نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 خرداد 1401 - 07:35

نوای جنوب:ابوالفضل باقری‌فرد می‌گوید، امسال ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی ۲۰ درصد افزایش یافته، اما باید متناسب با ظرفیت آموزشی دانشگاه‌ها باشد، که ظرفیت پذیرش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌دلیل نبود زیرساخت کافی ممکن است حتی کاهش داشته باشد.

نوای جنوب:معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز از زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مانند بیمارستان شهدای خلیج‌فارس، اورژانس هسته‌ای، کلینیک دندان‌پزشکی و پردیس آموزشی دانشگاه بازدید کرد.

ابوالفضل باقری‌فرد در کنار این بازدیدها در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: هدف از سفر، بازدید از زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه و بیمارستان‌های آموزشی است و به‌نظر من متأسفانه با وجود تمام ظرفیت‌های استان بوشهر آن‌گونه که باید آموزش اینجا رشد و وتوسعه پیدا نکرده و باید کارهای اساسی در توسعه آموزش انجام شود.

او افزود: این کمبود توسعه هم در دانشکده‌ها به‌ویژه دندان‌پزشکی و پزشکی و در تنها بیمارستان آموزشی استان دیده می‌شود و این موضوع باید مدنظر معاونت توسعه وزارت بهداشت قرار گیرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ظرفیت دانشجوی رشته‌های پزشکی هم گفت: پذیرش دانشجوی پزشکی امسال ۲۰ درصد افزایش دارد که در دفترچه‌ها نیز خواهد آمد؛ امسال ۹ هزار و ۶۰۰ نفر پذیرش دانشجوی پزشکی خواهیم داشت که افزایش ظرفیت بیشتر برای مناطق محروم با اولویت بومی‌گزینی گذاشته شده است.

باقری‌فرد افزود: البته در این افزایش ظرفیت قطعاً زیرساخت آموزشی تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید دیده شود و ما در برنامه‌ای که داریم به این صورت نیست که همه دانشگاه‌ها را ۲۰ درصد افزایش دهیم و برخی استان‌ها مانند بوشهر حتی باید ظرفیت کم کنیم؛ زیرا زیرساخت کافی وجود ندارد.

او ادامه داد: برخی استان‌ها وضعیت زیرساختی بهتری دارند که افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در آن‌جا بیشتر خواهد بود. زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز باید ترمیم و تقویت شود تا بتواند در آینده از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت درباره پیمایش مسیر پزشکی کشور بر پایه سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ هم گفت: در حوزه آموزش پزشکی کشور ما خوشبختانه کیفیت بسیار خوبی دارد و نه‌تن‌ها در منطقه، بلکه در حوزه بین‌الملل شناخته شده است. ما در تمامی حوزه‌های تشخیصی و درمانی در مرز‌های دانش حرکت می‌کنیم  و کمتر کار‌های تشخیصی و درمانی در دنیا است که در کشور ما انجام نشود.

باقری‌ فرد افزود: البته برخی استان‌ها در حوزه پزشکی و درمانی محروم و کم‌برخوردار هستند که باید به آن‌ها توجه بیشتری شود.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار