- عکس/ تیپِ نیوشا ضیغمی در ۴۵ سالگی
- عکس/ پیراهن رهبر انقلاب در سخنرانی دیروز توجهبرانگیز شد
- عکس/ ثبت لحظهای زیبا و خاص از ماه گرفتگی
- عکس/ سهقلوهای جومونگ همقد پدرشان شدند!
- تصاویر/ ساختمان جالبی در ژاپن که شبیه تنه درخت است
- عکس/ سلفی دختر محمود نقاشِ سریال پایتخت در آیینه
- این دو خواهر دوقلو، صداوسیما را تسخیر کردند + عکس
- تصاویری از ورود کامیونهای کمک ایران به افغانستان
- اولین تصاویر از بازیگران ایرانی در جشنواره ونیز
- تصویری از هیلمن هانتر یا همان پیکان با پلاک سرزمین مادری
نوای جنوب:فاطمه مقیمی به همین راحتیها به جایگاه امروزیاش نرسیده است. او تا حالا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده. همه او را به چشم رقیب کاری نمیدیدند بلکه او را یک زن میدانستند همین موضوع، کار را برای خانم کارآفرین سختتر کرده بود؛ «همیشه دوست داشتم به عنوان یک رقیب کاری به من نگاه کنند نه یک مزاحم. بدترین اتفاق برای من در این مدت، حسادت کسانی بود که با حضور یک زن در حرفه حمل و نقل مخالف بودند.»
نوای جنوب:فاطمه مقیمی به همین راحتیها به جایگاه امروزیاش نرسیده است. او تا حالا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده. همه او را به چشم رقیب کاری نمیدیدند بلکه او را یک زن میدانستند همین موضوع، کار را برای خانم کارآفرین سختتر کرده بود؛ «همیشه دوست داشتم به عنوان یک رقیب کاری به من نگاه کنند نه یک مزاحم. بدترین اتفاق برای من در این مدت، حسادت کسانی بود که با حضور یک زن در حرفه حمل و نقل مخالف بودند.»به نقل از همشهری آنلاین، درباره فاطمه مقیمی، حرف میزنیم؛ زن کارآفرینی که سالهاست در حوزه حمل و نقل بینالمللی فعالیت میکند و به عنوان کارآفرین نمونه شناخته شده است. در این گزارش، او از سدهای صعبالعبوری میگوید که برای رسیدن به هدفش پشتسر گذاشته است.
در زمینه حمل و نقل فعالیت میکند و موفقیتهای زیادی به دست آورده. درباره خود و خانوادهاش میگوید: «همانطور که در خانواده ادیسون همه مخترع و در خانواده نیوتن همه کاشف نشدند، در خانواده مقیمیها هم همه کارآفرین نشدند.» تا فوقدیپلم در ایران درس خوانده. پدر و مادرش فرهنگی بودند، به خاطر همین به ادامه تحصیل فرزندانشان خیلی توجه داشتند و برایش برنامهریزی میکردند و همین، باعث و بانی فرستادن او به انگلستان شد و ادامه تحصیلاش در رشته مهندسی عمران؛ «همیشه دلم میخواست جراح مغز یا قلب شوم، اما برخلاف میل باطنیام، در این رشته تحصیل کردم و بهایران برگشتم.
آن موقع شرایط برای حضور خانمها در انجام کارهای ساختمانی نبود. برای همین به فکر پیدا کردن کار دیگری افتادم.» به این ترتیب مقیمی برای پیدا کردن کار مناسب، آگهیهای استخدام را زیرورو میکرد.
در یکی از همین روزها برای پیدا کردن کار میخواست از باجه تلفنی در خیابان، ولی عصر تماس بگیرد که با خانمیآشنا شد و همین دیدار غیرمنتظره، باعث تغییر غیرمنتظره زندگیاش شد؛ «آن خانم وقتی متوجه شد دنبال کار میگردم، یک شرکت بینالمللی که به یک مترجم زبان انگلیسی احتیاج داشت به من معرفی کرد و از همان جا کار من شروع شد.» به این شکل مقیمی کارش را در یک شرکت حمل و نقل بینالمللی شروع کرد و چند سال بعد با تجربیاتی که به دست آورده بود، شرکت حمل و نقل بینالمللی خودش را تأسیس کرد.
از مترجمی تا مدیریت حمل و نقل
ماجرای تغییر ناگهانی زندگی و سرنوشت مقیمی را از زبان خودش میشنویم؛ «بهمن ماه ۵۷ بعد از پایان تحصیلاتم به ایران آمدم و تصمیم گرفتم در رشته تحصیلیام وارد بازار کار شوم، اما در آن زمان امکان نداشت یک زن در محیط کارگاه ساختمانی مشغول به کار شود. این بود که در فروردین ماه سال ۵۸ بعد از تعطیلات نوروز، از طریق آگهی روزنامه جویای کار شدم و با اتفاقاتی که افتاد توانستم بهعنوان مترجم کار پیدا کنم.»
اولین بانوی راننده کامیون جادههای ایران
فاطمه مقیمی اولین بانویی است که در ایران توانست در سال ۶۳ مدیریت شرکت حمل و نقل بینالمللی را به عهده بگیرد
کار مقیمی، با اتفاقاتی که افتاد ترجمه اسناد حمل و نقل بینالمللی بود. روزهای اول، کار در آن محیط برای خانمی مثل او سخت و طاقتفرسا بود، اما به خاطر حس مسوولیتی که داشت، از طرف مدیریت شرکت تشویق شد؛ «در حالی که پنج ماه از استخدامم گذشته بود، مسوول بخش کامیونی شرکت شدم.»
او در این بخش با رانندگان ترکیهای و یونانی در ارتباط بود و به اسناد آنها رسیدگی میکرد، اما این وضع زیاد طول نکشید؛ چراکه بعد از مدتی در غیاب مدیرعامل شرکت با همه پرسنل تسویه حساب شد؛ «تازه به کارم علاقه پیدا کرده بودم، اما چارهای نبود، برای اینکه بیکار نمانم، به سندیکای شرکتهای حمل و نقل رفتم و برای شرکتهای دیگر درخواست کار دادم.»
کارآفرین گزارش ما، به خاطر تجربیاتی که در همان مدت زمان کم به دست آورده بود، در زمان کوتاهی در شرکتی جدید مشغول به کار شد و در مدتی کوتاه، مدیریت داخلی مجموعه را به عهده او گذاشتند؛ «این شرکت ۱۵۰ دستگاه کامیون داشت که هفتهای ۳۰ تای آنها در ایران بارگیری میکردند و به سمت اروپا حرکت میکردند. در همین سالها بود که با همسرم آشنا شده و ازدواج کردم. آنقدر عاشق کارم بودم که دوران بارداریام نیز در شرکت کار میکردم. هیچوقت یادم نمیرود که زمان وضعحمل، سر کار بودم و مرا از آنجا مستقیم راهی بیمارستان کردند.»
مجوز با شرط و شروط
فاطمه مقیمی با پشتکاری وصفناشدنی، همچنان به کارش ادامه داد تا اینکه سال ۶۱ درخواستی مبنی بر گرفتن مجوز تأسیس یک شرکت حمل و نقل را تقدیم وزارت راهوترابری کرد؛ «این درخواستم در کمال ناباوری رد شد. دلیل این کار، ممنوعیت قانونی نبود بلکه آن زمان جزو محالات بود که یک زن بتواند در حوزه حمل و نقل وارد بازار کار شود.»، اما خانم کارآفرین آدمی نبود که با شنیدن جواب رد بیخیال درخواستش شود.
او هر بار که برای گرفتن مجوز اقدام میکرد، با در بسته مواجه میشد، اما باز هم دست از تلاش برنمیداشت؛ سرانجام تلاشهای خانم مهندس نتیجه داد. در سال ۱۳۶۳ موفق شد به عنوان اولین زن ایرانی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل بینالمللی بشود و از وزارت راه و ترابری مجوز بگیرد؛ «در واقع مدیر کل وقت با این شرط مجوز را صادر کرد که اگر در مدت یک سال بعد از تاریخ ثبت شرکت، شکایت یا تخلف آئیننامهای رخ بدهد، آن را منحل کند.» مشروط بودن مجوز، کار را برای مقیمی سخت میکرد، به خاطر همین با خودش عهد بست که اجازه ندهد مشکلی باعث ابطال مجوز شرکتاش شود.
«زمانی که برای اخذ مجوز شرکت در تلاش بودم، سعی کردم دانش علمی خود را هم در این زمینه بالا ببرم. این بود که برای دریافت مجوز در اولین دوره مدیریت حمل و نقل دانشگاه آزاد درس خواندم و آن دوره را با موفقیت تمام کردم.»
البته او علاوه بر این، در کلاسهای آموزش کامپیوتر و مدیریت کشتیرانی و حملونقل پیشرفته هم شرکت کرد تا در کارش بهترین باشد؛ «بعد از تأسیس شرکت در اتاق کوچکی در دفتر کار همسرم که خیلی در این راه مشوقم بود، مشغول به کار شدم. یک منشی داشتم و در مدت کوتاهی با ارتباطهایی که داشتم، رانندگانی که در شرکت قبلی با من آشنا شده بودند، برای کار به شرکتم آمدند.» با گسترش کار شرکت، فاطمه مقیمی و همکارانش به جای بزرگتری رفتند. به گفته خودش در زمانی کوتاه دفتر ۱۲ متری، جایش را به واحدی ۱۲۰ متری داد.
به این ترتیب او کمکم سفرهای بین شهری خود را برای احداث نمایندگی در تمامی مرزهای ورودی و خروجی کشور و شهرهای بزرگ که گمرک مرزی داشتند، شروع کرد؛ «نام شرکت را سدیدبار گذاشتیم و شرکت با این نام رسمیت پیدا کرد و بهطور جدی وارد حمل و نقل بینالمللی شد. همان موقع بود که من سفرهایی برای عقد قرارداد به کشورهای مختلف انجام دادم و در این سفرها به تجربیاتی جدید رسیدم.»
او در این سفرها وقتی با نکات جدیدی آشنا میشد، به سرعت آن را به رانندگانش انتقال میداد. مقیمی تیم جدیدی از رانندگان را تشکیل داد که همه آنها لباسهای یک شکل و مدارک کافی برای وارد شدن به این حوزه را داشتند. خانم مدیر به آنها قوانین و مقرارت بینالمللی را هم آموزش داد؛ «برای اینکه در کشورهای دیگر دچار مشکل نشوند، من دفترچهای از مکالمات روزمره و مرتبط با کارشان را در اختیارشان قرار دادم. به هر شکلی که بود، حمایتشان میکردم، حتی اگر تصادف میکردند یا بارشان صدمه میدید.»
خانم مدیر نهتنها از رانندگانش حمایت میکرد بلکه حواسش به خانوادههای آنها هم بود؛ «یکی از حسنهای زن بودنم همین بود که با همسران رانندهها ارتباط عاطفی برقرار میکردم تا در نبود شوهرانشان به آنها سخت نگذرد.» به گفته فاطمه مقیمی هر سفر ۲۰ روز تا چهار ماه طول میکشد و او در در این مدت با خانوادههای رانندهها در ارتباط بود تا دوری از همسرانشان را راحتتر تحمل کنند.
تصدیق سفید
فاطمه مقیمی به همین راحتیها به جایگاه امروزیاش نرسیده است. او تا حالا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده. همه او را به چشم رقیب کاری نمیدیدند بلکه او را یک زن میدانستند همین موضوع، کار را برای خانم کارآفرین سختتر کرده بود؛ «همیشه دوست داشتم به عنوان یک رقیب کاری به من نگاه کنند نه یک مزاحم. بدترین اتفاق برای من در این مدت، حسادت کسانی بود که با حضور یک زن در حرفه حمل و نقل مخالف بودند.»
او با مخالفتهای زیاد همکارانش جنگید، اما به گفته خودش گرچه بهای سنگینی برای به دست آوردن تجربیاتش پرداخته، اما پشیمان نیست چراکه به مقصودش رسیده است؛ «من اصطلاحی دارم که آن را همیشه برای همکاران تازه کارم میزنم: من حکم ماشین آببندی شدهای را دارم که تجربیات خوبی را در این سه دهه به دست آوردهام و میتوانم در کارم از آنها بهره بگیرم.» او برای اینکه کار را از نزدیک لمس کند و در جریان مشکلات رانندگان قرار بگیرد، رابطه خود را با خانواده آنها نزدیکتر کرد تا از نزدیک شاهد مشکلاتشان باشد؛ «در گذشته هر وقت با رانندهها درباره مشکلاتشان صحبت میکردم، با تمسخر به من میگفتند رنگ تصدیقت سفیده.
آنها با همین عبارت ساده مرا متوجه میکردند که قادر به درک مشکلات آنها نیستم.» به همین خاطر مقیمی تصمیم گرفت برای بالا بردن سطح کیفی اطلاعات فنی خود گواهینامه پایه یک رانندگی بگیرد. او بعد از گرفتن گواهینامه خود در تیرماه سال ۶۸، با امور فنی بیشتر آشنا شد.
از حسادت تا رقابت
«وقتی من وارد این حرفه شدم، خیلیها حسادت میکردند، حتی از طرف آشنایانی که مرا میشناختند؛ مثلا یکی از جملههایی که در این مدت زیاد شنیدم این بوده که چقدر دنبال پول درآوردنی که اینقدر کار میکنی. در صورتی که من دیگر مثل سابق به دنبال بهرهوری مالی نیستم.»
مقیمی دو روز در هفته در دفتر کارش حضور دارد و روزهای دیگر در مراکز مختلفی مشغول به کار است. او از این کار تنها یک هدف دارد؛ ایجاد ارتباطات اقتصادی و تجاری بین ایران و کشورهای دیگر؛ «من در این مدت خیلی با رانندگان کار کردم تا در هیچ حوزهای از کارمان و در رسیدن به هدفمان با مشکل مواجه نشویم. رانندگان من در واقع سفیرانم هستند که باید مسوولیتپذیر باشند و جایگاه کاریشان را خوب درک کنند.»
او هیچوقت سعی نکرد مانند یک رئیس با رانندگانش برخورد کند. خانم مدیر معتقد است در جامعه ما خیلیها دوست دارند رئیسمنشانه رفتار کنند، اما «من میگویم باید این چهره را عوض کرد. با یک لبخند وارد محیط کار شد و وقتی از کنار میز کارمندان رد میشویم. حال آنها را بپرسیم و با عبارات مناسب از دقت، تلاش و کیفیت کارشان تعریف و تمجید کنیم تا انگیزه بهتری برای ادامه کار داشته باشند.» اگرچه خانم کارآفرین برای رانندگانش جریمه مالی هم در نظر گرفته تا اگر خطایی کردند، از خجالت آنها دربیاید.
به گفته او جریمههای مالی پرداختناش خیلی راحتتر از جریمههای اعتباری است. چراکه اگر خلافی از آنها در کشوری دیگر سر بزند، نه تنها دامنگیر شرکت میشود بلکه اعتبار ایران را هم زیرسوال میبرند؛ «این حق را به خودم میدهم که در قبال تخلفات رانندگانم، آنها را جریمه کنم، اما متاسفانه یا خوشبختانه به دلیل خلق و خوی زنانه و عاطفیای که دارم، هیچوقت جریمه واقعی برای فرد خطاکار در نظر نگرفتهام و اگر هم جریمه کنم، بعدها آن جریمه را به اسم دیگری به شخص راننده باز میگردانم.»
مقیمی حالا در بین همکارانش به عنوان مدیری مقتدر شناخته شده است و۳۰سال است که در حرفه حمل و نقل به خوبی کار میکند. کاری که روزی، روزگاری برای یک زن محال به نظر میرسید.
اخبار استان بوشهر
- دکتر موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس، صدای سلامت در جنوب استان بوشهر
- اطلاعیه شهرداری بندر دیر+تصویر
- بوشهر؛ دروازه ای جذاب به گردشگری دریایی ایران
- ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در جاده دیلم-گناوه
- پای بابک زنجانی به بوشهر باز شد
- پیام شهرداری وحدتیه+تصویر
- پیام شرکت توزیع برق استان بوشهر+تصویر
- شهرداری بندر دیر،تلاش و فعالیت توقف ناپذیر+تصاویر
- تصاویر/ ماه گرفتگی در آسمان بوشهر
- حادثه مرگبار در بزرگراه شهید گرد بوشهر + عکس
- دکتر احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس: تهران میداند چطور نفت بفروشد/ بازارهای جهانی نمیتوانند چشم بر انرژی ایران ببندند
- بررسی و تصمیمگیری درباره تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده 100 شهرداری
- نشست هماهنگی، بررسی و رفع مشکلات مدارس شهر وحدتیه با حضور مسئولین +تصاویر
- پیام فرماندار عسلویه به مناسبت هفته وحدت
- پیام مدیریت شهری بندر دیر بمناسبت هفته وحدت
- نمای هوایی از ساحل بکر و زیبای بندر دیر بوشهر+تصویر
- سان لایت در بلوار شهید بهشتی: گامی در جهت زیباسازی شهر+تصویر
- پیام شهرداری وحدتیه+تصویر
- پیام شرکت توزیع برق استان بوشهر+تصویر
- سرمایهگذاری ۵۸۰ میلیارد ریالی در ماشینآلات شهری در دوره ششم شهرداری وشورای اسلامی شهر دیر +تصویر
- جلسه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بیدخون تشکیل شد+تصویر
- افتتاح و کلنگزنی پروژههای شهری بندر دیر به ارزش ۱۲۷ میلیارد تومان
- مهندس عابدی شهردار بندر دیر :افتتاح و آغاز اجرای ۱۲۷ میلیارد تومان پروژه شهری در بندر دیر
- ۳ مصدوم در تصادف جاده دالکی به کنارتخته + عکس
- کلینیک جدید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بهرهبرداری رسید + تصاویر
- پیچهای جاشک حذف شد+ عکس
- یک بوشهری فرمانده سپاه قم شد + تصاویر
- خانواده گم شده اهل عسلویه در جنگلهای شمال پیدا شدند + عکس
- مرکز گردشگری ساحلی و دریایی کنگان افتتاح شد +عکس
- مسدود کردن ۲۸۹ حلقه چاه در استان بوشهر
- آئین نکوداشت هفته دولت و افتتاح و آغاز به کار تجمیعی پروژه های مهم بخش سعدآباد+تصاویر
- اقدامات مؤثر شهرداری دیر در ساماندهی مدیریت پسماند شهری با خرید کمپکتور لندفیل و توسعه زیرساختها
- افزایش خاموشی در گرمای طاقت فرسای استان بوشهر
- افزایش محسوس پروژه های عمرانی و اقتصادی در عسلویه،بزرگترین مجتمع نان صنعتی وصنایع غذایی جنوب کشور درشهر عسلویه با حضور استاندار بوشهر به بهره برداری رسید+تصویر
- به مناسبت نکوداشت هفته دولت برگزار گردید؛ آئین زیارت، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای شهر وحدتیه +تصاویر
- کارمندان نمونه شهرداری بندر دیر تجلیل شدند +تصویر
- عملیات اجرایی چهار نیروگاه خورشیدی در شهرستان دیلم آغاز شد
- افتتاح و بهرهبرداری از ۴۸ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اعتبار ۳۰ همت
- استاندار بوشهر : افتتاح و آغاز ۱۸۰ پروژه در بوشهر همزمان با هفته دولت
- دیدار فرماندار عسلویه با خانواده شهدا در اولین روز از هفته دولت+تصویر
- :آغاز هفته دولت در شهرستان عسلویه با غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای شهر بیدخون+تصویر
- پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مناسبت آغاز هفته دولت
- پیام تبریک دکتر موسی احمدی به مناسبت هفته دولت و روز کارمند
- پیاده روی بزرگ ولایت در برازجان برگزار شد+گزارش تصویری
- دکتر شیخ موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس: خدمات هلدینگ نفت و گاز پارسیان به صنعت نفت کشور قابل تقدیر است
- مردم کلافه از گرما، نگران خسارت وسایل برقی قطع «هر دمبیلی» برق در بوشهر؛ ماجرا چیست؟
- دستگیری شکارچیان متخلف در منطقه حفاظتشده شاهزاده ابراهیم دشتستان
- شناسایی و جمعآوری ۴۵ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در بوشهر
- پیام گرامیداشت روز پزشک توسط شهرداری وحدتیه
- نظر سنجی نوای جنوب:اعتماد حداکثری به مدیریت و عملکرد رحمان منصوریان در پتروشیمی هنگام
اخبار استان فارس
- خرس قهوهای سیوند فارس تلف شد + عکس
- عکس/ حرکت یک کافه در شیراز جلب توجه کرد
- خواستگار قلابی در شیراز دستگیر شد
- اجرای دقیق برنامههای مدیریت بار در شیراز برای حفظ پایداری شبکه برق
- موکب احمد بن موسی (ع) شیراز عازم مرز شلمچه شد
- جزئیات جدید از پرونده دختری که در شیراز گم شد
- واژگونی اتوبوس مشهد به شیراز در تفت+تصاویر
- عکس جالب از شمایل متفاوت یک بانک در شیراز
- تصویر متفاوت از بازیگر سریال مختار در شیراز
- تصاویر/ شیراز، سرشار از عطر شکوفههای بهار نارنج
- رفتار زشت یک گردشگر در تخت جمشید، صدای مردم را در آورد!
- ترافیک شدید پس از انسداد مسیر کمربندی و شهرک صنعتی شیراز
- خودکشی قاتل سریالی پس از ۶ قتل در شیراز و اصفهان
- انبارهای احتکار سیبزمینی در شیراز کشف شد!
- تصاویر/ پخت ۲۰ تن شله زرد نذری در شیراز
- امام جمعه شیراز: اگر دوست ترامپ باشیم خجالت دارد
- تصاویر/ زیباییهای رنگارنگ مسجد نصیرالملک شیراز
- گنگستر کازرون، انتقام پدرش را پس از ۲۰ سال گرفت!
- اهالی هنر قطعهبندیهای سیاسی را دنبال نمیکنند
- شیراز؛ حادثه عجیب در کارگاه ساختمانی ۲ کشته برجاگذاشت
- انتصاب نخستین فرماندار زن در استان فارس + عکس
- هلاکت مردی که به مردم تیراندازی و نارنجک پرتاب کرد
- روایت تازه از لحظه ترور امام جمعه موقت کازرون | شهادت امام جمعه پس از گرفتن عکس یادگاری با دانش آموزان
- تصاویر/ استقبال از هادی چوپان در شیراز
- عکس/دیوارهای خلاقانه این کافه در شیراز، اشتهایتان را باز میکند
اخبار ورزشی
- تراکتور ۰ - استقلال ۱/ انتقام فوری استقلال از قهرمان سوپرجام
- رقبای استقلال و سپاهان در آسیا مشخص شدند
- مدافع سپاهان بدون معاوضه استقلالی شد
- استقلال با یک مهاجم خارجی قرارداد بست+عکس
- عکسی که برای مدیرعامل پرسپولیس شَر شد
- با آلکثیر، دل استقلالیها را خون کردند
- ورزشگاه خانگی استقلال و پرسپولیس مشخص شد
- «بازی» پرهزینه مدیران استقلال با یک نام؛ کجایی آقای «سیدروف»؟
- مربیان استقلال مشخص شدند
- شوک به پرسپولیس با محرومیت سنگین وینگر جدید؟
- متلک سنگین مشاور فرهنگی تراکتور به پرسپولیسی ها با تبریک قهرمانی استقلال +تصویر
- اخبار ضد و نقیض درباره درگذشت کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال+عکس
- درگذشت پیشکسوت فوتبال برازجان در حین بازی + عکس
- از پیشکسوتان فوتبال برازجان تجلیل شد+تصاویر
- گرانقیمتترین بازیکن فوتبال ایران کیست؟
- پیام علی دایی بالاتر از تمام برنامههای نوروزی تلویزیون
- درخواست ستاره تیمملی از هواداران
پربازدیدترین اخبار
- آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام برگزار شد
- بازدید محمود امیننژاد و هیئت همراه از پتروشیمی هنگام و بررسی آخرین وضعیت پروژه اوره+گزارش تصویری
- با حضور دکتر جمشیدی،رشد سهام «نوری» در بورس؛ عملکرد مالی قوی و پتانسیل تعدیل مثبت+تصاویر
- حضور پررنگ پلیمر آریاساسول در نمایشگاه ایران پلاست+گزارش تصویری
- درخشش تیم پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در مسابقات قهرمانی پرس سینه آتشنشانان شرکتهای پتروشیمی منطقه پارس+تصویر
- پایان موفق ممیزی داخلی سیستم مدیریت یكپارچه و انرژی در پتروشیمی پردیس+تصاویر
- نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی ایرانپلاست+گزارش تصویری