- غذاهای ایرانی خوشمزه، بدون یک وجب روغن+تصاویر
- قاب دو خواهر مشهور سینمای ایران در یک مراسم
- تصاویر تماشایی از کودکان که حالتان را خوب میکند
- تصاویر/معماری یک خانه ۴۸متری در نروژ که شاهکار است
- تصاویر خبرگزاری آمریکایی از زنان موتورسوار در تهران
- تصاویر/ خانه آجری گیلان؛ زیبایی پنهان در دل شمال
- تصاویر/ اولین حضور وریا غفوری روی نیمکت استقلال بعد از بازگشت
- تصاویر/این موزه در آلمان، الهامبخش دنیای معماری شد
- تصاویر/عروس دریایی لهستانی که الهامبخش پورشه ۹۱۱ شد!
- عکس/سلفی پُربازدید چهرههای مشهور در یک پشت صحنه
نوای جنوب:فاطمه مقیمی به همین راحتیها به جایگاه امروزیاش نرسیده است. او تا حالا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده. همه او را به چشم رقیب کاری نمیدیدند بلکه او را یک زن میدانستند همین موضوع، کار را برای خانم کارآفرین سختتر کرده بود؛ «همیشه دوست داشتم به عنوان یک رقیب کاری به من نگاه کنند نه یک مزاحم. بدترین اتفاق برای من در این مدت، حسادت کسانی بود که با حضور یک زن در حرفه حمل و نقل مخالف بودند.»
نوای جنوب:فاطمه مقیمی به همین راحتیها به جایگاه امروزیاش نرسیده است. او تا حالا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده. همه او را به چشم رقیب کاری نمیدیدند بلکه او را یک زن میدانستند همین موضوع، کار را برای خانم کارآفرین سختتر کرده بود؛ «همیشه دوست داشتم به عنوان یک رقیب کاری به من نگاه کنند نه یک مزاحم. بدترین اتفاق برای من در این مدت، حسادت کسانی بود که با حضور یک زن در حرفه حمل و نقل مخالف بودند.»به نقل از همشهری آنلاین، درباره فاطمه مقیمی، حرف میزنیم؛ زن کارآفرینی که سالهاست در حوزه حمل و نقل بینالمللی فعالیت میکند و به عنوان کارآفرین نمونه شناخته شده است. در این گزارش، او از سدهای صعبالعبوری میگوید که برای رسیدن به هدفش پشتسر گذاشته است.
در زمینه حمل و نقل فعالیت میکند و موفقیتهای زیادی به دست آورده. درباره خود و خانوادهاش میگوید: «همانطور که در خانواده ادیسون همه مخترع و در خانواده نیوتن همه کاشف نشدند، در خانواده مقیمیها هم همه کارآفرین نشدند.» تا فوقدیپلم در ایران درس خوانده. پدر و مادرش فرهنگی بودند، به خاطر همین به ادامه تحصیل فرزندانشان خیلی توجه داشتند و برایش برنامهریزی میکردند و همین، باعث و بانی فرستادن او به انگلستان شد و ادامه تحصیلاش در رشته مهندسی عمران؛ «همیشه دلم میخواست جراح مغز یا قلب شوم، اما برخلاف میل باطنیام، در این رشته تحصیل کردم و بهایران برگشتم.
آن موقع شرایط برای حضور خانمها در انجام کارهای ساختمانی نبود. برای همین به فکر پیدا کردن کار دیگری افتادم.» به این ترتیب مقیمی برای پیدا کردن کار مناسب، آگهیهای استخدام را زیرورو میکرد.
در یکی از همین روزها برای پیدا کردن کار میخواست از باجه تلفنی در خیابان، ولی عصر تماس بگیرد که با خانمیآشنا شد و همین دیدار غیرمنتظره، باعث تغییر غیرمنتظره زندگیاش شد؛ «آن خانم وقتی متوجه شد دنبال کار میگردم، یک شرکت بینالمللی که به یک مترجم زبان انگلیسی احتیاج داشت به من معرفی کرد و از همان جا کار من شروع شد.» به این شکل مقیمی کارش را در یک شرکت حمل و نقل بینالمللی شروع کرد و چند سال بعد با تجربیاتی که به دست آورده بود، شرکت حمل و نقل بینالمللی خودش را تأسیس کرد.
از مترجمی تا مدیریت حمل و نقل
ماجرای تغییر ناگهانی زندگی و سرنوشت مقیمی را از زبان خودش میشنویم؛ «بهمن ماه ۵۷ بعد از پایان تحصیلاتم به ایران آمدم و تصمیم گرفتم در رشته تحصیلیام وارد بازار کار شوم، اما در آن زمان امکان نداشت یک زن در محیط کارگاه ساختمانی مشغول به کار شود. این بود که در فروردین ماه سال ۵۸ بعد از تعطیلات نوروز، از طریق آگهی روزنامه جویای کار شدم و با اتفاقاتی که افتاد توانستم بهعنوان مترجم کار پیدا کنم.»
اولین بانوی راننده کامیون جادههای ایران

فاطمه مقیمی اولین بانویی است که در ایران توانست در سال ۶۳ مدیریت شرکت حمل و نقل بینالمللی را به عهده بگیرد
کار مقیمی، با اتفاقاتی که افتاد ترجمه اسناد حمل و نقل بینالمللی بود. روزهای اول، کار در آن محیط برای خانمی مثل او سخت و طاقتفرسا بود، اما به خاطر حس مسوولیتی که داشت، از طرف مدیریت شرکت تشویق شد؛ «در حالی که پنج ماه از استخدامم گذشته بود، مسوول بخش کامیونی شرکت شدم.»
او در این بخش با رانندگان ترکیهای و یونانی در ارتباط بود و به اسناد آنها رسیدگی میکرد، اما این وضع زیاد طول نکشید؛ چراکه بعد از مدتی در غیاب مدیرعامل شرکت با همه پرسنل تسویه حساب شد؛ «تازه به کارم علاقه پیدا کرده بودم، اما چارهای نبود، برای اینکه بیکار نمانم، به سندیکای شرکتهای حمل و نقل رفتم و برای شرکتهای دیگر درخواست کار دادم.»
کارآفرین گزارش ما، به خاطر تجربیاتی که در همان مدت زمان کم به دست آورده بود، در زمان کوتاهی در شرکتی جدید مشغول به کار شد و در مدتی کوتاه، مدیریت داخلی مجموعه را به عهده او گذاشتند؛ «این شرکت ۱۵۰ دستگاه کامیون داشت که هفتهای ۳۰ تای آنها در ایران بارگیری میکردند و به سمت اروپا حرکت میکردند. در همین سالها بود که با همسرم آشنا شده و ازدواج کردم. آنقدر عاشق کارم بودم که دوران بارداریام نیز در شرکت کار میکردم. هیچوقت یادم نمیرود که زمان وضعحمل، سر کار بودم و مرا از آنجا مستقیم راهی بیمارستان کردند.»
مجوز با شرط و شروط
فاطمه مقیمی با پشتکاری وصفناشدنی، همچنان به کارش ادامه داد تا اینکه سال ۶۱ درخواستی مبنی بر گرفتن مجوز تأسیس یک شرکت حمل و نقل را تقدیم وزارت راهوترابری کرد؛ «این درخواستم در کمال ناباوری رد شد. دلیل این کار، ممنوعیت قانونی نبود بلکه آن زمان جزو محالات بود که یک زن بتواند در حوزه حمل و نقل وارد بازار کار شود.»، اما خانم کارآفرین آدمی نبود که با شنیدن جواب رد بیخیال درخواستش شود.
او هر بار که برای گرفتن مجوز اقدام میکرد، با در بسته مواجه میشد، اما باز هم دست از تلاش برنمیداشت؛ سرانجام تلاشهای خانم مهندس نتیجه داد. در سال ۱۳۶۳ موفق شد به عنوان اولین زن ایرانی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل بینالمللی بشود و از وزارت راه و ترابری مجوز بگیرد؛ «در واقع مدیر کل وقت با این شرط مجوز را صادر کرد که اگر در مدت یک سال بعد از تاریخ ثبت شرکت، شکایت یا تخلف آئیننامهای رخ بدهد، آن را منحل کند.» مشروط بودن مجوز، کار را برای مقیمی سخت میکرد، به خاطر همین با خودش عهد بست که اجازه ندهد مشکلی باعث ابطال مجوز شرکتاش شود.
«زمانی که برای اخذ مجوز شرکت در تلاش بودم، سعی کردم دانش علمی خود را هم در این زمینه بالا ببرم. این بود که برای دریافت مجوز در اولین دوره مدیریت حمل و نقل دانشگاه آزاد درس خواندم و آن دوره را با موفقیت تمام کردم.»
البته او علاوه بر این، در کلاسهای آموزش کامپیوتر و مدیریت کشتیرانی و حملونقل پیشرفته هم شرکت کرد تا در کارش بهترین باشد؛ «بعد از تأسیس شرکت در اتاق کوچکی در دفتر کار همسرم که خیلی در این راه مشوقم بود، مشغول به کار شدم. یک منشی داشتم و در مدت کوتاهی با ارتباطهایی که داشتم، رانندگانی که در شرکت قبلی با من آشنا شده بودند، برای کار به شرکتم آمدند.» با گسترش کار شرکت، فاطمه مقیمی و همکارانش به جای بزرگتری رفتند. به گفته خودش در زمانی کوتاه دفتر ۱۲ متری، جایش را به واحدی ۱۲۰ متری داد.
به این ترتیب او کمکم سفرهای بین شهری خود را برای احداث نمایندگی در تمامی مرزهای ورودی و خروجی کشور و شهرهای بزرگ که گمرک مرزی داشتند، شروع کرد؛ «نام شرکت را سدیدبار گذاشتیم و شرکت با این نام رسمیت پیدا کرد و بهطور جدی وارد حمل و نقل بینالمللی شد. همان موقع بود که من سفرهایی برای عقد قرارداد به کشورهای مختلف انجام دادم و در این سفرها به تجربیاتی جدید رسیدم.»
او در این سفرها وقتی با نکات جدیدی آشنا میشد، به سرعت آن را به رانندگانش انتقال میداد. مقیمی تیم جدیدی از رانندگان را تشکیل داد که همه آنها لباسهای یک شکل و مدارک کافی برای وارد شدن به این حوزه را داشتند. خانم مدیر به آنها قوانین و مقرارت بینالمللی را هم آموزش داد؛ «برای اینکه در کشورهای دیگر دچار مشکل نشوند، من دفترچهای از مکالمات روزمره و مرتبط با کارشان را در اختیارشان قرار دادم. به هر شکلی که بود، حمایتشان میکردم، حتی اگر تصادف میکردند یا بارشان صدمه میدید.»
خانم مدیر نهتنها از رانندگانش حمایت میکرد بلکه حواسش به خانوادههای آنها هم بود؛ «یکی از حسنهای زن بودنم همین بود که با همسران رانندهها ارتباط عاطفی برقرار میکردم تا در نبود شوهرانشان به آنها سخت نگذرد.» به گفته فاطمه مقیمی هر سفر ۲۰ روز تا چهار ماه طول میکشد و او در در این مدت با خانوادههای رانندهها در ارتباط بود تا دوری از همسرانشان را راحتتر تحمل کنند.
تصدیق سفید
فاطمه مقیمی به همین راحتیها به جایگاه امروزیاش نرسیده است. او تا حالا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده. همه او را به چشم رقیب کاری نمیدیدند بلکه او را یک زن میدانستند همین موضوع، کار را برای خانم کارآفرین سختتر کرده بود؛ «همیشه دوست داشتم به عنوان یک رقیب کاری به من نگاه کنند نه یک مزاحم. بدترین اتفاق برای من در این مدت، حسادت کسانی بود که با حضور یک زن در حرفه حمل و نقل مخالف بودند.»
او با مخالفتهای زیاد همکارانش جنگید، اما به گفته خودش گرچه بهای سنگینی برای به دست آوردن تجربیاتش پرداخته، اما پشیمان نیست چراکه به مقصودش رسیده است؛ «من اصطلاحی دارم که آن را همیشه برای همکاران تازه کارم میزنم: من حکم ماشین آببندی شدهای را دارم که تجربیات خوبی را در این سه دهه به دست آوردهام و میتوانم در کارم از آنها بهره بگیرم.» او برای اینکه کار را از نزدیک لمس کند و در جریان مشکلات رانندگان قرار بگیرد، رابطه خود را با خانواده آنها نزدیکتر کرد تا از نزدیک شاهد مشکلاتشان باشد؛ «در گذشته هر وقت با رانندهها درباره مشکلاتشان صحبت میکردم، با تمسخر به من میگفتند رنگ تصدیقت سفیده.
آنها با همین عبارت ساده مرا متوجه میکردند که قادر به درک مشکلات آنها نیستم.» به همین خاطر مقیمی تصمیم گرفت برای بالا بردن سطح کیفی اطلاعات فنی خود گواهینامه پایه یک رانندگی بگیرد. او بعد از گرفتن گواهینامه خود در تیرماه سال ۶۸، با امور فنی بیشتر آشنا شد.
از حسادت تا رقابت
«وقتی من وارد این حرفه شدم، خیلیها حسادت میکردند، حتی از طرف آشنایانی که مرا میشناختند؛ مثلا یکی از جملههایی که در این مدت زیاد شنیدم این بوده که چقدر دنبال پول درآوردنی که اینقدر کار میکنی. در صورتی که من دیگر مثل سابق به دنبال بهرهوری مالی نیستم.»
مقیمی دو روز در هفته در دفتر کارش حضور دارد و روزهای دیگر در مراکز مختلفی مشغول به کار است. او از این کار تنها یک هدف دارد؛ ایجاد ارتباطات اقتصادی و تجاری بین ایران و کشورهای دیگر؛ «من در این مدت خیلی با رانندگان کار کردم تا در هیچ حوزهای از کارمان و در رسیدن به هدفمان با مشکل مواجه نشویم. رانندگان من در واقع سفیرانم هستند که باید مسوولیتپذیر باشند و جایگاه کاریشان را خوب درک کنند.»
او هیچوقت سعی نکرد مانند یک رئیس با رانندگانش برخورد کند. خانم مدیر معتقد است در جامعه ما خیلیها دوست دارند رئیسمنشانه رفتار کنند، اما «من میگویم باید این چهره را عوض کرد. با یک لبخند وارد محیط کار شد و وقتی از کنار میز کارمندان رد میشویم. حال آنها را بپرسیم و با عبارات مناسب از دقت، تلاش و کیفیت کارشان تعریف و تمجید کنیم تا انگیزه بهتری برای ادامه کار داشته باشند.» اگرچه خانم کارآفرین برای رانندگانش جریمه مالی هم در نظر گرفته تا اگر خطایی کردند، از خجالت آنها دربیاید.
به گفته او جریمههای مالی پرداختناش خیلی راحتتر از جریمههای اعتباری است. چراکه اگر خلافی از آنها در کشوری دیگر سر بزند، نه تنها دامنگیر شرکت میشود بلکه اعتبار ایران را هم زیرسوال میبرند؛ «این حق را به خودم میدهم که در قبال تخلفات رانندگانم، آنها را جریمه کنم، اما متاسفانه یا خوشبختانه به دلیل خلق و خوی زنانه و عاطفیای که دارم، هیچوقت جریمه واقعی برای فرد خطاکار در نظر نگرفتهام و اگر هم جریمه کنم، بعدها آن جریمه را به اسم دیگری به شخص راننده باز میگردانم.»
مقیمی حالا در بین همکارانش به عنوان مدیری مقتدر شناخته شده است و۳۰سال است که در حرفه حمل و نقل به خوبی کار میکند. کاری که روزی، روزگاری برای یک زن محال به نظر میرسید.
اخبار استان بوشهر
- پایان عملیات نورپردازی میدان فانوس در ورودی شرقی بندر دیر
- کارو تلاش بدون وقفه توسط شهرداری بندر دیر+نصاویر
- با تلاش و پیگیری های مستمر مهندس ارشدی صورت گرفت: اخذ مجوز و تحویل دو دستگاه خودرو سبک و سنگین از سازمان شهرداریهای وزارت کشور +تصویر
- موسی احمدی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس: اعتراف صریح ترامپ به داشتن مسئولیت مستقیم در تجاوز رژیم صهیونی به ایران، حرف جدیدی نیست
- دانشگاه علوم پزشکی: امواج دکلهای موبایل خطرناک است
- :اطلاعیه رسمی روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر دیر در باره شفافسازی وضعیت پروژه ورودی غربی
- شهرداری بندر دیر در مسیر خدمت+نصاویر
- گردنه حادثه خیز «نارمنج» دشتستان ایمن شد
- استخدام در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر
- رتبه اول مدرسهسازی کشور برای بوشهر
- صبحانه خوردن در ادارات ممنوع شد/ تلفن ثبت شکایت از کارمندان
- دکتر موسی احمدی از حضور حماسی مردم تقدیر کرد+تصویر
- برگزاری مراسم 13آبان در وحدتیه+تصاویر
- شهرداری بندر دیر،کاروتلاش برای سازندگی+تصاویر
- پمپ گاز cngشهرداری دیر پس از تعمیرات بهزودی در آستانه راه اندازی میباشد.
- حضور شهردار و مدیران شهرداری وحدتیه و شرکت در نشست های آموزشی +تصاویر
- برازجانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه بوشهر:هیچگونه کمبود سوختی در استان نداریم ،مردم از کارت سوخت شخصی خودرو خود استفاده کنند
- آئین معارفه مهندس علی حق رو به سمت ریاست اداره صمت شهرستان دشتستان
- بررسی سئوالات از وزیر نیرو؛ دستور کار کمیسیون انرژی مجلس در هفته جاری
- معاون عمرانی استاندار از دو مدرسه در حال ساخت بیدخون بازدید کرد
- پیام دکتر موسی احمدی نماینده جنوب استان به مناسبت روز نوجوان
- اطلاعیه روابطعمومی شهرداری بندر دیر
- دکتر موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس،بیان و مطالبه خواسته های مردم استان بوشهر در دیدار با رئیس جمهور +تصاویر
- به مناسبت روز پرستار و با حضور مجموعه مدیریتی شهر وحدتیه صورت گرفت: تجلیل و تکریم پرستاران و پزشکان مرکز جامع سلامت شهر وحدتیه +تصویر
- با پیگیریهای دکتر موسی احمدی؛ آزادراه شیراز – بوشهر جان تازه گرفت/ تفاهمنامه تامین مالی پروژه بهزودی امضا میشود
- اجرا، تکمیل و آغاز به کار حدود ۲۷۰ پروژه عمران شهری خدماتی در طول ۴ سال خدمت در وحدتیه+تصاویر
- تکریم و تجلیل از خانم زهرا جمهوری نخبه علمی شهر وحدتیه +تصاویر
- قدردانی از مسئولان شهرستان عسلویه در نشستهای هماندیشی همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر+تصویر
- نشست معاون برنامه ریزی وزارت نیرو با استاندار بوشهر +تصویر
- بازدید معاون برنامه ریزی وزارت نیرو از روند اجرای عملیات احداث ایستگاه ۱۳۲ کیلوولت شهر کلمه +تصویر
- بازدید دو ساعته فرماندار عسلویه از پروژههای عمرانی شهر بیدخون+تصاویر
- شهرداری بندر دیر،کارو تلاش توقف ندارد+تصاویر
- برگزاری اردوی فرهنگی و زیارتی و سیاحتی پایگاه مقاومت شهدای بسیج و شهیده زینب کمایی و مسجد امام هادی (ع)برازجان در خان زنیان+تصاویر
- تلاش و سازندگی همه جانبه توسط شهرداری بندر دیر+تصویر
- اطلاعیه شهرداری بندر دیر+تصویر
- با اهتمام دکتر موسی احمدی،بازدید کمیسیون انرژی مجلس از پارس جنوبی+تصاویر+جزئیات
- ریزش سقف پانسیون پزشکان در کنگان، یک ماه پس از افتتاح!
- قدردانی فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از آحاد مردم و مسئولین به مناسبت هفته انتظامی
- :آیین رونمایی از کتاب ارزشمند «تاریخ نجیرم» که به عنوان یکی از ۱۴ اثر برتر تاریخی کشوردر بندر دیر
- در سومین روز نمایشگاه شیراز اکسپو؛ بازدید رئیس کمیسیون انرژی مجلس از غرفه اویک+تصویر
- نشست هماهنگی و هم اندیشی شهرداران شهرهای وحدتیه، سعدآباد و آبپخش در شهر وحدتیه +تصویر
- به ریاست دکتر احمدی،در سفر نظارتی کمیسیون انرژی به فارس؛ نشست تخصصی بررسی چالشها و ظرفیتهای تولید برق حرارتی استانهای فارس و بوشهر برگزار شد
- شهرداری بیدخون،تلاش و کوشش و سازندگی توقف ندارد+تصاویر
- نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی با مجموعه شهرداری وحدتیه +تصاویر
- با حضور دانش آموزان و کودکان شهر برگزار گردید؛ آئین نکوداشت و جشن روز جهانی کودک در شهر وحدتیه +تصاویر
- نشست تخصصی در استانداری بوشهر با محوریت تسریع در راهاندازی سایت مکانیزه مدیریت پسماند شهرداری دیر برگزار شد.+تصاویر
- با اهتمام دکتر موسی احمدی ،برنامه کمیسیون انرژی در هفته جاری
- بازدید میدانی مهندس ارشدی شهردار از سطح شهر وحدتیه +تصاویر
- اطلاعیه فرهنگی شهرداری بندر دیر
- اطلاعیه شهرداری بندر دیر+تصویر
اخبار استان فارس
- آخرین وضعیت پرونده دختری که در شیراز ناپدید شد
- امامجمعه شیراز: زمان شاه، مردم در فقر و فلاکت بودند
- ماجرای اختلاس نجومی یک کارمند بانک در فارس
- خرس قهوهای سیوند فارس تلف شد + عکس
- عکس/ حرکت یک کافه در شیراز جلب توجه کرد
- خواستگار قلابی در شیراز دستگیر شد
- اجرای دقیق برنامههای مدیریت بار در شیراز برای حفظ پایداری شبکه برق
- موکب احمد بن موسی (ع) شیراز عازم مرز شلمچه شد
- جزئیات جدید از پرونده دختری که در شیراز گم شد
- واژگونی اتوبوس مشهد به شیراز در تفت+تصاویر
- عکس جالب از شمایل متفاوت یک بانک در شیراز
- تصویر متفاوت از بازیگر سریال مختار در شیراز
- تصاویر/ شیراز، سرشار از عطر شکوفههای بهار نارنج
- رفتار زشت یک گردشگر در تخت جمشید، صدای مردم را در آورد!
- ترافیک شدید پس از انسداد مسیر کمربندی و شهرک صنعتی شیراز
- خودکشی قاتل سریالی پس از ۶ قتل در شیراز و اصفهان
- انبارهای احتکار سیبزمینی در شیراز کشف شد!
- تصاویر/ پخت ۲۰ تن شله زرد نذری در شیراز
- امام جمعه شیراز: اگر دوست ترامپ باشیم خجالت دارد
- تصاویر/ زیباییهای رنگارنگ مسجد نصیرالملک شیراز
- گنگستر کازرون، انتقام پدرش را پس از ۲۰ سال گرفت!
- اهالی هنر قطعهبندیهای سیاسی را دنبال نمیکنند
- شیراز؛ حادثه عجیب در کارگاه ساختمانی ۲ کشته برجاگذاشت
- انتصاب نخستین فرماندار زن در استان فارس + عکس
- هلاکت مردی که به مردم تیراندازی و نارنجک پرتاب کرد
اخبار ورزشی
- دعوای هواداران استقلال و پرسپولیس بر سر خامس رودریگز!+عکس
- شایعات جنجالی در اطراف افشین پیروانی
- دستمزد سرمربی جدید پرسپولیس؛ ماهی ۲۳ میلیارد تومان!
- صدر جدول آبی شد| پیروزی شیرین استقلال برابر فجر سپاسی
- درخشش تیم هندبال دیان برازجان در مسابقات+تصویر
- خیبر ۲ - پرسپولیس ۱/ پایان شکستناپذیری پرسپولیس
- آفتاب در آسمان استقلال طلوع کرد
- مرد سال فوتبال آسیا معرفی شد+عکس
- تراکتور ۰ - استقلال ۱/ انتقام فوری استقلال از قهرمان سوپرجام
- رقبای استقلال و سپاهان در آسیا مشخص شدند
- مدافع سپاهان بدون معاوضه استقلالی شد
- استقلال با یک مهاجم خارجی قرارداد بست+عکس
- عکسی که برای مدیرعامل پرسپولیس شَر شد
- با آلکثیر، دل استقلالیها را خون کردند
- ورزشگاه خانگی استقلال و پرسپولیس مشخص شد
- «بازی» پرهزینه مدیران استقلال با یک نام؛ کجایی آقای «سیدروف»؟
- مربیان استقلال مشخص شدند
پربازدیدترین اخبار
- نشست رایزن اقتصادی ایران در چین با مدیران پتروشیمی زاگرس+تصویر
- احیای قلب تپنده تولید در پتروشیمی نوری :بومی سازی موفق /ولوهای کمپرسورC-9501
- بازار اوره به تعادل رسید؛ افزایش همزمان تولید و درآمدزایی ،پتروشیمی پردیس پیشتاز +اینفوگرافیک
- با همت شرکت پلیمر آریاساسول، نخستین کتاب راهنمای استاندارد ISO 7101 منتشر شد
- «کمیل» پرچمدار جدید مدیران دهه شصتی پتروشیمی؛ رونمایی از ۳ برگ برنده طرح جدید توسعه پتروشیمی «خارگ»
- تجلیل از محیطبانان استان بوشهر با حمایت پتروشیمی پردیس؛ پاسداشت پاسداران سبز طبیعت+تصاویر
- رکوردشکنی ۱۲۵ هزارمیلیاردی پتروشیمی نوری





چاپ خبر



