مدیریت مدیر جوان،انقلابی و متخصص خود عرضه محصولات خودرا در جهان عرضه و در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند ،10آبان ماه روز پردیس بهانه ای شد تا با دکتر غلامرضا جمشیدی مدیر عامل پرتلاش و جهادی مجموعه پردیس گفتگویی داشته باشیم که ماحصل آن تقدیم می شود:


با عرض سلام و خسته نباشید و خدا قوت خدمت همه‌ی عزیزان، مخصوصا استاندار محترم استان بوشهر که از حامیان و دلسوزان نظام در عرصه‌ی تولید هستند.

شما سوالاتی مطرح کردید که سعی بنده بر این است که انشالله بتوانم خلاصه و مفید خدمت شما عرض کنم.

پتروشیمی پردیس همان‌طور که استحضار دارید تقریبا پنج میلیون و دویست هزار تن اوره و آمونیاک تولید می‌کند که سه میلیون و دویست هزار تن از آن مربوط به بحث اوره هست و دو میلیون تن آن آمونیاک، که از مقدار آمونیاک مورد نیاز تقریبا نود درصد جهت تولید اوره و ده درصد جهت مازاد برای صادرات استفاده می‌شود.

از سه میلیون و دویست هزار تن اوره، یک میلیون و دویست هزار تن برای جهاد کشاورزی، برای کشاورزان عزیز کشورمان و دو میلیون تن از این اوره در صورتی‌که قطعی گاز و مشکلات دیگری نداشته باشیم، دو میلیون تن انشالله می‌توانیم صادرات داشته باشیم.


پتروشیمی پردیس تقریبا بالغ‌بر دو هزار و سیصد نفر نیرو در خودش دارد، میانگین سنی این مجموعه یک مجموعه‌ی کاملا جوان بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، جوان‌گرایی واقعیست، که با میانگین سنی سی‌و‌پنج سال خداراشکر یک تیم کاملا موفق، تیمی که راهبردهای بزرگی را به عهده گرفته‌اند به شکلی که الحمدالله وضعیت شرکت از لحاظ سودآوری و ا درآمد تقریبا یک رکورد بی‌سابقه‌ای رارقم  زد. 

شما ارزش‌گذاری پتروشیمی پردیس را در نظر بگیرید، طبق آخرین کارشناسی، تقریبا یک و هفت دهم میلیارد دلار ارزش‌گذاری این مجموعه شد که امسال علی‌رغم هشتاد و دو روز قطعی گاز خوشبختانه با یک و سه دهم میلیارد دلار در حوزه‌ی صادرات و چهارصد میلیون دلار در حوزه‌ی داخل تقریبا یک رکورد بی‌سابقه‌ای را زد و پول پتروشیمی پردیس را یک ساله در آورد، و این واقعا کار بزرگی‌ست.

در حوزه‌های مسئولیت‌های اجتماعی شرکت، در سطح استان تقریبا این یکی دو ساله حرکت‌ها و کمک‌های بسیار بزرگی انجام گرفت.

ما قبلا در توسعه‌ی بازار به شکل‌هایی که مقصد اوره‌ی صادراتی بیشتر حوزه‌ی ترکیه و از آن‌جا صادرات مجدد به کل دنیا می‌شد، ولی الان به کشورهای زیادی از جمله آمریکای جنوبی، آفریقا و اروپا می‌رود. ضمنا پردیس علاوه‌بر موضوع فروش خودش به بقیه‌ی پتروشیمی‌های کشور در حد توان کمک کرده و واقعا ملی فکر کرده‌ایم و خداراشکر امسال زمانی که من پردیس را تحویل گرفتم سهام پتروشیمی پردیس تقریبا ششصد و هفتاد تومان بود، امروز بالای نوزده هزار تومان تقریبا سهام شرکت پردیس هست.

علی‌رغم قطعی هشتاد و دو روزه‌ی گاز با همت این تیم یک‌دست جوان شصت روز تعمیرات مجتمع کم شد و این جبران آن قطعی گاز را دوستان در مجموع کردن. 

من در حوزه‌های کارگری تقریبا شاید در منطقه یکی از شرکت‌های درجه یک مجموعه از لحاظ پرداخت، خوابگاه، غذا، و به قولا از لحاظ مزایایی که به کارگران عزیز می‌دهم باشم، ضمنا حقوق این عزیزان به روز و قبل از حقوق پرسنل رسمی پرداخت شده، بهترین کمپ‌های مسکونی در اختیار این عزیزان هست که تقریبا به صورت ماهیانه و هفتگی توسط همکاران و خود بنده بازدید می‌شود.

این موضوعات موضوعاتی بود که در پردیس واقعا یک انقلابی به وجود آمد که کار تقریبا ده سال را در یک سال انجام داده‌ایم، مکانیزه‌ترین انبار صنعت پتروشیمی را توانستیم افتتاح کنیم، تمام شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع که توانمند بودن را دعوت کردیم، از صناع فجر شیراز، صناع بعثت، حدید، میلاد، اتکا، و مجموعه‌هایی که سود آن به بازنشسته‌های نیروهای مسلح و نیروهای عزیز مسلح جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد را فراخوان دادیم و دعوت کردیم که بتوان با کمک این عزیزان نقشه‌‌های قطعاتی که در پردیس نصب شده و به قولا از طریق واردات این‌ها به کشور وارد می‌شوند نقشه‌ها را فراهم کنند و به شرکت‌های دانش بنیان بدهیم، و انشالله در بحث ساخت و داخلش بتوانیم یک کارهای بزرگی انجام بدهیم، ضمنا این کار در حال انجام هست.

و در مورد بقیه‌ی صنایع، امروز کاتالیزهای کل مجموعه‌ی پردیس تقریبا بومی‌سازی شده‌اند، از دو موسسه‌ی معظم سرو و خوارزمی این‌هارا تهیه کردیم.

در پردیس دو اتفاق بزرگ دیگه داریم، یکی بحث آنتی کک هست که این آنتی کک میزان ماندگاری کود اوره را از سه ساعت تا سه ماه می‌کشاند و دیگه کود اوره کلوخه نمی‌شود که در دنیا یک دانش بی‌نظیر است.

دو، مهم‌ترین مسئله‌ای که برای استان بوشهر و برای کشور حائز اهمیت است، با توجه به سفر مقام معظم رهبری به استان بوشهر و عسلویه، بحث فلرها مطرح شد که پتروشیمی همت که بعد از سیزده سال با کمترین هدف ممکن بود توسط پتروشیمی پردیس خریداری شد. برای این پروژه مجوزات لازم اخذ شد و انشالله به زودی این پروژه‌ای که یک پروژه زیست محیطی است، سی‌ او دو‌های منطقه که سرطان‌زا هست را جمع می‌کند به اضافه‌ی مازاد آمونیاک ما.

و کسری‌ای که هست را می‌توانیم از پتروشیمی‌های هنگام و راضی تهیه کنیم، یک میلیون تن اوره باارزش تولید بشود.

این پروژه پروژه‌ای بسیار ارزشمند است ، بحث اشتغال‌زاییِ حداقل بالغ‌بر دویست نفر نیرو را دارد برای مجموعه‌ی کشور و استان.

انشالله بتوانیم با همتی که در مجموعه‌ی استان و بحث کشوری هست و سهام‌داران عزیز ما در مجموعه‌ی نفت و گاز پارسیان، قدیر، ساتا و وزارت محترم دفاع انشالله کمک کنند و ما بتوانیم این پروژه‌ی زیست محیطی و باارزش را به ثمر برسانیم که بازگشت سرمایه‌ی بسیار خوب دارد. میزان بازده داخلی‌ این پروژه واقعا میزان باارزشی هست برای مجموعه‌ی پردیس، و پردیس را با تولید این به اول دنیا انشالله برسانیم.

و امروز واقعا این هم‌افزایی‌ای که در استان ایجاد شده از مسئولین استان، از استاندار محترم، مدیران محترم دادگستری استان، همه‌ی جاهایی که مرتبط هستند مانند گمرک، چه در شهرستان عسلویه و چه در کل استان، مجموعه وزارت صمت(صنعت، معدن و تجارت) و همکاران منطقه‌ی ویژه و همه‌ی عزیزانی که در این موفقیت کمک کرده‌اند، پایانه‌‌های پتروشیمی، پایانه‌های منطقه‌ی ویژه که در بحث صادرات کمک‌های زیادی کرده‌اند، و این موفقیت مرهون یک کار تیمی‌ست، یک کاری که در مرحله‌ی اول توکل ما به خداوند متعال بوده و در مرحله‌ی دوم این هم‌افزایی و یک کار تیمی خوبی که همه‌ی عزیزان و همکاران عزیزم در مجموعه‌ی پردیس توانستند کمک کنند و این رکوردهای بی‌نظیر را در حوزه‌ی تولید و فروش شرکت بزنند.

من واقعا خوشحالم که امروز توانستیم یک روزی که با میانگین زیر دویست دلار اوره‌ی کشور بود را امسال با همتی که بین شرکت‌های اوره‌ساز و مخصوصا مجموعه‌ی معظم نفت و گاز پارسیان و کارگروه محترم آن، بتوانیم تا بالای هشتصد دلار فروش اوره را ببریم که میانگینی بین پانصد-ششصد دلار برای کشور ایجاد کرد که این واقعا باارزش بود و سودآوری بسیار خوبی ایجاد کرد و این رکورد یک و هفت دهم میلیارد دلار فروش را که مرهون زحمات همه‌ی همکاران و عزیزانی هستند که در این مسیر و مخصوصا همکاران عزیزم در مجموعه‌ی پردیس هست را به ملتم، به عزیزانم، به سهام‌داران عزیز تبریک می‌گویم، انشالله که با کمک و هم‌افزایی‌ای که در مجموعه‌ی پردیس داریم بتوانیم روز به روز پردیسی که به امنیت غذایی کشور و دنیا می‌اندیشد موفق‌تر باشد.

 من از شما عزیزانی که در حوزه‌ی رسانه، در حوزه‌ای که واقعا بسیار ارزشمند است، حوزه‌ای که صدای ما در اهداف و برنامه‌های ماست و صدای ما به گوش مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ست، همکاری می‌کنید صمیمانه تشکر می‌کنم انشالله که ما بتوانیم قدردان زحمات همه‌ی شما باشیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پتروشیمی پردیس

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار