نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 شهريور 1400 - 17:00

نوای جنوب:برداشت محصول خرما در استان بوشهر از اوائل شهریور آغاز و تا اوائل آبان ادامه دارد.

نوای جنوب:خسرو عمرانی افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۲۶هزار تن خرما در استان بوشهر تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: کل محصول تولیدی نخیلات استان بوشهر در سال‌جاری ۱۶۵هزار تن پیش بینی شده‌است که هشت هزار تن آن به صورت خارک (خرمای نارس) و ۳۰ هزار تن به صورت رُطب برداشت و تاکنون ۲۰ هزار تن وارد بازار شده و همچنان ادامه دارد و مابقی به صورت خرما برداشت می‌شود.

عمرانی، رقم غالب خرمای استان بوشهر را زاهدی و کبکاب عنوان کرد.

برداشت خرما در استان بوشهر آغاز شد

وی در باره بازار خرمای امسال بیان کرد: شیوع ویروس کرونا، بالا رفتن هزینه‌ها و حذف برخی کالاها از سبد خانوار، ممنوعیت صادرات خرما به عراق و به خطر از دست رفتن بازار افغانستان به دلیل تحولات سیاسی این کشور از جمله مواردی است که می‌تواند بازار خرمای استان بوشهر را تحت تاثیر  قرار دهد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی‌های لازم برای خرید تضمینی و حمایتی محصول خرما در صورت ضرورت در دستور کار است.

عمرانی یادآور شد: سال گذشته ۲۷ هزار تن محصول خرمای استان بوشهر به ارزش ۳۴میلیون دلار به کشورهای هند، پاکستان، عراق، روسیه، افغانستان، آسیای میانه و اروپا صادر شد.

وی هزینه  تولید یک کیلو خرما را در استان بوشهر هشت هزار تومان عنوان کرد و یادآور شد: ظرفیت سردخانه های استان ۶۵هزار و ۵۰۰ تن است که تا پایان سال به ۷۰ هزار تن افزایش می‌یابد و ظرفیت بسته بندی ۹۰ هزارتن خرما نیز در این استان تامین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خشکسالی، بروز برخی آفت‌ها از جمله خشکیدگی خوشه خرما و بارندگی تابستانه باعث بروز خسارت‌ به نخیلات این استان شد.

وی یادآور شد: امسال ۲۴هزار هکتار از سطح نخیلات استان بوشهر زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

برداشت محصول خرما در استان بوشهر از اوائل شهریور آغاز و تا اوائل آبان ادامه دارد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
خرما

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار