نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 19 بهمن 1402 - 13:05

نوای جنوب:سفیر عربستان سعودی در دیدار با امیرعبداللهیان پیام پادشاه عربستان در پاسخ به پیام آیت‌الله رئیسی درباره تحولات غزه و همچنین پیام‌های تبریک پادشاه و ولی‌عهد عربستان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تسلیم وزیر امور خارجه کرد.

نوای جنوب:حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (چهارشنبه) ۱۸ بهمن ماه عبدالله بن سعود العنزی سفیر پادشاهی عربستان سعودی در تهران را به حضور پذیرفت.

در این دیدار سفیر عربستان سعودی پیام سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در پاسخ به پیام آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور در خصوص تحولات غزه و همچنین پیام‌های تبریک پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی خطاب به رئیس جمهور ایران به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به وزیر امور خارجه تسلیم کرد.

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهریور ماه سالجاری، در پیام‌هایی، روز ملی عربستان سعودی را به پادشاه عربستان سعودی و محمد بن سلمان ولی‌عهد این کشور تبریک گفته بود. در پیام تبریک رئیسی آمده بود: امیدوارم در سایه بهره‌گیری از مشترکات فراوان دو ملت، شاهد گسترش روزافزون همکاری‌های برادرانه فیمابین در تمام زمینه‌ها باشیم.

در ملاقات روز گذشته سفیر عربستان، امیرعبداللهیان با ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد این روابط در همه زمینه ها و سطوح به صورت متوازن افزایش یابد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار سفیر عربستان افزایش همکاری‌های دوجانبه را به نفع دو کشور و منطقه خواند.

سفیر عربستان سعودی نیز با تأکید بر اینکه نگاه عربستان به روابط دو کشور راهبردی است و نه تاکتیکی، گفت: من از طرف رهبری عالی عربستان سعودی وظیفه دارم روابط را در همه زمینه‌ها ارتقا دهم.

وی همچنین اعلام کرد که موضوع برقرای پروازهای عمره را پیگیری می‌کند و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک مشکل فنی این پروازها حل و فصل شود.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان عصر چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه نیز با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی، تلفنی گفت‌وگو کرد. در این تماس تلفنی برخی موضوعات دوجانبه و زمینه‌های همکاری مشترک دو کشور و مباحث منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر  قرار گرفت.  موضوع برقراری پروازهای حج عمره و سفر هیأت فنی عربستان به ایران هم در این گفت‌وگوی تلفنی مورد بررسی قرار گرفت و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تسریع در  آغاز عملیات حج عمره را  مورد تأکید قرار داد



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
رئیسی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار