نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 20 خرداد 1401 - 16:24

نوای جنوب:آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه 1401/03/20 توسط حجةالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.





نوای جنوب:امام جمعه دشتستان: صرفه جویی در مصرف آب و برق ضرورتی اجتناب ناپذیر برای جلوگیری از بحران است.*

 

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه 1401/03/20 توسط حجةالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

 

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

 

1️⃣ *شنبه 11 ذی القعده میلاد خجسته ولی نعمتمان حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام)*

 

- موضع گیری امام رضا (ع) 

 

1- علیه جریانهای انحرافی

 

امام رضا (ع) در برابر تمامی گروهها و جریانهای انحرافی از قبیل مشبهه، جبریه، مفوضه، غلاة، مجسمه، اصحاب تفسیر به رای، قائلین به قیاس و فرق و مذاهب غیر اسلامی مانند زنادقه، یهود و نصاری موضع گیری داشتند.

 

- امام در مورد مشبهه می فرماید:

 

« وَ إِنِّي بَرِيءٌ يَا إِلَهِي مِنَ اَلَّذِينَ بِالتَّشْبِيهِ طَلَبُوكَ لَيْسَ كَمِثْلِكَ شَيْءٌ » (عیون اخبار الرضا علیه السلام 1/95)

 

(خدای من، از کسانی که تو را از راه تشبیه می جویند، بیزارم. هیج چیز همانند تو نیست)

 

- در مورد جبریه و مفوضه فرمود:

 

« مَن زَعَمَ أنَّ اللّهَ سُبحانَهُ يَفعَلُ أفعالَنا ثُمّ يُعذِّبُنا عَلَيها فَقَد قَالَ بِالجَبرِ ومَن زَعَمَ أنَّ اللّهَ تَعالى فَوَّضَ أمرَ الخَلقِ والرِّزقِ إلى حُجَجِهِ فَقَد قالَ بِالتَّفويضِ، والقائلُ بِالجَبرِ كافِرٌ، والقائلُ بِالتفويضِ مُشرِكٌ. » (عيون أخبار الرضا : ج ۱ ص ۱۲۴ ح ۱۷)

 

(هركس بگويد كه خداى سبحان كارهاى ما را مى كند، سپس ما را بر آن عذاب مى كند، قائل به جبر شده است و آن كه مى گويد خداى متعال كار خلقت و روزى را به حجّتهاى خود سپرده، قائل به تفويض گشته و قائل به جبر كافر و قائل به تفويض، مشرك است.)

 

- در مورد غلاة و مفوضه فرمود:

 

« اَلْغُلاَةُ كُفَّارٌ وَ اَلْمُفَوِّضَةُ مُشْرِكُونَ مَنْ جَالَسَهُمْ أَوْ خَالَطَهُمْ أَوْ آكَلَهُمْ أَوْ شَارَبَهُمْ أَوْ وَاصَلَهُمْ أَوْ زَوَّجَهُمْ أَوْ تَزَوَّجَ مِنْهُمْ أَوْ آمَنُهُمْ أَوِ اِئْتَمَنَهُمْ عَلَى أَمَانَةٍ أَوْ صَدَّقَ حَدِيثَهُمْ أَوْ أَعَانَهُمْ بِشَطْرِ كَلِمَةٍ خَرَجَ مِنْ وَلاَيَةِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ وَلاَيَةِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ وَلاَيَتِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ. » (عيون الأخبار  ج۲ ص ۲۰۳)

 

(غلاة كافرند و مفوضه مشركند هر كسى كه با ايشان مجالست يا آميزش كند يا بخورد يا بياشامد يا مواصلت كند يا تزويج كند بايشان يا از ايشان تزويج كند يا ايشان را امين داند بر امانت يا حديث ايشان را تصديق كند يا ايشان را اعانت كند بيك جزء از كلمۀ از ولايت خدا و رسول و ما اهل بيت،از ولايت ما اهل بيت بيرون رود.)

 

2- پاسخگویی به شبهات و پرسش ها

 

- امام رضا (ع) می فرماید:

 

« کنت اجلس فی (الروضة) و العلماء بالمدینة متوافرون فاذا عیّ الواحد منهم عن مسألة اشاروا إلیّ باجمعهم، و بعثوا إلیّ المسألة فاجیب عنها » (بحار الأنوار: ۴۹/۱۰۰)

 

(زمانی که در مدینه بودم در جلسات مدینه می نشستم. علمای فراوانی بودند و هر وقت در پاسخ در مسئله علمی در می ماندند همه اشاره می کردند که این مسئله را از من بپرسند. مسائل گوناگون از فقه و روایات و تمام ساحت های علوم اسلامی را می پرسیدند و من جواب می دادم.)

 

3- احیاء فرهنگ عاشورا

 

- امام رضا (ع) فرمود: « إِنْ بَکَیْتَ عَلَی الْحُسَیْنِ ع حَتَّی تَصِیرَ دُمُوعُکَ عَلَی خَدَّیْکَ غَفَرَ اللَّهُ لَکَ کُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتَهُ صَغِیراً کَانَ أَوْ کَبِیراً قَلِیلًا کَانَ أَوْ کَثِیراً. » (وسائل ‏الشیعة ج : 13 ص: 503)

 

(اگر برای حسین علیه السلام گریه کردی آنقدر که اشکهایت بر گونه ات جاری شد، خداوند تمام گناهانی که مرتکب شده ای، کوچک یا بزرگ، کم یا زیاد، را می آمرزد.)

 

2️⃣ *توصیه های رهبری به فعالان عرصه انقلابی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی*

 

1- نگذارید از انقلاب هویت زدایی کنند و حقیقت انقلاب را واژگون کنند.

2- امام روح این انقلاب است و نگذارید یاد امام در جامعه را کم رنگ و تحریف کنند.

3- نگذارید رده های ارتجاع در کشور نفوذ کنند و جاگیر بشوند. (مرتجع یعنی تابع سبک سیاسیت و زندگی غربی)

4- دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشاء کنید، نگذارید جنگ روانی در کشور تاثیر بگذارد.

5- از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید.

6- نگذارید وانمود کنند کشور به بن رسیده است.

7- امروز که دشمن درصدد تخریب مسؤولان انقلابی است وظیفه قدرشناسی وظیفه سنگینی است، باید از مسؤولین قدرشناسی کرد.

 

3️⃣ *صرفه جویی در مصرف آب و برق ضرورتی اجتناب ناپذیر برای جلوگیری از بحران*

 

این روزها مسئله کمبود آب و انرژی به بحران عمومی تبدیل شده است به همین علت اقدام برای صرفه جویی آنها نه تنها باعث کاهش هزینه می شود بلکه برای کشور و نسل های آینده نیز مفید و موثر خواهد بود.

 

بنابراین صرفه جویی در آب و برق مهمترین روش مدیریت بحران کم آبی و انرژی در جهان است.

 

از همه برادران و خواهران و عموم مردم می خواهم برای پیشگیری از بحران آب و برق هرچه ممکن است صرفه جویی نمایید.

 

4️⃣ *تقدیر و تشکر از متولیان برگزاری سرود سلام فرمانده*

 

بحمدالله مردم انقلابی شهرستان مثل همیشه از این برنامه هنری موثر و پرمحتوی خوب استقبال کردند و با حضور با شکوه خود حماسه دیگری در تاریخ دشتستان ثبت کردند.

 

این سرود طی مدت کوتاهی نه تنها در خانه تک تک ایرانیان جا باز کرد و در هر خانه ای استغاثه به امام زمان طنین انداز شد بلکه به فضل خدا و عنایت خود حضرت این سرود جنبه جهانی پیدا کرد و به سایر ملت ها و کشورها نیز سرایت کرد.

 

از بسیج دانش آموزی، آموزش و پرورش، شهرداری و شورا، نیروی انتظامی، مربیان، هیأت ها، مسجدها و پایگاه های بسیج تقدیر و تشکر می کنم.

 

5️⃣ *تقدیر و تشکر از ستاد دهه کرامت*

 

تقدیر و تشکر از ستاد دهه کرامت بابت برنامه های خوبی که در سطح شهرستان اجرا نمودند به ویژه حضور خدام آستان قدس رضوی در بخش بوشکان، آبپخش، شبانکاره و شهر برازجان موجب نسیم رحمت و رأفت رضوی در سطح شهرستان گشت.

 

حضور مبارک آنان در منازل شهدا، ایثارگران، بیمارستان، مراکز نظامی و انتظامی و زندان برازجان مایه خیر و برکت بود.

 

به یمن و برکت حضور خدام آستان قدس رضوی و همکاری دستگاه قضاء حدود 27 نفر از زندانیان از زندان مرخص و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار