نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 28 بهمن 1400 - 17:58
گزارش:

نوای جنوب:لذا بر جهاد کشاورزی استان ،اداره کل صمت وسازمان تعزیرات حجت است برای بدتر نشدن سفره های مردم ودر راستای رهنمودهای ریاست جمهور و سیاست های استاندار محترم هرچه سریعتر قاطعانه وضعیت قیمت مواد غذایی را ساماندهی کنند .





نوای جنوب:اقلام اساسی سبد غذایی خانوار با چند درصد افزایش قیمت مواجه شده است،  برنج ایرانی از ابتدای سال حدود ۳۸ درصد افزایش قیمت داشته است.  

  روغن نیز   گرانتر شد که البته همین افزایش   کاهش تقاضا  را در پی داشت. زیرا وقتی کالایی با افزایش قیمت همراه شود اثر خود را در سبد غذایی خانوار به صورت شفاف نمایان می کند.

 شکر نیز از ابتدای سال افزایش قیمت ۹۰ درصدی را تجربه کرده است  . اگر چه در بازار همین نرخ های مصوب هم رعایت نمی شود و معمولا شکر صنف و صنعت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب خرید و فروش می شود.

 

 حبوبات نیز  از ابتدای سال به دلیل خشکسالی و کاهش تولید ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

  کرونا و برگزار نشدن مراسم های عزا و عروسی، گرانی و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که تقاضای خرید مواد غذایی ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد.با توجه به گزارشات رسمی از از گرانی اقلام غذایی صبح امروز از مغازه های زنجیره ای شهرهای برازجان و بوشهر دیدن کردیم و مشاهده کردیم به گفته کارکنان این مغازه ها پرتقال از دیروز تا امروز چند هزارتومان و سایر اقلام مثل سیب زمینی بازهم گرانتر شده است!

متاسفانه بدلیل تعلل وزارتخانه ها در تغیر مدیران بی انگیزه وضع موجود وضعیت بازار هرروز بدتر میشود و تلاشهای بی وقفه استاندار مردمی و جهادی با این مدیران و برخی سرعت گیران بزرگ تازه منصوب شده به نتایج دلخواه نمیرسد،لذا بر جهاد کشاورزی استان ،اداره کل صمت وسازمان تعزیرات حجت است برای بدتر نشدن سفره های مردم ودر راستای رهنمودهای ریاست جمهور و سیاست های استاندار محترم هرچه سریعتر قاطعانه وضعیت قیمت مواد غذایی را ساماندهی کنند .



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گرانی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار