نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 دي 1399 - 14:46

نوای جنوب:در راستای جلوگیری از خطرات سیل و آسیب به منازل مسکونی در اطراف دره های فصلی شورای اسلامی شهر برازجان جلسه ای با رئیس آب منطقه ای شهرستان دشتستان برگرار نمود تا تکلیف دیوار چینی دره علی آباد و کمال آباد مشخص گردد .

نوای جنوب:در راستای جلوگیری از خطرات سیل و آسیب به منازل مسکونی در اطراف دره های فصلی شورای اسلامی شهر برازجان جلسه ای با رئیس آب منطقه ای شهرستان دشتستان برگرار نمود تا تکلیف دیوار چینی دره علی آباد و کمال آباد مشخص گردد .
رئیس شورای اسلامی شهر برازجان در این جلسه  در خصوص ساماندهی دره های فصلی گفت: بیش از دو ماه از آخرین نشست ما در شرکت آب منطقه ای استان بوشهر و تعیین تکلیف این موضوع می گذرد و در خصوص اصلاح نقشه دره فصلی واقع در محله علی آباد تاکنون نقشه ای جهت رفع مشکل این دره دراختیار شورا و شهرداری جهت دیوار چینی قرار نگرفته است.
ساحل تنگستانی با بیان اینکه در فصل زمستان و با بارش باران مردم این مناطق که در اطراف دره فصلی زندگی می کنند در معرض خطر سیل هستند افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم مشکلات مردم را رفع کنیم، چرا در این خصوص اداره آب منطقه ای تاکنون نقشه ها را در اختیار ما قرار نداده است.
تنگستانی خطاب به رئیس اداره آب منطقه ای شهرستان دشتستان بیان کرد: با توجه به تجاوز افراد به حریم دره های فصلی در حریم و محدوده شهر و احتمال ایجاد سیلاب و تخریب منازل مسکونی در سطح شهر برازجان پیرامون تمامی دره های فصلی کارشناسی و تعداد منازل، مالکین، قدمت ساخت، متراژ تجاوز به حریم رودخانه فصلی، جانمایی آن ها در نقشه حریم و محدوده شهر و اقدامات انجام شده پیرامون این اماکن به شورای شهر برازجان جهت انجام اقدامات لازم ارسال گردد.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر برازجان مهراب بنافی نیز عنوان کرد: شهرداری اعلام کرده که تمامی دره های فصلی قبل از بارندگی لایروبی شدند درصورتی که در بسیاری از این دره های لایروبی انجام نشده است، چرا شهرداری نباید حقایق را بیان کندولی این کار شهرداری ، اعضای شورا که نمایندگان مردم هستند زیر سوال می روند
معاون عمرانی شهرداری برازجان در پاسخ به سوالات اعضای شورا اظهار کرد: 3 سال است که دره علی آباد با وجود خطراتش در بودجه قرار داده می شود، شورای شهر هم مصوب می کند اما این فعالیت باید بر اساس نقشه مطالعاتی انجام شود تا با آمدن سیل به بن بست نخوریم، با توجه به شرایط موجود و بازدید میدانی ما مشکلات زیادی در این مکان وجود دارد که از دست شهرداری خارج است و مربوط به دیگر ارگان ها است.
عباسی ادامه داد: مشکلات روان آب های شهر برازجان نسبت به شهرهای دیگر بسیار اندک است، اصلی ترین مشکل در این شهر رودخانه های فصلی هستند که متولی آن اداره آب منطقه ای است  زیرا شهرداری در خصوص  میزان لایروبی دره های فصلی تخصصی ندارد، در این خصوص کارشناسان اداره آب باید نظارت کنند. حفظ و سیانت از رودخانه ها و نظارت بر آن ها وظیفه اداره آب منطقه ای است.
معاون عمرانی شهرداری برازجان در این جلسه عنوان کرد: برای رفع مشکل و دره فصلی در محله علی آباد نزدیک دبستان وحدت کارشناسانمان را فرستادیم، اما به دلیل اینکه طرح مطالعاتی رودخانه های فصلی و نقشه اجرایی آن توسط اداره آب در اختیار ما قرار نگرفته بود نتوانستیم فعالیت کنیم.
مهندس امرالله عباسی با اعلام اینکه در این خصوص جلسه ای تشکیل نشد ادامه داد: قبل از بارش باران و ایجاد سیل در شهر باید با اداره آب منطقه ای جلسه تشکیل داد و تمامی مسائل و مشکلات دره های فصلی بیان شود و راه حل نهایی جهت اجرایی شدن در اختیار ما قرار گیرد نه اینکه موقع بارش باران و آبگرفتگی تماس های اداره آب منطقه ای با شهرداری شروع شود. شهرداری منتظر دریافت نقشه از اداره آب منطقه ای جهت عملی کردن و رفع مشکل و ساماندهی دره های فصلی است.
عباسی با بیان اینکه مشکلات دره کمال آباد کمتر از دره علی آباد نیست،  ادامه داد: به اداره آب منطقه ای جهت فرستادن نقشه ها به شهرداری نامه زده شده، منتظر دریافت طرح هستیم تا بتوانیم دره کمال آباد را در بودجه 1400 ببینیم.
معاون عمرانی شهرداری برازجان ساماندهی دره فصلی از آرامستان تا فرهنگیان را از اولویت های اصلی شهرداری اعلام و عنوان کرد: اداره آب منطقه ای مشاور خود را به صورت مکتوب به ما معرفی کند تا در شورای شهر جلسات لازم گرفته و اقدامات لازم در خصوص ساماندهی این دره ها انجام شود.
عباسی با اعلام اینکه شهرداری در مسیری حرکت می کند که وظیفه اش نیست ادامه داد:  در این خصوص هیچ کس جز شهرداری مسوولیت پذیر نیست.
رئیس اداره آب منطقه ای شهرستان دشتستان اظهار کرد: در خصوص ساماندهی دره های فصلی این شهر، یک سری نقشه ها با تایید وزارت نیرو در اختیار ما قرار دارد، این نقشه ها بر اساس میزان آورد رودخانه ها تنظیم می شود اما اصلاح این نقشه ها با وضع موجود می بایست بازنگری شود و این امر وظیفه شهرداریست که مشاور بگیرد و ما مشاور را معرفی کرده ایم و چندین بار با معاون عمرانی تماس گرفته اند که پاسخگو نبوده و در صورت انعقاد قرارداد با مشاور توسط شهرداری ما همکاری لازم را طبق قولی که داده ایم خواهیم داشت . 
نعمت الله نجاتی با اعلام اینکه تا یک ماه آینده نقشه مطالعاتی دره کمال آباد برازجان را به شهرداری تحویل خواهیم داد افزود: بسیاری از شهروندان در حریم دره ها ساخت و ساز انجام داده اند که در این خصوص اخطار های زیادی به آن ها شده اما متاسفانه اعتنایی نمی کنند.
وی افزود: تاکنون از 189 نفر که در حریم دره ههای فصلی ساخت و ساز کرده اند شکایت شده، این منازل باید تخریب شوند، اما متاسفانه لودر ها در خصوص تخریب منازلی که غیر مجاز ساخت شده اند هیچگونه همکاری نمی کنند، ما نیز چندین بار اخطار داده و با مسوولین مربوطه در این خصوص مکاتباتی انجام داده ایم اما به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم.
نجاتی با بیان اینکه برخی مواقع ما مجبور به تخریب هستیم ادامه داد:از سمت شهرداری یک لودر در اختیار ما قرار دهید تا تمامی منازلی که ساخت و ساز غیر مجاز در مسیر دره های فصلی داشته اند را تخریب کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در خصوص خرید و فروش غیر مجاز این منازل  و زمین ها با بنگاه های املاک نیز صحبت کرده ایم اما همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند، با توجه به مکاتبات ما و گرفتن جلسات متعدد با مسوولین مربوطه ، خروجی این جلسات رفتن به سمت اقدام است .
نجاتی افزود: دره آردو با توجه به ساماندهی های انجام شده هیچ مشکلی ندارد اما نگرانی ما بابت دره های فصلی کمال آباد و علی آباد است که جهت ساماندهی این دره های فصلی اقدامات لازم را در دستور کار قرار خواهیم داد.
در ادامه جلسه اعضای شورای شهر پیرامون مسایل عمرانی با معاونت عمرانی شهردار به گفتگو نشستند .
نایب رئیس شورا نوید متین با اعلام اینکه ما مشکلات شهر را در بودجه لحاظ می کنیم، اما اولویت بندی پروژه ها باید توسط شهرداری انجام شود افزود متاسفانه تاکنون اولویتها به این شورا ارسال نشده و این موضوع باعث سر درگمی مردم شده است و همه از شورا انتظار دارند .
عضو دیگر شورای شهر نیز عنوان کرد: آیا شهرداری شناسنامه ای از مشکلات محلات سطح شهر دارد؟ شورا سالیانه را برای رفع خطرات سطح شهر بودجه اختصاص داده است و شهرداری نباید بداند در محلات سطح شهر چه مشکلاتی وجود دارد؟
وحید مصدق با بیان اینکه 350 میلیون تومان بابت افتتاح زیپ لاین در پارک آزادی هزینه شده است ادامه داد: تاکنون مردم به چه اندازه  از زیپ لاین استفاده کرده اند؟ آیا رفع مشکلات دره های فصلی سطح شهر که هنگام بارندگی برای مردم مشکل ساز می شود مهم بود یا افتتاح زپپ لاین؟
مصدق با اعلام اینکه همه پروژه هایی که توسط شورا به شهرداری داده می شود اجرایی نمی شود، افزود: اولویت بندی در اجرای پروژ ه ها وظیفه شهرداری است اما هیچ گونه اولویت بندی در پروژه ها دیده نمی شود.
وی از معاون عمرانی شهرداری برازجان خواستار ارسال متراژ کوچه های آسفالت نشده به شورا شد و بیان کرد: نوبت بندی کوچه ها جهت آسفالت را شورای شهر اعلام نمایید و اولویت را محلات کم برخوردار قرار دهید. در پایان این جلسه معاون عمرانی شهردار عنوان نمود گزارشی مفصل از پروژه های عمرانی و اولویت بندی آنها در هفته آینده به شورا ارسال خواهد شد .





















کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار