نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 ارديبهشت 1400 - 10:16
در مجمع تشخیص

نوای جنوب:نخستین گام برای تاسیس منطقه آزاد بوشهر در سال 94 در قالب لایحه دولت برای تاسیس 8 منطقه آزاد جدید در کشور بود، اما بارها این لایحه بین مجلس و شورای نگهبان پاسکاری می شد و هر بار ایرادی به آن وارد گردید تا اینکه دو دوره مجلس را پشت سر گذاشت.

نوای جنوب:نخستین گام برای تاسیس منطقه آزاد بوشهر در سال 94 در قالب لایحه دولت برای تاسیس 8 منطقه آزاد جدید در کشور بود، اما بارها این لایحه بین مجلس و شورای نگهبان پاسکاری می شد و هر بار ایرادی به آن وارد گردید تا اینکه دو دوره مجلس را پشت سر گذاشت.در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاسیس منطقه آزاد بوشهر رسما تایید شد.حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید این خبر گفت: پرونده ۸ منطقه آزاد تجاری- صنعتی در استان‌های گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه ـ مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصر شیرین) در جلسه امروز مجمع بررسی شد که به غیر از منطقه جاسک در استان هرمزگان، با تاسیس ۷ منطقه آزاد جدید موافقت شد و مجمع آن را مصوب کرد.

وی گفت: برای احداث منطقه آزاد اردبیل، مجلس چهار نقطه را در نظر گرفته بود که مجمع با تاسیس منطقه آزاد در یک نقطه آن هم با انتخاب دولت موافقت کرد.

گزارش خلیج فارس می افزاید: مصوبه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به معنای پایان پرونده 6 ساله تاسیس منطقه آزاد بوشهر است.

نخستین گام برای تاسیس منطقه آزاد بوشهر در سال 94 در قالب لایحه دولت برای تاسیس 8 منطقه آزاد جدید در کشور بود، اما بارها این لایحه بین مجلس و شورای نگهبان پاسکاری می شد و هر بار ایرادی به آن وارد گردید تا اینکه دو دوره مجلس را پشت سر گذاشت.

نهایتا پرونده مناطق آزاد به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و مصوبه امروز این مجمع به معنای تایید رسمی ایجاد منطقه آزاد بوشهر می باشد.

شایان ذکر است طبق نقشه پیشنهادی، منطقه آزاد بوشهر شامل منطقه ویژه اقتصادی و اراضی روبروی آن تا جزایر عباسک، نگین و صدرا می باشد، از این رو ارتباطی با محدوده شهر بوشهر ندارد.

نقشه پیشنهادی منطقه آزاد بوشهر که قبلا از سوی استانداری به مجلس و شورای نگهبان ارائه شد
و نشان می دهد در محدوده شهر بوشهر نیست

 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
منطقه ازاد

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار