نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 28 آذر 1400 - 22:11

نوای جنوب:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: از تک تک جوانان، نیروهای خدوم  و پیشکسوت، همه هنرمندان، اصحاب رسانه و همه کسانی که نقشی هرچند مختصر و کوچک دراین عرصه دارند برای همکاری دعوت می‌کنم.

نوای جنوب:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: از تک تک جوانان، نیروهای خدوم  و پیشکسوت، همه هنرمندان، اصحاب رسانه و همه کسانی که نقشی هرچند مختصر و کوچک دراین عرصه دارند برای همکاری دعوت می‌کنم.عبدالرحیم افروغ روز یکشنبه در آیین معارفه خود به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در عرصه فرهنگ استان نباید کارمند باشیم چراکه با توجه به تجربه چند ساله خدمت نشستن پشت میز و صدور فرمان و دستور امری غیر دقیق و غیر پیش برنده است.

وی اضافه کرد: امید است در کف جامعه فرهنگی استان دوش به دوش همگان مانند شیرمردان این دیار باشیم.

 افروغ یادآور شد:فرهنگ به عنوان زیربنای تحقق تمام آمال بشری و برای تمدن‌های بزرگ بشری مبنا و زیربنا است و چنانچه بنا است تحول مهمی در جوامع رقم بخورد شرط نخست تحقق در فرهنگ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فرهنگ مقوله‌ای است که تنها مربوط به یک وزارتخانه، نهاد و اداره نیست و تمام انسان ها با هر شان، پست و جایگاه در این حوزه نقش دارند و در سیاست‎گذاری‌ها باید ریلی طراحی شود تا همه نقش آفرینی صحیح خود را در این عرصه انجام دهند.

افروغ بیان کرد: رویکرد دولت سیززدهم مبنی بر مردمی بودن دولت است و پارادیم پیش روی جوامع بشری با مسائل اجتماعی ایجاد شده با نقش مردمی قابل تحقق و پیشرفت است.

وی ادامه داد: اگر روزی شهیدان رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی وارد صحنه شدند خوب می‎دانیم شهیدانی مانند حجت الاسلام ابوتراب عاشوری نقش آفرینی کردند و همچنین شهیدانی مانند صادق گنجی آمدند مبنای فرهنگ را گذاشتند و آن را جهانی کردند و همچنین شهید ابراهیمی در آمریکای جنوبی، که این  تاج افتخار بوده و باید این مسیر تداوم پیدا کند.

افروغ افزود: روزی مسیر درست و متعالی رقم می‌خورد که مانند شهیدان عزیز جان ما به واسطه کار فرهنگی مورد معارضه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: انتظار می‎رود بتوانیم با همراهی و همکاری همه نهادهای فرهنگی و همه کسانی که دست ما را خواهند گرفت حرکت بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر استان بوشهر رقم بخورد.

افروغ گفت: در این مسیر با تمام قدرت، قوت و مجاهدت در راستای اعتلای فرهنگ و هنر استان بوشهر کوشش خواهم کرد و ثانیه‎ای را هدر نخواهم داد.

وی تاکید کرد: این سرزمین یادگار زنان لرده و بزرگانی است که باید تمامی آنها تکریم و خادمی خود را به آنها اثبات کنیم.

افروغ  از فاطمه کرمپور مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به واسطه سه سال مدیریت فرهنگی از تلاش‎های وی قدردانی کرد.

وی عنوان کرد: اکنون علاوه بر خادمی منتظر تک تک فعالان حوزه فرهنگ و هنر هستم  تا اگر خطا و یا سهل انگاری شکل گرفت، آن را با روی باز عنوان کنند.

افروغ خطاب به فعالان عرصه فرهنگ و هنر گفت: قبل از اینکه مطالبه شما فعالان این حوزه برسد در سه ماهه پایانی سال نشست‏ هایی در دانشگاه‌‎ها، حوزه‎ها، مدارس و مساجد برگزار خواهد شد تا صدای کف جامعه را بشنویم چراکه صنف های تخصصی به طور حتم حرف و نکته‎های برای گفتن داشته و برای حوزه فرهنگ ارشاد چراغ راه هستند.

وی افزود: امید است در سایه این تلاش‎ها استان بوشهر به عنوان پسکرانه نیلگون خلیج فارس در حوزه فرهنگ به عرش مثال زدنی در عالم بشریت دست پیدا کند.

افروغ در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دولت جوان حزب الهی مهم ترین قله گام دوم انقلاب و مهم ترین مسئله‌‎ای است که مکلف به پیگیری و تحقق آن در نخستین گام هستیم.

عبدالرحیم افروغ  مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر پیش از این مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان بوشهر بوده است.

وی بخشداری سعدآباد در دولت دهم و ریاست سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان بوشهر را نیز در کارنامه دارد.

بیش از بیست سال فعالیت های فرهنگی، تربیتی، سیاسی و تدریس در دانشگاه ها و حوزه های استان بوشهر از جمله سوابق وی است.

افروغ هم اکنون دانشجوی مقطع دکتری علوم سیاسی با گرایش سیاست گذاری عمومی است


























کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
افروغ

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار