نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 دي 1402 - 06:04
مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر

نوای جنوب:اگرچه استان بوشهر همواره کمترین آمار پرونده های نزاع را در کشور دارد، اما گزارش های رسمی از افزایش آمار نزاع و درگیری در این استان حکایت دارد.








نوای جنوب:اگرچه استان بوشهر همواره کمترین آمار پرونده های نزاع را در کشور دارد، اما گزارش های رسمی از افزایش آمار نزاع و درگیری در این استان حکایت دارد.مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از افزایش ۱۰ درصدی آمار معاینات انجام شده نزاع خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری 3 هزار و 281 نفر با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان بوشهر مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی، افزود: از این تعداد هزار و 24 نفر زن و 2 هزار و 257 نفر مرد بودند.

افزایش نزاع و درگیری دلایل مختلف اجتماعی و اقتصادی فراوانی دارد. یافته‌های پژوهشی با عنوان «بررسی نزاع» که در فصلنامه پژوهش‌های راهبردی امنیت و نظم اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که رابطه معناداری بین متغیرهایی همچون سن، تجربه عینی نزاع، رضایت از زندگی و دسترسی به امکانات رفاهی و ابعاد نزاع وجود دارد.

از سوی دیگر، یافته‌های این پژوهش بیانگر آن است که افراد با تحصیلات پایین‌تر، تمایل بیشتری به نزاع داشته و افراد متأهل و مجرد ازنظر میزان گرایش و تمایل به نزاع، تفاوت معناداری داشته‌اند؛ همچنین بین دسترسی به امکانات رفاهی و رضایت از زندگی به میزان نزاع همبستگی معنی‌دار و منفی مشاهده شده است که نشان می‌دهد هرچه دسترسی افراد به امکانات رفاهی و رضایت از زندگی کمتر شود، میزان تمایل و گرایش آن‌ها به نزاع افزایش می‌یابد و برعکس.



کانال خبری نوای جنوب

مرتبط:
برچسب ها:
عصبی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار