نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 03 دي 1399 - 14:14

نوای جنوب:در بخشی از این جوابیه آمده: چرا قیمت تمام شده یک تقاطع کوچک غیر همسطح در بوشهر چندین برابر استانی مثل فارس است...

نوای جنوب:: اتاق اصناف مرکز استان ه اظهارنظر اخیر شهردار بوشهر مبنی بر اینکه قیمت میوه بوشهر دست 2 نفر بالا و پایین می شود واکنش نشان داد.

سالهاست که در قوانین و مقررات جاری کشور تعیین نرخ بسیاری از کالاها از جمله میوه و تره بار از طریق عرضه و تقاضا معین می شود و ادارات و ارگان های دولتی وغیردولتی در تعیین نرخ این کالاها هیچ نقشی ندارند. از شورای شهر و شهردار محترم و کوشای بوشهر درخواست داریم اگر در نظردارند سازمان میادین و تره بار شهرداری بوشهر را تشکیل دهند و با دخالت ادارات و ارگان هایی مثل شهرداری، صمت و جهادکشاورزی قیمت ها را کنترل دستوری کنند، بدانند که اصل موضوع (قیمت گذاری) هیچ ارتباطی با این ادارات ندارد.

از طرفی خوب است تجربه های شکست خورده نهادهای عمومی در تشکیل روز بازارها حداقل برای یک بار مطالعه شده و به این پرسش پاسخ داده شود که میدان میوه و تربار شهرداری بوشهر و سایر بازارچه های شهرداری در مرکز استان چرا نتوانستند در سنوات گذشته نقشی در کاهش عمومی قیمت میوه و تره بار داشته باشند.

احتمالا پاسخ این پرسش در عوامل دیگر (و احتمالا بیرون از بحث وجود مافیا) است.

دونکته که انتظار می‌رود مورد توجه قرار بگیرد و به آن پاسخ داده شود این است که اولا سخنان مدیران محترم و معزز نباید صرفا بر اساس بگم بگم ارائه شود. زیرا این بگم بگم ها هم جامعه را سردرگم می کند و هم عملا هیچ سازمانی نمی تواند پاسخی به آن ارائه کند. به همین دلیل از شهردار عزیز و گرانمایه بوشهر می خواهیم که به جای بگم بگم کردن (که در سپهر سیاسی و مدیریتی کشور عمری نزدیک به شانزده سال دارد) اسامی دو نفر مافیای میوه را اعلام کرده تا اتاق اصناف و سایر نهادهای نظارتی بتوانند جلو این حق خوری ها را بگیرند.

ثانیا این نکته هم در تحلیل ها لحاظ شود که چرا قیمت تمام شده یک تقاطع کوچک غیر همسطح در بوشهر چندین برابر استانی مثل فارس است. بی شک زیبنده نیست در هر مورد گرانی (چه میوه و چه پروژه های شهری) دست مافیا را دخیل بدانیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهرداری بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار