نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 مرداد 1400 - 09:52
از وزیر اصرار، از والدین انکار

نوای جنوب:از زمانی که بحث واکسیناسیون معلمان و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی پیش رو مطرح شد، زمزمه‌ هایی در جامعه مبنی بر اینکه حضور دانش‌آموزان واکسینه‌ نشده در مدرسه خطرناک است، شنیده می‌ شود.

نوای جنوب:از زمانی که بحث واکسیناسیون معلمان و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی پیش رو مطرح شد، زمزمه‌ هایی در جامعه مبنی بر اینکه حضور دانش‌آموزان واکسینه‌ نشده در مدرسه خطرناک است، شنیده می‌ شود. در شرایطی که امروز واکسیناسیون معلمان در کشور آغاز شد، وزیر آموزش و پرورش هم گفته: هرطور شده باید مدارس بازگشایی شود.

این اظهارات حاجی میرزایی در شرایطی می باشد که بسیاری از والدین با اشاره به سخنان مسئولان وزارت بهداشت که می‌گویند «کرونا سلامت کودکان و نوجوانان را هم تهدید می‌کند و در کمترین حالت از آنها ناقل خاموش می‌سازد» مبنا قرار داده و استدلال می‌ کنند که حتی با واکسینه شدن همه معلمان باز هم حضور دانش‌آموزان در مدارس شلوغ خطرناک و غیرمنطقی است.

آنها می‌گویند که نسبت به فرستادن فرزند خود به مدرسه دچار شک و شبهه‌اند و هنوز تصمیمی در این‌باره نگرفته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی گذشته نیز بارها بر آموزش حضوری اصرار می کرد، اما نهایتا 90 درصد بار آموزشی بر دوش اینترنت بود و تنها در برخی مناطق روستایی کلاس های حضوری برپا بود.

بازهم اصرار وزیر بر بازگشایی مدارس

وزیر آموزش و پرورش می گوید: به دلیل در معرض خطر بودن معلمان و لزوم بازگشایی مدارس، آغاز رسمی واکسیناسیون معلمان از شنبه آغاز می‌شود.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه پایگاه تجمیعی واکسیناسیون معلمان که در شهر ری برگزار شد، اظهار کرد: درست است که کار در بستر مجازی کاستی‌های خودش را دارد، اما باید وضعیت را با تعطیلی جریان آموزشی منطبق می‌کردیم و در بررسی انجام شده ٩٠ درصد دانش آموزان، دلتنگ مدرسه بودند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه سلامت روان و بلوغ اجتماعی دانش آموزان را کامل‌تر می‌کند، اظهار کرد: امروز ارزیابی بین المللی این است که از هر طریقی که می‌شود برای بازگشایی مدارس اقدام شود و این ضرورتی بود که خوشبختانه در ستاد ملی مقابله با کرونا منجر به واکسینه شدن معلمان شد و آن‌ها به عنوان سرباز سپاه پیشرفت، آماده می‌شوند که از مهر امسال بار دیگر طنین مهر و محبت را در مدارس آشکار کنند.

حاجی‌میرزایی گفت: خوشحالیم که در واپسین روز‌های دولت برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کرده و آماده شده ایم.

او تصریح کرد: همه ما باید کمک کنیم تا واکسیناسیون معلمان هرچه زودتر انجام شود و سپاسگزاریم از همه عزیزانی که از روز شنبه برای واکسیناسیون معلمان اعدام خواهند کرد.

اغلب والدین تمایلی به فرستادن فرزندان به مدرسه ندارند

 تا کرونا هست مدرسه‌ها را نمی‌توان باز کرد و معلوم نیست وزیر آموزش و پرورش چرا این قدر دنبال آموزش حضوری و بازگشایی است، آن هم در شرایطی که مجددا شمار قربانیان رو به فزونی گذاشته است.

از طرفی از حاجی میرزایی می‌توان پرسید آن 90 درصد علاقه دانش آموزان برای بازگشایی مدارس را از کجا آورده‌اند؟ تا آنجا که ما در اطراف‌مان می‌بینیم به سن و سال بچه‌ها و نوع مدرسه و پایۀ تحصیلی آنها ربط دارد. بله، بچه های دبستانی دوست دارند باز شود و در دبیرستانی‌ها در مقاطعی که امتحان حضوری یا تغییر مقطع یا کنکور داشنگاهی دارند نیز دوست دارند باز شود. اما بقیه که عادت کرده‌اند در رختخواب و با گوشی در کلاس حاضر شوند و دسته جمعی امتحان دهند خیلی هم دل‌تنگ مدرسه نیستند و بعید است شمار آنان 10 درصد باشد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا مدرسه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار