نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 02 دي 1399 - 20:06

نوای جنوب:هاشمی‌نژاد یادآور شد: از سال 55 شمسی تاکنون در دوره‌های مختلف سوادآموزی استان بوشهر 332 هزار و 800 نفر شرکت کرده و موفق به کسب سواد شده‌اند.

نوای جنوب: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به جزئیات طرح سوادآموزی در خانه گفت: در این طرح اعضای خانه با ارائه و ثبت کد ملی افراد فاقد سواد یا کم سواد که در سامانه سوادآموزی راستی آزمایی می شود، می‌توانند اقدام به آموزش آنها نمایند. ما نیز علاوه بر در اختیار گذاشتن کتاب و لوازم التحریر، درصورت قبولی فرد یادگیرنده در آزمون، به آموزش دهنده وی 800 هزارتومان پاداش اعطا خواهیم کرد.

 مجتبی هاشمی نژاد در نشست خبری به مناسبت هفته سوادآموزی ادامه داد: براساس آخرین سرشماری رسمی، میزان باسوادی جمعیت 10 تا 49 سال استان 95.6 درصد است.

به گفته وی، افراد بی سواد بالای 50 سال جزو جمعیت هدف سازمان سوادآموزی نیستند، زیر 10 ساله ها نیز بازمانده از تحصیل محسوب نشده و باید در قالب آموزش رسمی سوادآموزی آنها پیگیری شود.

به گفته وی، بوشهر در زمینه بهبود میزان باسوادی در سال‌های 93 تا 95 رتبه اول کشور را کسب کرد و باید تلاش کنیم این موفقیت ها تکرار شود.

هاشمی‌نژاد یادآور شد: از سال 55 شمسی تاکنون در دوره‌های مختلف سوادآموزی استان بوشهر 332 هزار و 800 نفر شرکت کرده و موفق به کسب سواد شده‌اند.

این مقام مسئول افزود: یکی از چالش های ما، تفاوت افراد بیسواد از نظر مرکز آمار و سامانه سوادآموزی است که برنامه ریزی را دشوار کرده است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: شهرستان بوشهر با میزان باسوادی 97.6 درصد بیشترین و شهرستان‌های کنگان، گناوه و عسلویه در رتبه های آخر از نظر میزان بیسواد قرار دارند.

وی درباره تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: در آزمون سال گذشته فقط 4 نفر حق التدریسی باقی مانده و مابقی رسمی شده اند. البته این افراد وارد آموزش رسمی شده و دست ما از نیروهای مان خالی تر می شود، ضمن اینکه مجوز جذب نیرو هم نداریم و یکی از چالش های اساسی ماست.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اموزش پرورش

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار