نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 اسفند 1400 - 05:47

نوای جنوب:ر، علی باستین در نشست شورای اداری تنگستان و معارفه معاون فرماندار تنگستان و بخشدار دلوار اظهار داشت: شهرستان تنگستان دارای ظرفیت بالایی در حوزه تجاری و صیادی است و باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های بندری اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و در سفری که با حضور رئیس شیلات ایران و نماینده محترم دشتی و تنگستان از دلوار داشتیم، مشکلات بررسی و به فضل خدا بزودی مرتفع می‌شوند.

نوای جنوب:علی باستین در نشست شورای اداری تنگستان و معارفه معاون فرماندار تنگستان و بخشدار دلوار اظهار داشت: شهرستان تنگستان دارای ظرفیت بالایی در حوزه تجاری و صیادی است و باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های بندری اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و در سفری که با حضور رئیس شیلات ایران و نماینده محترم دشتی و تنگستان از دلوار داشتیم، مشکلات بررسی و به فضل خدا بزودی مرتفع می‌شوند.


وی افزود: بخش عمده‌ای از اقتصاد دلوار بر اساس تجارت دریایی است و بحث ساماندهی کالای ملوانی در سفر رئیس جمهور مصوب شد و با پیگیری استاندار به نتایج خوبی رسیده که امیدواریم در اشتغال مردم منطقه موثر باشد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: جلسات کارشناسی بسیار خوبی برای ساماندهی کالای ته لنجی انجام شد و مدیران استان پای کار بودند و با هدایت جناب استاندار به نتایج بسیار خوبی در این عرصه رسیده‌ایم.

باستین در ارتباط با انتصاب بخشدار دلوار یادآور شد: بررسی‌های زیادی برای انتخاب مدیری شایسته و مردم‌دار و علمی و انقلابی برای بخش دلوار انجام شد که دکتر عالی پور که از مدیران جوان و تحصیلکرده و مردم دار و انقلابی است انتخاب شد و امیدواریم شاهد شکوفایی بیش از پیش این بخش باشیم.

وی از راه اندازی قرارگاه های اشتغال در روستاهای دلوار خبر داد و کفت: 90 درصد جمعیت بخش دلوار در روستاها ساکن هستند و قرارگاه های اشتغال را در سطح روستاها مستقر خواهیم کرد.

باستین افزود: رویکرد اشتغال و سرمایه گذاری را در سطح بخشداران و دهیاران تسری دهیم و ارزیابی را بر این اساس انجام می دهیم.

وی ابراز داشت: دولت سیزدهم توجه شایسته ای به مرزداران داشته و ابلاغ مصوبه توسعه کسب و کار و ارتقای معیشت مرزداران و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی از این جمله است و در حال تدوین برنامه‌های عملیاتی پروژه محور برای مرزداران هستیم که برکات آن بر سر سفره مردم خود را نشان خواهد داد.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: طراحی اولین شهرک تخصصی زیست فناوری دریایی در بخش دلوار مورد تاکید است که تاکنون چند واحد فعال شده و به زودی شاهد ایجاد این شهرک خواهیم بود.

باستین به ظرفیت گردشگری دلوار اشاره کرد و اظهار داشت: کیفیت مطلوب سواحل بخش دلوار، موقعیت گردشگری مناسبی برای دلوار فراهم کرده و منطقه گردشگری دلارام و سایر مناطق گردشگری نشانه جایگاه ویژه این بخش است.

وی در عین حال گفت: زیرساخت های اساسی متناسب با این ظرفیت‌ها رشد نکرده و باید همه دست به دست هم دهیم تا شاهد اعتلای بخش دلوار باشیم.

باستین از تزریق اعتبار به بزرگراه دیر به بوشهر خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم 40 میلیارد تومان به پروژه بزرگراه دیر به بوشهر تخصیص یافته و امیدواریم بخش زیادی از این محور تکمیل شود.

در این آیین روح الله تنگستانی به عنوان معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار تنگستان و عبدالرضا عالی‌پور بعنوان بخشدار دلوار معرفی و از خدمات معاون سابق فرماندار و بخشدار سابق تقدیر شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
انتصاب

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار