نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 16 آذر 1400 - 22:49

نوای جنوب:رئیس اداره آموزش متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش بوشهر گفت: نرخ پوشش تحصیلی در دوره متوسطه دوم در این استان، ۸۹ درصد است.

نوای جنوب:اردشیر حسین آبادی بیان کرد: نرخ پوشش تحصیلی کشوری دوره دوم متوسطه در ۸ سال گذشته به طور میانگین ۸۱.۸۹ درصد بوده اما در استان بوشهر این میزان ۸۹ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

او، بی‌سرپرستی، بدسرپرستی، بیماری، مشکلات معیشتی و ازدواج را مهم‌ترین دلایل ترک و یا بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل برشمرد و افزود: بازماندگی از تحصیل یا ترک تحصیل پیامدهای جبران ناپذیری برای جامعه به همراه خواهد داشت و برای کاهش آثار این معضل اجتماعی-آموزشی باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌های تاثیرگذار در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند.

 رئیس اداره آموزش متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر، جذب بازماندگان از تحصیل را، یکی از عوامل مهم گسترش عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت: حوزه‌های ستادی و مدارس استان تلاش می‌کنند تا با رایزنی با خانواده‌ها، نهاد‌های حمایتی و مسئولان استانی و محلی، شرایط بازگرداندن بازماندگان از تحصیل را فراهم سازند.

حسین‌آبادی با اشاره به ابلاغ بخشنامه شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در هفته اول آذر، گفت: روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان، مسئول اجرای این بخشنامه هستند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دبیرستان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار