نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 16 دي 1398 - 00:58

نوای جنوب:رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص آسیب ناشی از استفاده اینترنت‌های عمومی و رایگان برای کاربران در فضای مجازی هشدار داد.

نوای جنوب:رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص آسیب ناشی از استفاده اینترنت‌های عمومی و رایگان برای کاربران در فضای مجازی هشدار داد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "مهدی قاسمی" رئیس پلیس فتا بوشهر در این خصوص گفت: با بررسی پرونده‌های متشکله در پلیس فتا استان، اخیراً مشاهده شده است که سودجویان سایبری با سوء‌ استفاده از سهل‌انگاری شهروندان در استفاده از تجهیزات هوشمند و عدم رعایت فاکتورها و مؤلفه های امنیتی توسط متصدیان و ارائه‌دهندگان این نوع اینترنت‌ها ، اقدام به هتک حیثیت  از کاربران فضای مجازی می‌کنند.
رئیس پلیس فتا بوشهر هشدار داد: هنگامی که به یک شبکه اینترنتی متصل می شوید، مدیر آن شبکه به راحتی می تواند به اطلاعات گوشی یا تبلت شما دسترسی داشته باشد و کارهای شما را در شبکه رصد کند ،بنابراین تا جایی که امکان دارد، به شبکه‌های قابل دسترس و باز ،متصل(Connect) نشوید.
وی افزود:حتی‌المقدور در زمان استفاده از اینترنت‌های wifi عمومی نظیر بوستان‌ها،هتل‌ها و... که از امنیت بالایی برخوردار نمی‌باشند ، از موبایل بانک خود استفاده نکرده و اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های پرکاربرد را دانلود ونصب ننمایند و اگر تصاویر خصوصی در تجهیزات هوشمند همراه خود ذخیره نموده‌اید به این‌گونه اینترنت‌ها متصل نشوید.
این مقام مسئول توصیه کرد: در زمان استفاده از اینگونه اینترنت‌ها و اگر نیاز ضروری به عملیات اقتصادی اینترنتی دارید ،از رمزهای یکبار مصرف استفاده نمایید و از دانلود و نصب نرم افزارهای جذاب و رایگان که امکان هرگونه نصب فایل مخرب و جاسوسی و هک بر روی تجهیزات هوشمند همراه شما را تسهیل می‌نماید ، پرهیز کنید.
این مقام مسئول به مراکز ارائه‌دهنده این‌گونه اینترنت‌ها نیز توصیه کرد : که با استفاده از نظر کارشناسان متخصص و در صورت نیاز مشورت با همکاران ما در پلیس فتا ،نسبت به ارتقاء و افزایش ایمنی این بسترها اقدام تا مردم عزیز با خاطری آسوده‌تر از آن استفاده کنند.
سرهنگ قاسمی گفت: شهروندان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی با همکاران ما در میان بگذارند.














کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پلیس فتا بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار