نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 شهريور 1401 - 16:45

نوای جنوب:جلسه شورای شهر بوشهر با کنایه برخی اعضا به همدیگر و درگیری لفظی «پورکبگانی» و «نیک روش» رییس سابق و فعلی شورا همراه بود.

نوای جنوب:در این جلسه که به صورت علنی برگزار شد و حیدری شهردار بوشهر نیز حضور داشت، در آخرین دستور کار خود، «شهناز پولادی» عضو شورا درباره اجرایی نشدن مرکز پژوهش های شهرداری انتقاد کرد و خواستار توضیح شهردار شد. 

قبل از آن، پورکبگانی دیگر عضو شورا قصد صحبت داشت که وحید نیک روش از وی خواست اجازه دهد پولادی صحبت هایش را ارائه کرده و بعد نوبت او شود. پورکبگانی نیز گفت: از زندی نیا منشی جلسه اجازه گرفته بودم. نیک روش پاسخ داد: رییس جلسه من هستم و باید به اعضا وقت صحبت دهم. اگر صحبتی دارید، بعد از صحبت های خانم پولادی بفرمایید.

دقایقی بعد که شهردار توضیحاتی درباره سوال پولادی داد، زندی نیا منشی شورا مجددا از پورکبگانی خواست دیدگاهش را بگوید، همزمان نیک روش رییس شورا گفت من قبلا از آقای پورکبگانی خواستم صحبت کند ولی صرف نظر کرده بود.

پورکبگانی از این واکنش شاکی شد و خطاب به زندی نیا گفت: نمی خواهم حرف بزنم تا فشاری به آقایان وارد نشود. رییس شورایی که جای شهردار جواب می دهد، نباید به وی فشار وارد شود!

نیک روش هم گفت: فشاری به من وارد نشده، ولی شما قبل از صحبت کردن باید اجازه بگیرید.

پورکبگانی هم از صندلی اش بلند شد و با بیان اینکه دروغ ما را فراگرفته و خبری از احترام نیست، گفت: دیگر حرفی ندارم. وی سپس صحن شورا را به نشانه اعتراض ترک کرد.

پس از آن نیک روش در واکنش به گلایه های در گوشی برخی همکارانش از اتفاق پیش آمده، گفت: ایشان احترام همکاران را نگه نداشت.

هر عضو شورا یک کمیسیون!

یکی از دیگر از تنش های این جلسه زمانی بود که طرح 5 عضو شورا برای تشکیل کمیسیون “زنان و خانواده” مطرح شد.

پورکبگانی که در سال دوم شورا بجای خدیجه گرشاسبی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شده، به عنوان مخالف اظهار کرد: ظاهرا انتقاداتی که در فضای مجازی به شورا می شود که قرار است هر عضو، رییس یک کمسیون باشد، بیراه نیست. ما 5 کمیسیون و یک مرکز پژوهش داریم، ولی تا امروز یک جلسه آنها با حضور کامل اعضا برگزار نشده، حالا با چه توجیهی یک کمسیون دیگر ایجاد می کنیم؟ 

پورکبگانی سپس اظهار داشت: اگر قرار است کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شود، من هم دیگر مسئول کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیستم، چون خانم (گرشاسبی) قوی است و از عهده مدیریت هر دو کمسیون برمی آید.

در همین حال، خدیجه گرشاسبی به عنوان طراح و امضا کننده ایجاد کمیسیون جدید شورای شهر گفت: ما در شورای چهارم این کمیسیون را داشنیم و نتایج خوبی داشت. طرح ما نیز در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری درباره بانوان و خانواده است.

ایمان زندی نیا که به همراه پولادی، گرشاسبی، رفاهی، آسایش از امضاکنندگان طرح کمسیون بانوان و خانواده بود، ابراز داشت: درصورت ایجاد کمیسیون جدید، برخی از وظایف کمسیون فرهنگی به آنجا منتقل کنیم، از این رو باید نظر کمیسیون فرهنگی را هم جلب کنیم. 

در همین حال حمیده خاتون هلال بحر دیگر عضو شورا که کنار گرشاسبی نشسته بود، تصریح کرد: نیت خیری در ایجاد کمیسیون بانوان نمی بینم و حکایت مسجد ضرار در صدر اسلام در حال تکرار در شورای شهر است. ما اگر قصد خدمت به موضوع زنان و خانواده داریم، نیاز به کمیسیون تراشی نیست. می توان در قالب کمیته ای زیرنظر کمیسیون فرهنگی هم اهداف مان را پیگیری کنیم، مثل کمیته محیط زیست که زیرنظر کمیسیون بهداشت و سلامت فعالیت دارد. 

شهناز پولادی دیگر عضو شورا از ایجاد کمیسیون بانوان حمایت کرد، اما پیشنهاد کرد برای اینکه نظر حداکثری اعضا در این زمینه جلب شود، بهتر است موضوع را به هفته آینده موکول شود که نیک روش رییس شورا آن را تایید کرد.

انتقاد از وضعیت آرامستان

در این جلسه، مناقصه فاز دوم پارک باغ بهزاد در محله ریشهر بوشهر تایید شد، هرچند پایین تر بودن 500 میلیون تومانی قیمت پیشنهادی پیمانکار برنده با برآورد شهرداری، اعتراض برخی اعضا نظیر برزگرزاده را در پی داشت که خطاب به شهردار خواستار آسیب شناسی آنالیز همکارانش شد، چون این ذهنیت وجود دارد که پیمانکار با قیمت پایین تر از برآورد اولیه، حق کارگر را نمی دهد یا از کیفیت پروژه می زند.

نطق های پیش از دستور این جلسه یکی از سوی شهناز پولادی بود که به برخی توصیه های امام علی به کارگزاران پرداخت، عبدالخالق برزگرزاده هم از فعالیت های استاندار در هفته دولت و انعکاس پروژه های این هفته توسط رسانه ها تقدیر کرد، پورکبگانی نیز نسبت به کمبودهای آرامستان وادی الرحمه و اجرای غیراستاندارد آسفالت که با وجود هزینه صورت گرفته، در زمستان دچار آبگرفتگی می شود انتقاد کرد. نهایتا توضیحات ایزدپناه معاون عمرانی شهرداری منطقه دو قانع کننده نبود و بنا به پیشنهاد پورکبگانی قرار شد اعضای شورا به صورت همزمان در آرامستان حضور یافته و کمبودها را بررسی کنند.

حیدری شهردار بوشهر نیز از پیگیری برای اجرای خط انتقال آب به آرامستان جدید و تجهیز آن به سردخانه اموات با ظرفیت 30 نفر خبر داد.

گفتنی است حیدر رفاهی عضو شورا در این جلسه غایب بود.

منبع :خلیج فارس



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شورای شهر بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار