نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 آبان 1402 - 12:32

نوای جنوب:مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: تاکنون در استان بوشهر به دو هزار دادخواست کارگری در مراجعه تشخیص رسیدگی شده است.

 





نوای جنوب:مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: تاکنون در استان بوشهر به دو هزار دادخواست کارگری در مراجعه تشخیص رسیدگی شده است.

 

🔹به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر؛ مصدق کشاورزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین سیاست‎های وزارت متبوع حل و فصل دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی است، اظهار داشت:طی شش ماهه نخست امسال دوهزار دادخواست کارگری در مراجع تشخیص استان به ثبت رسید 97 درصد از این دادخواست ها منجر به صدور رای شده است.

🔹وی ادامه داد: با مشاوره و راهنمایی های لازم توسط کارشناسان مراجع رسیدگی به دادخواست ها امسال27 درصد آراء صادر با سازش حل و فصل شد .

🔹کشاورزی بیان کرد: با افزایش تعداد هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به دو برابر و افزایش جلسات مراجع رسیدگی در تمامی شهرستان‌های استان و اعزام برخی از کارشناسان خبره استانی در روزهای برگزاری نشست مراجع به شهرستان‌ها، میانگین رسیدگی به این دادخواست‌ها در شش ماهه امسال به 12 روز کاهش پیدا کرده است.

🔹کشاورزی با بیان اینکه کارگرانی که به‌صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست می دهند زیر چتر بیمه بیکاری قرار می گیرند، اظهار داشت: کارگرانی‌ که بدون میل و اراده و یا بر اثر حادثه و غیر ارادی از کار بیکار می شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت متاهل بودن حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

🔹مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر به کاهش پرونده های بیمه بیکاری در استان نسبت به سال قبل خبر داد و افزود:کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان 1574 هستند که به صورت ماهیانه مقرری خود را از طریق سازمان تامین اجتماعی دریافت می کنند .



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اداره کار

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار