نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 ارديبهشت 1400 - 14:50

نوای جنوب:اعتراض برخی اعضای شورای شهر بوشهر درباره افزایش چندبرابری عوارض شهرداری در سال جاری در شرایطی است که ساکنان عمارت امیریه باید در زمان تصویب تعرفه عوارض و لایحه بودجه این مهم را مورد دقت قرار می دادند.

نوای جنوب: این موضوع انتقادات مراجعان به شهرداری خصوصا در زمینه ساخت و ساز را در پی داشته، ضمن اینکه هفته پیش برزگرزاده عضو شورای شهر گفته بود: «به دلیل تاخیر شهرداری در ارائه لایحه بودجه، جهت همکاری با آنها، به کمیسیون نرفت و به صورت مستقیم در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا رییس شورا از مسئولان درآمد شهرداری قول گرفت که حداکثر افزایش تعرفه ساخت و ساز مسکونی 25 تا 30 درصد است، اما اکنون شاهد ارقام بالاتر از این میانگین هستیم. ما به شهرداری اعتماد کردیم و بابت این اعتماد که شهروندان متضرر شدند عذرخواهی می کنیم، اما ضروری است شهرداری لایحه ای برای اصلاح آن ارائه کند.»

متعاقب این موضوع، صالحیان شهردار بوشهر به همراه معاون مالی، مدیر شهرسازی و مدیر درآمد برای ارائه توضیحاتی به شورای شهر آمدند.

شورا محترم، ولی زیر بار تخلف نمی روم

شهردار بوشهر با بیان اینکه در گذشته تناسبی بین عوارض شهرداری با افزایش قیمت ملک و ساختمان نداشته، گفت: گاهی برخی افراد با دریافت پروانه و مطابق نقشه اقدام به ساخت و ساز می کنند، اما یک سری افراد هم زمانی که تخلف ساختمانی انجام داده و اجبار به پرداخت دارند به شهرداری مراجعه می کنند، با توجه به اینکه نگاه شورای شهر این است که جرایم این تخلفات بازدارنده باشد، در سالجاری این رویکرد دنبال شده است.

صالحیان افزود: با کمال احترام به شورای شهر، هرکس خربزه خورده باید پای لرزش بنشیند و من زیر بار چنین تخلفاتی که کالبد شهر را به هم می ریزد نمی روم.

در همین حال برزگرزاده عضو شورای شهر گفت: باید همان ابتدا جلوی تخلفات ساخت و سازها را بگیرید.

شهردار هم اظهار کرد: نیروهای ما توسط زمین خواران و سازندگان این بناهای غیرمجاز مورد حمله و سنگ پرانی قرار می گیرند و ما تا حدی جلو می رویم و بیشتر نمی توانیم. در این خصوص نامه های محرمانه به دستگاههای نظارتی موجود است. اجازه دهید یک جا پا محکوم بخوره تا متخلفین حق شهر را دهند.

وی افزود: اما درخصوص آنهایی که به صورت قانونی و با پروانه ساخت و ساز انجام می دهند، دلیل بالا رفتن عوارض این است که مازاد تراکم در سالجاری منع شده ایم و امسال در قیش عوارض آمده است. ضمن اینکه افزایش 30 درصدی قیمت منطقه ای توسط دارایی هم قابل پیش بینی نبود و در این اتفاق تاثیرگذار بود.

به گفته صالحیان، بابت آنهایی که قانونمند فعالیت کنند، امکان بررسی وجود دارد و می توان از راهکارهایی نظیر تخفیف در چارچوب جایزه خوش حسابی استفاده کرد.

نهایتا قرار شد شهرداری بررسی هایش درباره تعرفه عوارض سالجاری را به صورت گزارشی به شورا ارائه کند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهردار بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار